כל הישובים סביב נתב"ג רוצים שרעש המטוסים יהיה אצל אחרים. כך מתברר מדיון שהיה אמש בבית המשפט המחוזי, בראשות השופט יעקב שיינמן, שדן בעתירות שהוגשו נגד החלטת מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה באשר לתפעול נתב"ג עם סיום פרויקט שדרוג מערך המסלולים והפעלת מסלול 21.
תושבי בארות יצחק, מזור והמועצה האזורית חבל מודיעין עתרו לבית המשפט בבקשה להורות על ביטול החלטת מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) באשר לתבנית התפעול המבצעי לאחר סיום פרויקט שדרוג המסלולים בנתב"ג, הכוללת נחיתת מטוסים על המסלול הצפוני – מסלול 21 בנתב"ג.
הצטרפו לעתירות
בתגובה הצטרפו לעתירה ישובים נוספים ובכללם עיריות ראש העין כפר סבא וכפר קאסם, המועצות המקומיות אורנית, ג'לג'וליה וכפר ברא ומועצות אזוריות שומרון ודרום השרון. מנגד, הוגשה עתירתן של עיריות תל אביב ואור יהודה ובקשתה של עיריית מודיעין-מכבים-רעות הקוראות לפיזור נטל הרעש באופן מאוזן ביניהן ובין הישובים הצפוניים.
בדיון הובהרה התמונה לפיה כל הישובים מבקשים חסינות מפני רעש מטוסים על ידי הסטת נתיבי הטיסה אל שמי הישובים האחרים.
בדיון, שבו נכחו נציגי העותרים, נטען כי החלטות מנהל רת"א התקבלו ללא סמכות ובחריגה מהוראות תמ"א 2/4. רת"א ורש"ת טענו, כי החלטת מנהל רת"א התקבלה מכוח סמכות הנתונה לו בחוק הטיס וכי ההחלטה תואמת באופן מלא את הוראות תכנית המתאר לנתב"ג.
דיון המשך
לאחר שנשמעו אמירות הצדדים, החליט השופט בשלב זה לקבוע דיון המשך לתאריך 23.9.2014, ועד למועד זה יופעל מסלול 21 בהתאם לתמ"א ולהחלטת מנהל רת"א.
שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג והפעלת מסלול 21 לנחיתות מצפון נועדו בראש ובראשונה להגברת בטיחות הטיסה, תוך הפרדה מלאה בין מטוסים ממריאים לנוחתים. בנוסף, הפעלת מסלול זה מאפשרת הגדלת קיבולת המטוסים בנתב"ג, תוך כדי חלוקת רעש מאוזנת יותר בין יישובי הסביבה.