Skip to content

ביצהר טוענים ששוטרי יס"מ התחזו לחיילים ונחשפו

"יאללה להתקפל ולהסתלק", קראו המתנחלים לשוטרים מוסווים כחיילים במדי צה"ל, שהגיעו אמש להתנחלות בג'יפ סיור צה"לי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוטרי יס"מ במחוז ש"י התחפשו לחיילים וניסו לייצר פרובוקציה ביצהר, כך טוענים בהתנחלות יצהר בשומרון. התושבים במקום זועמים על החלטת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מיום חמישי, לפיה ישארו חיילי צה"ל ופלוגת מג"ב במבנה הישיבה "עוד אהרון חי" שנתפסה בצו אלוף פיקוד מרכז לפני שלושה חודשים.

התושבים טוענים כי זהו "ניסיון של המשטרה לייצר פרובוקציה ביצהר, ככל הנראה כדי לעורר סערה תקשורתית שתקל על ההחלטה להאריך את תפיסת ישיבת עוד יוסף חי, שנכשל לאחר שהשוטרים המחופשים לחיילים התגלו בידי התושבים".

לדברי המתנחלים, האירוע החל בסביבות השעה תשע בערב. ג'יפ תצפית צה"לי (זריז) נעמד לפתע באמצע כביש העלייה במרכז היישוב. תושבים שהגיעו למקום לברר מה כוונת החיילים, גילו עד מהרה כי נכנסו להצגה של ממש. שני חיילים יצאו מהרכב ופתחו את מכסה המנוע, כדי להציג מצג שווא לפיו הג'יפ נתקע. בתוך רגעים ספורים הבחינו התושבים כי מדובר בחיילים מעט מוזרים. בצוותי תצפיות שנוסעים בדרך כלל בג'יפ המיוחד הוצבו הפעם חיילים סדירים, אולם ה"חיילים" שיצאו מהג'יפ היו כבני 30, ללא נשק או אפוד, ומדיהם היו מרושלים בצורה יוצאת דופן. בנוסף הם לא נעלו נעליים צבאיות ולחלקם בצבצו אקדחים מתחת לחולצת המדים. כעבור רגע נוסף הבחין אחד התושבים במצלמת GOPRO מותקנת על חלון הג'יפ, ותושב אחר דיווח כי כוחות יס"מ התמקמו ברחוב מעל הכביש. כך נטען.

צילום: הקול היהודי

לדברי המתנחלים הם הבינו כי כוונתם של השוטרים המחופשים היא לעורר פרובוקציה ולבצע מעצרים, והחלו לצלם מכל הכיוונים. במקום התאספו תושבים רבים ששרו שירים והבהירו לשוטרים כי משימתם נכשלה. כעבור מספר דקות הגיעה למקום סוואנת יס"מ (רכב מסוג דוג' סוואנה), אשר ליוותה את השוטרים המחופשים אל מחוץ ליישוב. בשלב זה התברר כי כוחות משטרה נוספים המתינו בעלייה ליצהר.

ביצהר טוענים כי "ככל הנראה האירוע התרחש אמש כדי שיוכלו לרכך ציבורית את החלטת שר הבטחון להמשיך ולכבוש את ישיבת עוד יוסף חי למשך שלושה חודשים נוספים. הם מבקשים לציין את העובדה כי האירוע התרחש ביומו הראשון בתפקיד של מח"ט שומרון הנכנס סא"ל שי קלפר. לדבריהם היו בעבר מספר מקרים בהם התחפשו שוטרים ממחוז ש"י לערבים וייצרו פרובוקציות. אירועים כאלו התרחשו לטענתם בחוות גלעד, סוסיא וגבעת רונן שבשומרון. "חלקם נכשלו וחלקם הובילו למעצרים של מתיישבים וגררו ביקורת ציבורית", אומרים בהתנחלות.

עורך הדין עדי קידר מעמותת חננו הגיב לתקרית: "מדובר בפעולה פסולה שבתי המשפט ביקרו אותה בעבר". קידר הוסיף: "לצערנו מחוז ש"י לא לומד מטעויות העבר וממשיך לבצע פרובוקציות נגד המתיישבים היהודים במטרה להוביל למעצרים. אנו שמחים כי האירוע הסתיים כפי שהסתיים ולא במעצרי שווא של תושבים כפי שראינו במקרים אחרים".

דובר צה"ל סירב להתייחס לשאלה מהי תגובת צה"ל לעובדה ששוטרים מתחזים לחיילים והפנה את הבקשה לתגובה למשטרת ישראל. מדוברות מחוז ש"י נמסר כי "תגובת צה"ל והמשטרה בנושא היא כי כוחות הביטחון פועלים במרחב יהודה ושומרון על מנת לשמור על החוק והסדר. מטבע הדברים לא נפרט אודות פעולות אלה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן