Skip to content

כלי טיס של חיל האוויר חיסל פעיל טרור בצפון רצועת עזה

הלילה ירה כלי טיס רקטה לעבר מחמד אל-עאוור, תושב בית להייה, פעיל טרור בארגון סלפי קיצוני. הפלסטינים דיווחו כי שני אנשים נוספים נפצעו קשה בתקיפה. דובר צה"ל מסר כי הפעיל היה מעורב בירי רקטי לעבר ישראל וכי תכנן לבצע מספר פיגועים נוספים בקרוב. "התקיפה בוצעה על מנת לסכל כוונות אלה", אומרים בצה"ל. נתניהו: "הקם להורגך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלילה (רביעי),  מעט אחרי השעה 23:00, תקף כלי טיס של חיל האוויר רוכב אופנוע בצפון רצועת עזה וחיסלו.  על פי דיווחי הפלסטינים, הרוכב נהרג ושניים נוספים נפצעו באורח קשה. דובר צה"ל מסר כי בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי, סוכל פעיל הטרור מחמד אל-עאוור, בן 33, תושב בית להייה. לדברי השב"כ, אל-עאוור היה מעורב בשנים האחרונות בפיגועי ירי רקטי רבים לעבר ישראל, כאשר במקביל הועסק כשוטר במשטרת החמאס. לפנות בוקר נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית חוף אשקלון.

המחבל שחוסל, מחמד אל-עוואר
המחבל שחוסל, מחמד אל-עוואר
התקיפה בעזה (צילום: נור הראזין עזה)
התקיפה בעזה (צילום: נור הראזין עזה)

התשתית בה חבר אל-עוואר ביצעה יחד עימו את פיגוע הירי הרקטי ב-21 באפריל 2014, ערב החג השני של פסח, בו נורו רקטות לעבר ישובי עוטף עזה ושדרות. תשתית זו היא סלפית קיצונית שביצעה מספר שיגורים של רקטות וכן פעלה בחודשים שחלפו לקידום פיגועים לעבר ישראל במגוון מתארים, ביניהם פיגוע נגד-מטוסים להפלת מסוק.

לדברי דובר צה"ל, "בימים אלה עמל אל-עאוור יחד עם חבריו לקידום פיגועים נוספים לעבר ישראל". בצה"ל מסבירים כי "התקיפה בוצעה על מנת לסכל כוונות אלה". אתמול בשעות הבוקר התפוצצה רקטה ששוגרה מרצועת עזה צמוד לכביש 232 במועצה האזורית אשכול, סמוך מאוד לאחד היישובים במועצה. לא היו נפגעים אך נגרם נזק קל לבית עסק בקרבת מקום. על כביש 232, נעות מדי יום מאות משאיות המובילות טובין וסחורות לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. מצה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בעוצמה כנגד כל ניסיון לביצוע פעילות טרור. צה"ל ערוך ומוכן להגן על אזרחי מדינת ישראל".

נתניהו: "המדיניות שלנו היא ברורה"

"המדיניות שלנו היא ברורה – הקם להורגך השכם להורגו. צה"ל והשב"כ ביצעו פעולה מדויקת וימשיכו לפעול בעוצמה נגד כל מי שינסה לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל". כך נאמר בהודעה שפרסם הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות פעולת צה"ל והשב"כ בצפון רצועת עזה.

"זהו פרצופו האמיתי של החמאס – הוא ממשיך לתכנן פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל גם כשהוא בתוך הממשלה הפלסטינית", נאמר בהודעת ראש הממשלה. "אני מבקש להזכיר לקהילה הבינלאומית שאבו מאזן התחייב לקיים את כל ההסכמים הקודמים ביום שהקים ממשלה עם ארגון הטרור חמאס, המשמעות היא שהוא אחראי לפירוק חמאס ושאר ארגוני הטרור ממצבורי הנשק שיש בעזה".

 

1 Comment

  1. יעקב
    12 ביוני 2014 @ 17:45

    לפחות הוא עשה סלפי לפני לכתו…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן