Skip to content

נתניהו: הנערים שלנו נחטפו על ידי ארגון טרור. חד וחלק

נתניהו הטיל שוב את האחריות על כתפי אבו מאזן: "אנחנו רואים באבו מאזן וברשות אחראים על כל התקפה נגד ישראל שיוצאת משטחם, בין אם מדובר ביו"ש ובין אם מדובר ברצועת עזה. הטענה שהרשות איננה נושאת באחריות, כיוון שהאירוע בוצע בשטח שהוא בשליטת ישראל, מופרכת מיסודה. גם כשבוצעו פיגועים במרכז הארץ, מי שהיה אחראי הוא הרשות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה נתניהו אומר כי אין ספק שגיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח נחטפו בידי ארגון טרור, וכי חוטפיהם יצאו מתחום הרשות הפלסטינית. לפיכך, הדגיש נתניהו, הרשות הפלסטינית היא האחראית לחטיפתם גם אם האירוע היה בשטח שבשליטת ישראל.

הערכת המצב שהתקיימה בקריה בת"א. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
הערכת המצב שהתקיימה בקריה בת"א. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

ראש הממשלה הודיע עוד כי הנחה את כל הגורמים להפעיל את כל הכלים למנוע את העברתם של שלושת החטופים לרצועת עזה וכי  הנחה את המפקדים "להכין את כל הכוחות לכל תרחיש אפשרי".

נתניהו דיבר לאחר הערכת מצב שקיים עם בכירי מערכת הביטחון ולפני כינוס הקבינט המדיני ביטחוני בלשכתו שבקריה בתל אביב.

"שוחחתי עם הורי הנערים לפני כניסת השבת", פתח נתניהו את דבריו. "אמרתי להם שאנחנו עושים כל מה שמדינת ישראל יכולה לעשות ועוד יותר מזה, כדי להחזיר הביתה את ילדיהם, שהם ילדינו. אני חייב להגיד שההורים הללו גילו איפוק ותעצומות נפש מעוררי הערצה. בשעות קשות אלה לב האומה כולה עם הנערים ועם משפחותיהם.

"אין אפשרות לדבר שלום עם ישראל ולהקים ממשלה עם החמאס". נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"אין אפשרות לדבר שלום עם ישראל ולהקים ממשלה עם החמאס". נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"צה"ל, השב"כ וכל זרועות הביטחון עסוקים עכשיו בפעילות אינטנסיבית כדי לאתר את הנערים. אני מודה להם על פעולתם זו. הם עושים אותה לילות כימים", אמר נתניהו. "מטבע הדברים אינני יכול למסור את כל מה שידוע לנו, לא ברגע זה, אבל אני כן יכול לומר את הדבר הבא: הנערים שלנו נחטפו על ידי ארגון טרור. חד וחלק. אין שום ספק בזה. הם נחטפו והם נחטפו על ידי ארגון טרור".

ראש הממשלה מסר כי בהתייעצות עם שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל וראש השב"כ הוא הנחה "להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו כדי לאתר את החטופים" ולמנוע אפשרות של העברתם לרצועת עזה או לכל מקום אחר. עוד הנחה נתניהו להכין את כל הכוחות "לכל תרחיש אפשרי" וכן "לדרוש מהרשות הפלסטינית והעומד בראשה אבו מאזן שמתחומה יצאו החוטפים לעשות את כל מה שנדרש כדי לסייע בהחזרת החטופים בשלום".

נתניהו חזר על הטלת האחריות על כתפיו של אבו מאזן. "זוהי האחריות של הרשות הפלסטינית", אמר. "אנחנו רואים באבו מאזן וברשות אחראים על כל התקפה נגד ישראל שיוצאת משטחם, בין אם מדובר ביהודה ושומרון ובין אם מדובר ברצועת עזה. הטענה שהרשות הפלסטינית איננה נושאת באחריות , כיוון שהאירוע בוצע בשטח שהוא בשליטת ישראל, היא טענה מופרכת מיסודה. גם כשבוצעו פיגועים במרכז הארץ, מי שהיה אחראי הוא הרשות ששולטת במקום ממנו יצאו המפגעים. זהו בדיוק המקרה הזה. המפגעים יצאו משטח הרשות והרשות אחראית. האירוע הזה ממחיש לצערי את מה שאנו אומרים חודשים ארוכים: הברית עם החמאס מביאה לתוצאות קשות ביותר, תוצאות שהן הפוכות לחלוטין מקידום השלום בינינו לבין הפלסטינים.

"כל ארגוני הטרור, החמאס, ג'יהאד איסלאמי, מחויבים להשמדת ישראל, והם שואבים עידוד מהברית הזאת", אמר נתניהו. "אנשים מנסים כל הזמן לרצוח, לפגוע ולחטוף את אזרחי ישראל באשר הם – נשים, נערים, ילדים. הם לא בוחלים בשום מטרה והם אינם זקוקים לשום תירוץ, לשום סיבה ולשום תמריץ כדי לנסות לעשות זאת. והם אכן מנסים זאת במשך עשרות שנים – מנסים לבצע פיגועי חטיפה ולצערנו מעת לעת הם מצליחים.

"שימוש ציני באירוע הקשה"

"רק בשנה האחרונה סיכלנו עשרות ניסיונות כאלו", אמר נתניהו. "ראינו כולנו את בסיס הטרור שנוצר ברצועת עזה שחמאס וארגוני הטרור השתלטו עליו. עכשיו הברית פותחת דלת להשתלטות של חמאס על הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון. אין אפשרות על לדבר על שלום עם ישראל ובאותו זמן להקים ממשלת אחדות עם חמאס, ארגון טרור ששואף להשמיד את ישראל.

"אמרתי ואני אחזור ואומר גם הערב: אין אפשרות לדבר על שלום עם ישראל ובה בעת להקים ממשלת אחדות עם החמאס, ארגון טרור ששואף להשמיד את ישראל. אותם גורמים בקהילה הבינלאומית שאמרו שההסכם הפלסטיני עם החמאס יקדם את השלום, הגורמים הללו רואים עכשיו את התוצאות האמיתיות של החיבור הזה", אמר נתניהו.

"באזור שלנו מדינות קורסות ומתבקעות תחת ההתקפות הרצחניות של האיסלאם הקיצוני וארגוני הטרור שפועלים מטעמו", אמר נתניהו. "רק עמידה איתנה ומאוחדת של העם כולו מנעה ותמשיך למנוע את ניצחונם כאן. שוב ושוב אנחנו מגלים שאנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו, על צה"ל, השב"כ, זרועות הביטחון ועל עוז הרוח שלכם – חיילי ואזרחי ישראל".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שדיבר אחריו, אמר כי המשימה שבה עסוקים כוחות הביטחון "משימה מורכבת והיא מצריכה מכולנו סבלנות ואורך רוח". יעלון הוסיף: "אירוע החטיפה חמור ולא נוכל להשלים איתו. נדע להניח את ידינו על מבצעי החטיפה ומתכנניה. אנחנו מכירים את איום החטיפה לא מהיום, רק בשנה וחצי האחרונות סיכלו כוחות הביטחון עשרות ניסיונות של פלסטינים לחטוף ישראלים או לבצע פיגועי תופת בשטח ישראל – תוצאה ברורה של הסתה נגד מדינת ישראל ואזרחיה. לא נסבול ניסיונות לפגוע בישראל ובאזרחיה ונפעל בכל דרך כדי להגן עליהם ולמנוע פעילות טרור".

הרמטכ"ל, רב אלוף בני  גנץ, אמר: "נמשיך את הפעולה הזאת ונעשה כל שנדרש כדי להביא את הפרשה לסיומה מהר ככל שניתן, נפקח עין על מה שקורה בזירות האחרות, הן מול עזה, הן מול הזירה הצפונית, וכפי שהיינו נחושים עד עתה על מנת להשיג את ההישגים המבצעים כך נעשה זאת גם עכשיו".

ח"כ עומר בר-לב הגיב לדברי ראש הממשלה ואמר כי "ההתבטאות של ראש הממשלה היא שימוש ציני באירוע הקשה שאנו עומדים בפניו לצרכים פוליטיים. ראש הממשלה מנסה להצדיק את טענותיו לגבי השלכות הפיוס בין הפת"ח לחמא"ס שאינו רלוונטי לאירוע זה ובכך פוגע במאמצי השיחרור. המשימה שלנו היא להחזיר את הנערים הביתה ואחד האמצעים המרכזיים לכך הוא התאום הביטחוני והעברת אינפורמציה ממנגנוני הביטחון הפלסטינים. לכן, עלינו לפעול בכדי להגדיל את האינטרס המשותף של החזרת הנערים הביתה בשלום ולא ליצור נתק והתנצחות מול הרשות הפלסטינית".

בר-לב העביר הערב בקשה דחופה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון זאב אלקין לכנס את הוועדה מחר לצורך קבלת עדכונים על האירוע מגורמי הביטחון על מנת לאפשר לחברי הוועדה למלא את תפקידם.

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח עם הערב עם הוריהם של שלושת הנערים הנעדרים אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער וביקש לחזק את ידיהם בשעות קשות אלו. בשיחות עם ההורים ועם בני המשפחה אמר הנשיא: "אני יודע שעוברים עליכם ימים לא קלים ואתם מצויים במתח ובחרדה, אני מבקש להדגיש שאנחנו עם אחד- כל עם ישראל נמצא יחד אתכם ברגעים אלו".

הנשיא שב והדגיש כי כוחות הביטחון פועלים ללא הרף לחזרתם של הבנים ואמר: "כוחות הביטחון של מדינת ישראל על כל הזרועות פועלים בשטח ועושים הכל להחזיר את הבנים היקרים שלכם, של כולנו הביתה. אתם מגלים תעצומות נפש, אני מחבק אתכם ומבקש שתדעו שאני אתכם בשעה קשה זו. עם ישראל כולו מתפלל לשובם".

הוריו של אייל יפרח, אוריאל ואיריס הודו לנשיא על הטלפון ואמרו: "אנו מרגישים את החיבוק של עם ישראל ויודעים שעושים את הכל כדי להחזיר את הבנים הביתה. אנו מתפללים לחזרתם של הבנים ולבשורות טובות". מסר דומה שמע הנשיא מיתר המשפחות עמם שוחח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן