Skip to content

שר הביטחון: "נדע לגבות מחיר כבד מאוד מראשי חמאס"

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, התייחס היום לראשונה בקולו לחטיפת שלושת הנערים ביהודה ושומרון וגינה אותה במילים חריפות. "ארצות הברית מגנה בחריפות את חטיפתם של שלושה בני נוער ישראלים וקוראת לשחרורם המיידי. המחשבות והתפילות שלנו עם המשפחות שלהם". קרי אמר עוד כי ארה"ב מעודדת שיתוף פעולה מלא בין שירותי ביטחון הישראליים והפלסטיניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נדע לגבות מחיר כבד מאוד מראשי חמאס". כך אמר הערב שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. השר יעלון דיבר בטקס חלוקת פרס ביטחון ישראל, בבית הנשיא בירושלים.

"רק בסוף השבוע קיבלנו עדות נוספת לאכזריות ולשנאה היוקדת אשר מנחה את ארגוני הטרור סביבנו, עת חטפו שלושה נערים – גיל-עד, נפתלי ואייל – שהיו בדרכם לבתיהם", אמר השר יעלון. "זו העת לחזק את ידי משפחות שער, פרנקל ויפרח, ההורים, האחים והאחיות, הסבים והסבתות, ושאר בני המשפחה, ולהצטרף לתפילה שנזכה לראות את הבנים שבים. לשם כך אנו נדרשים לסבלנות ואורך רוח: גם בשעה זו עושים צה"ל וכוחות הביטחון מאמצים כבירים על מנת למצוא את השלושה.

הנשיא הנבחר וראש הממשלה בטקס לזכר אלטלנה (צילום: דן בר דוב)
הנשיא הנבחר וראש הממשלה בטקס לזכר אלטלנה (צילום: דן בר דוב)

"לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח ידנו על מבצעי החטיפה ומתכנניה, ונוסיף לפעול בכל דרך כדי לסכל פיגועי טרור כלפי אזרחי ישראל", אמר השר יעלון. "אנו עושים זאת באופן כמעט יומיומי, באמצעים שונים ובעיקר בעבודה קשה, במאמץ מודיעיני ומבצעי שאין שני לו, בנחישות ומתוך הבנה כי אם לא נפעל ולא יהיה בידינו חופש פעולה – איש לא יעשה זאת עבורנו.

"ידעו מבקשי רעתנו – כשנידרש, לא נהסס להשיב מלחמה שערה ולגדוע את כוונותיהם. הם יפגשו במדינת ישראל ובחברה הישראלית במלוא עוצמתן. ומבלי לדעת הם גם יפגשו בכם ובפיתוחים המרשימים שלכם", אמר שר הביטחון למקבלי פרס ביטחון ישראל. "נוסיף להושיט יד לשלום ולאחווה לשכנינו – כך חונכנו וכך אנו מחנכים את בנינו ובנותינו – אך נעשה זאת ללא אשליות ומבלי להונות את עצמנו – שכן אותה רשות פלסטינית אשר יש מי שמכנים אותה מתונה, כרתה רק לאחרונה ברית עם חמאס, ארגון הטרור שחרת על דגלו רצח יהודים באשר הם ושאיפתו היא להשתלט על יהודה ושומרון. על החמאס מוטלת האחריות לחטיפת שלושת הנערים בסוף השבוע. נדע לגבות מחיר כבד מאוד מראשי חמאס, בכל מקום ובכל עת שנמצא לנכון, ומכל מי שיעלה על דעתו לפגוע באזרחי ישראל ולשבש את חייהם".

נשיא המדינה שמעון פרס, אמר בטקס כי מדינת ישראל תעשה כל שביכולתה במלחמה בטרור וכדי להשיב את הנערים החטופים לביתם: "היום לב העם כולו פועם בדאגה לגורלם של אייל, נפתלי וגיל-עד. הם בנים של כולנו", אמר הנשיא. "מדינת ישראל כולה אתכם. אנחנו מדינה אחת, משפחה אחת. צה"ל וזרועות הביטחון עושים לילות כימים, את האפשרי ואת הבלתי אפשרי על מנת לאתר את הנערים ולהשיבם לחיק משפחותיהם.

"משחר ימיה ישראל מתמודדת עם טרור ברוטאלי צמא דם ומחלל צלם אנוש", אמר הנשיא פרס. "במלחמה בטרור אין מקום לפשרות ולא תהיינה פשרות. נדע לרדוף את מבצעיו ואת ראשיו ולא ניתן להם מנוח. בכל תולדותיה של ארצנו הטרור כשל כי מצא ארץ חסונה, אמיצה, ובטוחה בדרכה. כך גם יהיה הפעם".

קרי: מעודד שיתוף פעולה מלא בין שירותי ביטחון הישראליים והפלסטיניים (צילום: הסטייט דיפרטמנט)
קרי: מעודד שיתוף פעולה מלא בין שירותי ביטחון הישראליים והפלסטיניים (צילום: הסטייט דיפרטמנט)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר ואמר הערב, באזכרה לחללי אלטלנה, כי לאירוע החטיפה תיינה השלכות – אך לא פירט. "אני מגיע לכאן מהערכות מצב ביטחוניות ואשוב לקריה כדי להמשיך לטפל בנושא השבת נערינו שנחטפו על ידי הטרוריסטים של החמאס", אמר נתניהו. "אנו מצויים בעיצומה של פעולה מורכבת, הפעולה הזאת מחייבת אותנו להשתמש בכל הניסיון שלנו באופן שקול, אחראי ונחוש. כך אנו פועלים במשך שנים כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל באין ספור פעולות בצפון, בדרום וממרחק רב מגבולות וחופי ישראל, לחילוץ אנשינו המסורים ישראל, לחילוץ אנשינו המסורים בשגרירות בקהיר, במבצע עמוד ענן, כך אנחנו צריכים לפעול גם עכשיו- בשיקול דעת, באחריות ובנחישות. לאירוע הזה יהיו השלכות ואנחנו כבר דנים בהן, אבל כרגע אנחנו מתמקדים בראש ובראשונה בהשבת נערינו החטופים".

הנשיא הנבחר, ראובן (רובי) ריבלין, אמר בטקס: "לב כולנו נמצא עם הבנים, אייל, גיל-עד ונפתלי ועם משפחותיהם הממתינות לשובם; מערכת הביטחון עושה את המרב על מנת להחזיר את הבנים הביתה. יחד עם העם בישראל כולו, אנחנו נושאים תפילה לשובם במהרה לביתם בשלום".

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, התייחס היום לראשונה בקולו  לחטיפת שלושת הנערים ביהודה ושומרון, וגינה אותה במילים חריפות. "ארצות הברית מגנה בחריפות את חטיפתם של שלושה בני נוער ישראלים וקוראת לשחרורם המיידי", אמר קרי. "המחשבות והתפילות שלנו עם המשפחות שלהם. אנו מקווים לחזרתם המהירה והבטוחה לביתם. אנחנו ממשיכים להציע התמיכה המלאה שלנו לישראל בחיפושיה אחר בני הנוער הנעדרים, ואנחנו מעודדים שיתוף פעולה מלא בין שירותי ביטחון הישראליים והפלסטיניים. אנו מבינים ששיתוף הפעולה הזה נמשך".

מזכיר המדינה קרי אמר עוד כי ארה"ב מחפשת עדיין פרטים אודות מבצעי החטיפה, "למרות  שסימנים רבים מצביעים על מעורבותו של חמאס". קרי הדגיש עוד כי למרות שארה"ב דין בודקת מי עומד מאחורי החטיפה, "אנחנו חוזרים שוב על עמדתנו שחמאס הוא ארגון טרור שידוע בהתקפותיו נגד אזרחים תמימים שהשתמש בחטיפות בעבר".

בריטניה מגנה בתקיפות את חטיפתם של שלושת הצעירים הישראלים. שר החוץ, הייג, הביע תקווה כי הם ישובו במהרה לבתיהם וקרא לכל מי שיכול לסייע בשחרורם לעשות זאת בדחיפות. בהודעה שפרסם, הביע הייג דאגה עמוקה מן ההסלמה באלימות באזורנו ודרש מן הפלסטינים להפסיק מיד את ירי הרקטות מרצועת עזה. הוא הביע צער על שהפצצות התגובה של חיל האוויר ברצועה גרמו למותו של ילד ולפציעת אזרחים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן