Skip to content

הלובי הנצרתי: הגסט-האוסים נגד אתרי ההזמנות האינטרנטיים

חמישה בעלי גסט-האוסים מובילים בנצרת, ייסדו פורום תיירותי עצמאי שמטרתו למנף ולקדם את התיירנים של נצרת. על הפרק: בעיות חניה בעיר העתיקה והתמודדות עם פערי התיווך הגבוהים של מנועי ההזמנות האינטרנטיים, בעזרת אתר הזמנות עצמאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סמירה גסט האוס בעיר העתיקה של נצרת. בעיות ייחודיות ללא מענה
סמירה גסט האוס בעיר העתיקה של נצרת. בעיות ייחודיות ללא מענה

פורום עצמאי של בעלי גסט-האוסים התגבש לראשונה בנצרת, לאחר שחבריו החליטו לקחת את עתידם ופרנסתם לידיהם. הפורום מאגד חמישה בעלי בתי האירוח העצמאיים והפופולאריים של העיר העתיקה נצרת: אל מוטראן, סמירה גסט האוס, ויטראג' גסט האוס, פאוזי עאזר ונצרת הוסטל.

גסטהאוז אל מוטראן. היזמים מקווים לצרף תיירנים נוספים
גסטהאוז אל מוטראן. היזמים מקווים לצרף תיירנים נוספים

לדברי אמיר זועבי מבעלי אל מוטראן, הפורום יהווה לובי אשר יפעל לקדם במיוחד את נושא התיירות בעיר העתיקה מול משרד התיירות והן בעיריה, בשל הדרישות והבעיות שהתיירנים נאלצים לטפל בהם בכוחות עצמם, בלא עזרה או תמיכה מגורם מוסמך כלשהו.

על סדר היום של הפורום מונחות כבר שתי בעיות כבדות משקל בהן החלו לטפל: חניה עבור התיירים המגיעים ללון בעיר העתיקה וכן התמודדות עם פערי התיווך הגבוהים של מנועי ההזמנות האינטרנטיים.

פלח התיירים העצמאיים – המתיירים בישראל שלא במסגרת קבוצתית – מורכב מזוגות שמגיעים עם רכב שכור, חלקם הגדול מעדיף ללון בבתי ההארחה בעיר העתיקה וליהנות מהאווירה האותנטית, אולם אפשרויות החניה במקום מצומצמות ביותר ומתחלקות בין התיירים לבין תושבי העיר עתיקה עצמם.

לטענת חברי הפורום, עד כה לא נעשה שום צעד מכיוון הרשויות למצוא פתרון ובכך לעודד את פלח התיירות העצמאית.

עם הצעדים הראשנים שהפורום מקדם נמנה קמפיין אינטרנטי המציע הזמנה ישירה של חדרים ללא פערי התיווך הגדולים אותם דורשים מנועי ההזמנות האינטרנטיים השונים.

זועבי, שמוביל את ההתארגנות, אומר שהאתרים בוקינג, אקספדיה, venere ו-agoda  הם מאד עוצמתיים ודורשים כבר 15% מהמחזור. "אנחנו חוששים שבגלל שהם התחזקו יותר מדי, הם יעלו לנו את העמלה ל-20%. רוב ההזמנות מגיעות דרכם וזה פוגע בבתי ההארחה הקטנים. לכן החלטנו להתארגן, לעשות עמוד נחיתה, לקדם אותו ולהקטין את הצורך במנועי ההזמנות."

אתר הגסטהאוזים של נצרת: קריאת תיגר על אתרי האינטרנט הממוסדים
אתר הגסט-האוסים של נצרת: קריאת תיגר על אתרי האינטרנט הממוסדים

הפורום פתח דף ייעודי המציג את הגסט-האוסים ונותן אפשרות להזמנה ישירה ללא דמי תיווך:

http://www.nazarethguesthouses.com/..

מחיר ללילה באל מוטראן, למשל, הוא 128 דולר לחדר זוגי רגיל ו-138 דולר לחדר דה-דלקס (המחירים לתיירים – לישראלים יש להוסיף מע"מ), כולל ארוחת בוקר אותנטית. "הארוחות שלנו כל כך פופולאריות, שאנשים שיש להם הזמנות במלונות, מבקשים לאכול את ארוחה אצלנו", מספר זועבי, "מה שאנחנו אוכלים בבית, אנחנו מגישים לאורחים שלנו. אין לנו כמעט רווח מהארוחות – אבל זהו מנוף חזק להזמנות שלנו".

בעתיד שואפים מקימי הפורום להרחיב את מעגל השותפים ולחבר עוד גופים ויזמים תיירותיים שייקחו חלק בפורום ויקדמו את עסקי התיירות בנצרת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן