Skip to content

אנריקה קפרילס יתמודד נגד צ'אבז על נשיאות ונצואלה

המושל הצעיר של מדינת מיראנדה, שהוריו היגרו לוונצואלה ממזרח אירופה, קיבל את הסכמת כל מועמדי מפלגות האופוזיציה שהתמודדו נגדו בבחירות המקדימות, להקים חזית אחידה נגד שלטונו של הוגו צ'אבז. הנשיא בתגובה: אם אפסיד, אכבד את הכרעת העם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המושל הצעיר של מדינת מיראנדה, שהוריו היגרו לוונצואלה ממזרח אירופה, קיבל את הסכמת כל מועמדי מפלגות האופוזיציה שהתמודדו נגדו בבחירות המקדימות, להקים חזית אחידה נגד שלטונו של הוגו צ'אבז. הנשיא בתגובה: אם אפסיד, אכבד את הכרעת העם

מאת אורי קציר

מועמד אהוד וחזית אופוזיציונית אחת. אנריקה קפרילס ראדונסקי

אנריקה קפרילס רדונסקי הוא המועמד שיתמודד באוקטובר מול הוגו צ'אבז במאבק על נשיאות ונצואלה. כך נקבע בבחירות המקדימות שהתקיימו אתמול. קפרילס בן ה-39, מועמד המרכז-שמאל שפונה לבוחרים בכל רחבי הקשת הפוליטית, ניצח בהפרש גדול את יריביו, כשזכה ב-62% מהקולות.

"היום העם שלנו אמר את דברו", אמר קפרילס להמוני תומכים מריעים ביום ראשון בלילה. הוא קרא לאיחוד השורות והבטיח לפעול למען כל תושבי ונצואלה.

נשיאת ועדת הבחירות של האופוזיציה, תרזה אלבאנס, אמרה כי קפרילס זכה בערך בתמיכתם של כ-1.8 מיליון מתוך כ-2.9 קולות המצביעים במדינה. המתמודד השני בבחירות אלה, מושל זוליה פאבלו פרז, זכה לדבריה ב-30% מהקולות.

הבחירות המקדימות התנהלו, על פי עדויות משקיפים, בצורה חלקה. הבוחרים עמדו בתור מחוץ לקלפיות שהוצבו בבתי ספר בכל רחבי המדינה בדרום אמריקה.

קפרילס, פרז ושאר המתמודדים סיכמו ביניהם, כי לאחר הבחירות יכוננו חזית אחידה בראשות המנצח. פדרו וולש, פרופסור למדע המדינה באוניברסיטת סימון בוליבר שבבירה קראקס, הסביר כי "באופוזיציה הבינו, כי אם הם אינם מאוחדים, אם הם מפצלים את הקולות, הם לעולם לא יוכלו לנצח את צ'אבז". אחר כך הוסיף: "אחרי יום ראשון, לנשיא צ'אבז יהיה יריב עם פרצוף ושם… הפעם זה נראה שלאופוזיציה יש אפשרות ממשית של זכייה. זו אינה סבירות גבוהה מאוד, אבל הסיכוי קיים".

תומכיו של צ'אבז תקפו את האופוזיציה וטענו כי אין שום ספק שהנשיא המכהן ינצח באוקטובר. "השנאה של המועמדים לצ'אבז היא הדבר היחיד שמחזיק אותם יחד", אמר חבר הקונגרס, חסוס ספדה, מנאמניו של צ'אבז במפלגה הסוציאליסטית, בראיון בטלוויזיה בחודש שעבר, "שנאה היא הרגש האנושי המאוס ביותר. וכשהיא קונה לה שביתה בקרב בני אדם, היא מאכלת ומשחיתה אותם עד לנקודה שבה הם לא יכולים אפילו לחשוב. האופוזיציה מלאה טינה".

מבטיח לכבד את בחירת העם. הוגו צ'אבז

פרופסור חוסה קאראסקרו מאוניברסיטת סימון בוליבר אמר, כי מעבר למטרה המשותפת של הפלת שלטון צ'אבז, עלו במהלך הבחירות המקדימות נושאים נוספים, כמו רמת ההוצאה הציבורית הגבוהה, בעיית הביטחון האישי הרופף ברחבי המדינה והליקויים במערכת הבריאות הלאומית. "צ'אבז פועל כדי להיבחר מחדש בפעם הרביעית, ואלה נותרו אותן בעיות כבעבר, משום שהוא לא פתר אותן בשלום הפעמים הקודמות", אמר קאראסקרו.

צ'אבז נוהג להשתבח שוב ושוב במה שהוא מציג כהישגים של ממשלתו, כשהוא טוען כי ממדי העוני ירדו בעקבות הנהגת פרויקטים חברתיים מטעם הממשלה בהיקף גדול. הוא הודיע כי יש לו ביטחון מלא בניצחונו בבחירות באוקטובר, אך התחייב לכבד את ההכרה האלקטורלית ולפנות את מקומו אם ינוצח. "אם אפסיד בבחירות ב-7 באוקטובר, אהיה הראשון להכיר בכך ואמסור את השלטון. ואני קורא לכל עובדי המדינה ואנשי הצבא, מן המתונים ביותר ועד הקיצוניים  ביותר, לציית למנדט שעליו החליט העם", אמר בחודש שעבר.

קפרילס, עורך דין לענייני מסים לשעבר, היה ראש עיריית בורוטה, פרבר של הבירה קראקס, לפני שנבחר כמושל של מיראנדה, מחוז הצמוד לבירת ונצואלה.

2 Comments

  1. פוגה
    15 בפברואר 2012 @ 15:47

    יפתיע אותי מאוד אם הוא ישאר במצב בריאותי מתפקד. צ'אבס לא יתן לו מנוחה ולא יניח לו להתקרב למשרה הנכספת, בקיצור – התנקשות.

  2. יואל צפריר
    14 בפברואר 2012 @ 18:58

    אורי היי,
    לונג טיים…
    האם אתה זקוק לכותב מאמרים נוסף?
    יואל צפריר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן