Skip to content

אל על מגייסת 50 טייסים חדשים לצי 737

מנכ"ל החברה דוד מימון: "לאור הגידול הרב בפעילות החברה". צי מטוסי 737 הכולל 21 מטוסים. מדובר בגיוס הגדול ביותר שאל על תבצע במועד אחד מאז הקמתה. הטייסים: שמחים שההנהלה הבינה שצריך להוסיף עוד טייסים לביצוע משימות החברה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת אל על עומדת לפתוח בקרוב קורסי טיס על מנת לגייס 50 טייסים חדשים לחברה עבור צי מטוסי 737 הכולל 21 מטוסים. מדובר בגיוס הגדול ביותר שאל על תבצע במועד אחד מאז הקמתה. הקורסים צפויים להתחיל בחודש נובמבר 2014. עד להצטרפותם לפעילות מבצעית, יימשך העומס המוטל על טייסי צי בואינג 737.

בואינג 737-900ER של אל על. צילום יח"צ
בואינג 737-900ER של אל על. צילום יח"צ

מן הראוי לציין, כי ההחלטה בהנהלת אל על התקבלה לאחר שכמה טיסות של החברה לא המריאו במועדן בשל מה שההנהלה הגדירה "היעדרות של טייסים", בעוד שהטייסים ובראשם ניק צוק יו"ר ועד הטייסים באל על, נמקו את היעדרות בעומס ובתכנון טיסות בלתי אפשרי, בגלל מחסור בצוותים.

"הכי הרבה שעות בעולם"

"טייסי אל על עובדים הכי הרבה שעות בהשוואה לטייסים בעולם. לאחרונה הגענו למצב שהתכנון של הטיסות היה בלתי אפשרי, כאשר להרבה טיסות לא היו צוותים ולכן הן לא יכלו להתבצע. עכשיו אנחנו שמחים שההנהלה הבינה שצריך להוסיף טייסים לביצוע משימות החברה", אומר ניר צוק יו"ר ועד טייסי אל על.

גורמי העומס

שני גורמים עיקריים השפיעו על הגדלת העומס על טייסים באל על. הגדלת הפעילות בצי מטוסי בואינג 737 בעקבות הפעלת המותג UP ורכישת מטוסי בואינג 737-900ER החדשים, והעברתם, לפני כשנתיים, של טייסים ותיקים מצי בואינג 737 לציי מטוסי בואינג 777 ו-747. הגדלת מספר הטייסים הוותיקים, ששכרם גבוה, בציים אלה, הורידה את מספר השעות הנוספות של כלל הטייסים בציים אלה, ובכך חסכה החברה תשלומי שעות נוספות לבעלי שכר גבוה. במקביל גדלה כמות השעות הנוספות של הטייסים ששכרם נמוך יותר, שנותרו בצי 737.

מבחינה כלכלית טהורה אולי הייתה זו החלטה נכונה, אך היא יצרה עומס הולך ומתגבר על הטייסים בצי 737, שהואץ עוד יותר בעקבות הפעלת המותג UP, רכישת מטוסי 737-900ER והגדלת הפעילות בצי מטוסי 737, בעקבות התפתחות עידן השמים הפתוחים. כך נוצר מצב שלהנהלה היה קושי בהצבת צוותי אוויר לטיסות ומי שסבל מכך היו נוסעי החברה.

"מענה להגדלת הפעילות"

על ההחלטה לגייס 50 טייסים נוספים אמר היום דוד מימון, מנכ"ל אל על: "לאור הגידול הרב בפעילות החברה, בין היתר בשל השקת פעילות המותג החדש שלנו UP ולקראת הגעתם ארצה של מטוסים חדשים נוספים מדגם 737-900, אנו נערכים לתת מענה להגדלת הפעילות ובהתאם נפעל להגדיל את מצבת כוח האדם של הטייסים הפועלים בצי זה. בתום התהליך יוכשרו אנשי צוות האוויר של אל על לעמוד בסטנדרטים המקצועיים והבטיחותיים הגבוהים ביותר על פיהם פועלת החברה".

בתום הקורס ישלימו הטייסים את מסלול ההכשרה מתוך כוונה לצרפם לפעילות במהלך שנת 2015.
המועמדים לקורס הטיס נדרשים, בין היתר, לאזרחות ישראלית, סיום ביה"ס לטיסה של חיל האוויר או קורס אזרחי, מגורי קבע בישראל, התאמה ביטחונית לתפקיד, בהתאם להוראות חוק הטיס ועוד. הקורס מיועד לגברים ולנשים כאחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן