Skip to content

חדש: קיה סול – נשמה חדשה

קיה סול החדשה היא לא אותה גברת בשינוי אדרת. זו גברת חדשה באדרת חדשה ורק השם דומה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ממבט ראשון זו אותה קיה סול שאנחנו מכירים אבל בעצם מדובר במכונית חדשה לחלוטין.
אנשי קיה שמרו בגדול על העצוב הקיים, אבל גם זה רק ממבט ראשון. מבט מעמיק יותר יעיד שהם עשו עבודה מקיפה ומעמיקה השומרת על המראה ה"אייקוני", כפי שהם מכנים אותו, אך העניקו לו מראה מעודן ועכשווי יותר. המראה החדש נוצר בהשראת דגם הקונספט קיה טראק'סטר 2012.

הסול מגלה את הגולן (צילום דן בר-דוב)

השינוי הטכני הגדול יותר בסול החדשה הוא האימוץ של פלטפורמה חדשה לחלוטין, המבוססת על זו של הקיה סיד המעניקה מרכב קשיח יותר ומערכת מתלים משודרגת. אלה משפרים משמעותית את דינאמיקת הנהיגה ונוחות הנסיעה.

המידות החיצוניות של הקיה סול החדשה גדלו. האורך הכולל הוגדל ב-20 מ"מ ל-4,140 מ"מ ובסיס הגלגלים הוגדל ב-20 מ"מ ל-2,570 מ"מ. הדגם החדש הורחב ב-15 מ"מ, ל-1,800 מ"מ, והונמך ב-10 מ"מ ל-1,600 מ"מ. המידות החדשות משפרות גם את השימושיות של המכונית. פתח הדלת שלתא המטען רחב כעת בששה סנטימטר ומעניק גישה קלה יותר לאזור המטען הגדול יותר, שקיבולו גדל ב-4% ל-354 ליטר, כשהמושבים האחוריים נמצאים במקומם.

קיה סול החדשה (צילום דן בר-דוב)

כמי שנסע בדגם הישן קל להבחין כי תא נוסעים שקט יותר באופן משמעותי. אנשי קיה טוענים כי הצליחו להוריד את רמות הרעש הפנימי ב-3 דציבלים זוה אומר שאפשר ליהנות בכיף ממוסיקה במהלך הנסיעה. גם מערכת השמע בסול מצוינת, הרמקולים מעוצבים כחלק אינטגרלי מפתחי האוויר ואפשר לחבר למערכת את האייפד האישי.

הנהיגה עצמה חלקה ונעימה. מנוע ה-1600 סמ"ק מפיק 132 כו"ס ותיבת ההילוכים האוטומטית היא בת 6 הילוכים. צריכת הדלק לפי נתוני היצרן היא כ 13 ק"מ לליטר (משולב) דרגת זיהום אויר 12. 

תא הנוסעים הוא גדול יותר, עם מרווח ראש קדמי שהוגדל ב-6 מ"מ, מרווח רגליים קדמי של 1,040 מ"מ ומרווח כתפיים שגדל בשיעור של עד 7.5 מ"מ. מרווח הרגליים מאחור גדל גם הוא. כדי להקל על הכניסה והיציאה, הונמך גובה סף הכניסה של הסול החדשה ב-5 מ"מ, ונקודות המותן של המושבים נמוכות יותר ב-12 מ"מ מלפנים ומאחור.

מראה פנים של עמדת הנהג (צילום דן בר-דוב)

רשימת האבזור בגרסת LX נרחבת וכוללת בין השאר: 6 כריות אוויר, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, מצלמת נסיעה לאחור, מערכת שמע מקורית הכוללת מסך מגע ושליטה מגלגל ההגה, 6 רמקולים, מערכת בלוטות', שקע USB,שקע AUX, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 16 אינץ' ואפשרות לשילובי צבעים. גרסת EX המפוארת יותר מציעה בנוסף חישוקים בקוטר 18 אינץ', תאורת LED פנימית, גג זכוכית פנורמי חשמלי, מסילת גג, שמשות כהות, קיפול מראות חשמלי ומרכב בצבעים שונים.

נראה כי לקיה יש בהחלט מוצר אטרקטיבי בקטגוריית הקרוסאובר הטרנדית כל כך ועם תג מחיר אטרקטיבי לא פחות. הסול החדשה תשווק בשתי רמות גימור ומחירי המחירון הינם 119,900 שקלים לרמת גימור LX ו-129,900 שקלים לרמת גימור EX.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן