Skip to content

הסגר מתהדק וצה"ל נערך לפעילות לילית באזור חברון

צה"ל מרכז בבית גוברין כוחות מיוחדים ואלוף הפיקוד הוציא צו ובו הוכרז השטח כאזור צבאי סגור. תושבי חברון בני 50 ומטה הוחזרו ממעבר אלנבי ויציאתם לירדן נאסרה. ארגון בחברון נטל אחריות על החטיפה וקרא לפלסטינים להסלים את העימות ישראל. המשטרה מגבירה פעילות והודיעה כי תפעל בנחישות למניעת אירועי הסתה, פרובוקציה והפרות סדר מכל צד שהוא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסגר מתהדק. אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון הוציא היום (שבת) בצהריים צו ובו הוכרז המרחב האזרחי בבית גוברין שבחבל לכיש, שטח שמיועד לטיולים, כאזור צבאי סגור. סמוך לשטח מצוי בסיס האימונים הפיקודי של צה"ל ובו מתרכזים החל משעות הלילה מאות לוחמים מיחידות מובחרות ונערכים לקראת פעילות ייחודית לילית בחברון.

תוך כך, למרות החלטת צה"ל למנוע מחסומים וסגירת חברון לכניסה ויציאה בפני אוכלוסיה ערבית, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA, כי שלטונות ישראל מונעים מאזרחים תושבי חברון בני חמישים ומטה לעבור במעבר הגבול אלנבי לירדן. לדברי מנכ"ל רשות מעברי הגבולות ברשות הפלסטינית, נטהמי מהנה, החל משעות הבוקר נמנעה יציאת תושבי חברון בני חמישים ומטה לירדן ורבים נאלצו לשוב על עקבותיהם ולחזור לעיר.

במקביל להתרחשויות הבוקר, פרסם ארגון הקרוי "גדודי בני החורין של חברון" הודעה שבה נטל הארגון אחריות על חטיפת שלושת הנערים "מתוך אמונה של העם הפלסטיני הדגול ומתוך מילוי החובה המוטלת עלינו כלפי אסירינו הגיבורים בבתי הכלא של הישות העוסקת, אנו מודיעים שלקחנו בשבי שלושה ציונים בפעולה מדויקת מאוד", לשון ההודעה. בסיום ההודעה קרא הארגון "לכל אחיינו ובנינו להסלים את העימותים מול הישות העושקת כדי שנשלים את תוכניתנו". הארגון מתפאר כי "לא משנה מה ישראל תעשה, היא לא תוכל להגיע לשבויים". להודעה הזו אין אישור מכל מקור אחר.

כוחות מיוחדים יפעלו הלילה (צילום פעילות לילית בחברון - דובר צה"ל)
כוחות מיוחדים יפעלו הלילה (צילום פעילות לילית בחברון - דובר צה"ל)

מוקדם יותר אמר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, כי הנחת העבודה ביטחונית גורסת שהנעדרים החטופים עדיין בחיים. עצרנו עשרות ניסיונות חטיפה אמר יעלון אך האחרון "חמק מתחת למכ"מ".

במשטרת ישראל התקיימה לפני הצהריים הערכת מצב עם הגורמים המקצועיים בראשות הסמפכ"ל, ניצב ניסים מור, בנוגע להמשך היערכות משטרת ישראל. בסיום ההיערכות הוחלט כי היות שהמאמץ העיקרי מתמקד באיתור הנערים, יימשכו המאמצים למיצוי הזירה והרכב השרוף בהיבטים הפורנזיים-חקירתיים והמודיעיניים.

דובר המשטרה מסר כי בשלב זה לא ניתן להרחיב בנוגע לממצאים שנאספו. עוד הודיע דובר ש"י כי תימשך הצבת קציני משטרה בדרגות נצ"מ בבתי משפחות החטופים כאנשי קשר לכל דבר ועניין. החל משעות הערב תפעל משטרת ישראל במתכונת מתוגברת והחל ממחר תפעל במתכונת פעילות מיוחדת – פע"מ ג'. כלומר, משטרת ישראל מגבירה אתת נחישותה ונערכת למניעת אירועי הסתה, פרובוקציה והפרות סדר מכל צד שהוא ותפעל בנחישות מול הפרות חוק.

סמפכ"ל המשטרה דחה לשם כך את התרגיל הארצי בנושא שבוע ביטחון לאומי שתוכנן להתחיל מחר וכדי לאפשר לארגון להתמקד במשימה זו כנדרש. דובר ש"י פנה לתקשורת וביקש כי לנוכח פרסום שמות החטופים, התקשורת מתבקשת לפעול ברגישות ולבצע את עבודתה בלי לפגוע ברגשות משפחות החטופים ובפרטיותם.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן