Skip to content

מבחן דרך בציר 2008

יצאתי עם דן בר-דוב למבחן דרך בפיג'ו 2008 וגם לפגוש יין מאותה שנת בציר שמן זית ועוד מלוא הטנא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יצאנו עם פיג'ו 2008 לכיוון שפלת יהודה, לפגוש קצת יין גבינות וטבע בשלהי האביב ולקראת הקיץ הישראלי החם.
פיג'ו היתה בחירה מתאימה שאפשרה לנו מרחב פנימי גדול יחסית לרכב עם מנוע 1200 סמ"ק ושלוש בוכנות בלבד אבל גוף של רכב כבישטח בלי יכולות השטח. זהו רכב כבישטח במראה אבל נטול שטח וביננו, כמה כבר נוסעים בשטח, כל בעלי רכבי הכבישטח שהאתגר הגדול ביותר שמעמידים לרכב זה לעלות על המדרכה בעיר הגדולה לפני שנכנסים לבית הקפה האופנתי בנונשלנטיות ?

בהגיענו לאזור חולדה הכו בנו שדות החמניות הבוהקים בצהוב ומתכוננים להבשיל לקראת משחק הגמר של המונדיאל.
נסענו בין השדות לכמה הזדמנויות צילום וזו התוצאה.

2008 בשדה חמניות (צילום דן בר-דוב)

משדות החמניות פנינו ליקב חדש במושב בקוע שע"י קיבוץ נחשון, יקב "כרם ברק". היקב נקרא על שם ברק רוזנברג ז"ל, בן המשפחה שהיה אמן צעיר ואת תוויות היין מעטרים ציורי קומיקס שהכין ברק עו לפני הקמת היקב.

יוסי רוזנברג ( אין קשר משפחתי למשפחת רוזנברג מיקב אדיר ) למד לעשות יין ביקב שורק הסמוך ועבר רק בשנת 2011 למושב בקוע על מנת להגשים חלום ולייצר יין וגבינות. בביקורנו נערכה חגיגה ראשונה של בציר 2010 וגבינות ובסגנונות שונים שיוסי שקד על הכנתם לקראת הארוע פתיחה. בחצר המשק והיקב נגנו חברי ילדות מבית הספר של הבן, על שמו היקב נקרא, והנעימו את חווית הטעימות יין וגבינות, לנו ולאורחים הרבים שהגיעו למקום.

יוסי רוזנברג עם גבינות ויין (צילום דן בר-דוב)

היין הראשון שטעמתי היה פרנץ' קולומבר 2012, יין לבן צעיר בעל חמיצות קלה ונעימה, עם ארומה וטעמי פרי דומיננטים אפילו לאחר שנה בחבית עץ. היין שווה את מחירו- 90 ש'.
גבינות קממבר, מנצ'גו מחלב כבשים, פטה ועוד היו לווי עשיר בטעמים והוגש כיד המלך ע"י כל בני משפחת רוזנברג הצעירים והבוגרים.

היין השני שטעמתי היה כתום 2012 שעשוי מענבי פרנץ' קולומבר ונעשה עם תסיסה ראשונית על הקליפות על מנת לקבל את הצבע הכתום המעניין כל כך ומרענן. שמנוניות ודמעות יפות על הכוס היו תפאורה יפה לצבע היין. ארומה נעימה ומעט מתוקה. יין פירותי ומתעגל בפה. מחיר 70 ש'.

יינות כרם ברק (צילום דן בר-דוב)

היין האחרון שטעמנו בכרם ברק היה אדום 2010 שהוא בלנד של 40% קברנה סוביניון, 40% מרלו -20% שירז. לטעמי למרות שהשירז מהווה רק חמישית מהבלנד, טעם השירז הוא הדומיננטי ועושה את היין נגיש וקל יותר, בוודאי לאוהבי הזן.

מ"כרם ברק" שמנו פעמינו לכרמים וליקב ברבדו שנמצא בלב הכרמים כמעט כמו טוסקנה.
נוחות הנסיעה בין הכרמים המתחילים להתמלא באשכולות ענבים ירוקים היתה בהחלט חוויה מרעננת ויש לציין שזאת הכל רק עם מנוע 1200 סמ"ק. הישיבה הגבוה המזכירה במשהוא רכבי SUV רבי עוצמה וכוח היא עוד תגלית מעניית עם ה-2008.

ביקב ברבדו חיפשנו את ה-2008 של היין כי הרי זו ההבטחה של כתבה זו. שרדונה 2008 היתה ההפתעה שציפתה לנו. יין שרדונה בעל וותק כזה ועדיין בועט וחי. יין מלא פירותיות וחיות, וכשהוא קר, אין כמותו ביום חם שהיה יומנו באזור.

אחרי עוד כמה טעימות יין ( אם נוהגים לא שותים, אז צמצמתי בשתייה ) וגם ענבים מהכרמים בסביבה המשכנו לכמה אטרקציות מעניינות נוספות.

ארץזית הוא מותג שמן זית צעיר מכרמי יוסף, ששמן הזית שלו בהחלט מרענן ובעל ארומות עוצמתיות שלדברי נטע יעקובי, זה חלום שהתגשם. "השמן שלנו מופק מזן זית סורי, והינו שמן כתית מעולה מכבישה קרה ראשונה. השמן מופק אך ורק מפרי שנמסק בעונה האחרונה וגדל בכרם שלנו. הכרם רענן וצעיר הממוקם לרגלי הישוב כרמי יוסף, בקרבת תל גזר בו נמצאים שרידי ישובים מימי הכנענים, מלכות ישראל, והמכבים".

בדרכנו מכרמי יוסף לכוון המרכז, נכנסנו ל"מלוא הטנא" שהוא מרכז מבקרים חקלאי עם חממות גידול פירות אורגניים הנקטפים וישר עוברים למכירה בחנות המצויה במקום. כמו כן, ניתן למצוא במלוא הטנא בית בד ואף ריחיים לטחינת שומשום ושם עושים טחינה מעולה ואף חלווה בטעם של פעם.

2008 בכרמי ברבדו (צילום דן בר-דוב)

ומה באשר לפיג'ו 2008.? תא הנוסעים ומרחב השליטה של הנהג הם בהחלט חידוש מרענן. הגה ספורטיבי קטן ולוח מכוונים הממוקם מעליו ונותן לנהג שליטה וראות מלאה על חזית הרכב וכל לוח המכוונים בכל מצב הם יתרון מרענן לנהג. קונסולה מרכזית עם מסך גדול השולט על מערכת השמע, דיבורית הבלוטות' המובנית וכו'. שליטה על פונקציות המסך בכפתורים על גלגל ההגה כמו גם מערכת בקרת הגבלת מהירות שמאפשרת שליטה על המהירות המקסימלית ובכך להמנע מנסיעה במהירות עבריינית מבלי משים.

ידית בלם יד בעיצוב מקורי גם היא חידוש שובב ומרענן כמו גם מערכת בקרת אקלים מפוצלת הנשלטת ממרחב הנהג. המושבים הקדמיים נוחים ומציעים שלל אפשרויות כיוון כולל גובה גם במושב הנוסע, המרווח טוב וניתן להגיע לתנוחת נהיגה כמעט אידיאלית גם לנהג גדול כמוני.

המרווח מאחור סביר גם לשלושה מבוגרים אולם רצוי שיהיו צנומים. תא המטען בהחלט מפתיע לטובה ומציע מבנה נוח, פתח הטענה נמוך ורחב ונפח של 350 ליטר במצב רגיל וכמעט 1,200 ליטר כאשר שורת המושבים האחורית מקופלת ויוצרת משטח הטענה בגובה אחיד.

בכרמים (צילום דן בר-דוב)

הגרסה של ה- 2008 בה נסעתי היא גרסת הבנזין 1200 סמ"ק המצוידת בגיר ידני עם 5 יחסי העברה ומנוע אטמוספרי עם 3 בוכנות המפיק 82 כו"ס. רמת זיהום אוויר 4 וצריכת דלק ממוצעת של כ- 15 ק"מ לליטר.

מחיר הפיג'ו 2008 בגרסה זו החל מ- 100,000 שקלים.

1 Comment

  1. גדעון שמר
    16 ביוני 2014 @ 10:35

    רכב מצוין. אחותי קנתה כזה ידני והיא מרוצה עד הגג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן