Skip to content

צה"ל תקף מטרות ברצועה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו הבוקר מטרות חמאס בחאן יונס. התקיפה באה בתגובה לירי רקטה שנורתה הבוקר מהרצועה והתפוצצה בלי לגרום נזק בשטחי המועצה האזורית שער הנגב. אחר הצהרים התפוצצה רקטה נוספת בחצר בית במועצת חוף אשקלון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל תקף בשעות הבוקר (שבת) מטרות טרור ברצועת עזה. התקיפה באה בעקבות רקטה שנורתה לפנות בוקר מהרצועה לעבר ישראל והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. קודם לכך נשמעה אזעקת "צבע אדום" ביישובי המועצה.

צה"ל תקף מטרות ברצועה (צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)
צה"ל תקף מטרות ברצועה (צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מסר כי "צה"ל, באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר, תקף לפני זמן קצר מוקד פעילות טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה, בדרום רצועת עזה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. זאת לאור ירי הרקטות שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל". דובר צה"ל הוסיף כי: "צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל ויפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא", דווח על הטיל ששוגר מכלי טיס ישראלי לעבר בסיס השייך לגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, במזרח חאן יונס. עוד דווח כי לאחר ההפצצה, שוגרו שני טילים נוספים לעבר הבסיס ומסוקי קרב ישראליים חגו בשמי האזור. הפלסטינים לא דיווחו לא על נפגעים. ממקורות פלסטיניים אחרים דווח על מסוקים שחגו בעת התקיפה בצפון הרצועה, בעיקר מעל העיירה בית חנון.

במהלך השבוע שחלף נורו שתי רקטות מעזה לישראל. בראשון שעבר התפוצצה רקטה בשטחי המועצה האזורית חוף אשקלון בלי לגרום נזק וברביעי שעבר התפוצצה רקטה נוספת סמוך לכביש 232, ציר מרכזי של ישובי המועצה האזורית אשכול. גם במקרה זה לא נגרם נזק לאדם או לרכוש.
רקטה נוספת התפוצצה אחר הצהריים בתוך יישוב במועצה האזורית חוף אשקלון, הפעם הפיצוץ אירע כמה עשרות מטרים מבתי התושבים. בצה"ל אישרו כי הרקטה פגעה בחצר בית, אולם איש לא נפגע ולא נגרם נזק. קודם לנפילה הושמעה אזעקת צבע אדום בישובי המועצה. ההרגשה בקרב כוחות הביטחון היא כי החמאס מנסה לחמם מעט את הגזרה בתגובה לגל מעצרי אנשי החמאס באזור הכפר יטא ובעוטף חברון. לפי שעה, לא פורסמו הנחיות מיוחדות לתושבי הדרום והחיים נמשכים כשגרתם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן