Skip to content

הושלמה הסגירה הפיננסית להקמת שתי חוות עם טורבינות רוח

אפקון החזקות השלימה בהצלחה את הסגירה הפיננסית, בהיקף של 200 מיליון שקל, להקמת שתי החוות בסירין ובגלבוע בהספק מותקן כולל של כ- 21.25 מגה וואט (MWp). בנק הפועלים יעמיד הלוואות בהיקף כולל של כ-160 מיליון שקל, ואילו היתרה, בסך של כ-40 מיליון שקל, תועמד על ידי אפקון כהון עצמי וכהלוואות בעלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת אפקון החזקות, שבשליטת שלמה שמלצר (62%), השלימה בהצלחה היום את הסגירה הפיננסית, בהיקף של 200 מיליון שקל, להקמת שתי חוות טורבינות רוח בסירין ובגלבוע בהספק מותקן כולל של כ- 21.25 מגה וואט (MWp). חווה אחת, אשר תכלול 11 טורבינות רוח בהספק מותקן כולל של כ- 9.4 מגה וואט תוקם בסירין, וחווה נוספת, אשר תכלול במצטבר 14 טורבינות רוח בהספק כולל של כ- 11.9 מגה וואט תוקם בגלבוע. הסגירה הפיננסית כפופה לאישור הרשות לשירותי ציבוריים – חשמל.

תאגידים ייעודיים

הקמת חוות הרוח הינה באמצעות תאגידים ייעודיים, המוחזקים על ידי אפקון (51%) וד"ר אלי בן דב (49%). עם השלמת הקמת הפרוייקט, יקבלו תאגידים אלו רישיונות ייצור חשמל קבועים מכוחם הם יהיו זכאים למכור לחברת החשמל, במשך 20 שנות הפעלה מסחרית, את מלוא החשמל שייוצר בכל אחד מהמתקנים בתעריף של 48.51 אגורות ל-1 קילו וואט לשעה (kWh), כאשר התעריף יוצמד למדד בתחילת כל שנה. אפקון מעריכה, כי היקף התמורה השנתי הכולל בגין מכירת חשמל בפרוייקטים יעמוד על כ- 22-26 מיליון שקל בשנה.

תקופת ההקמה של המתקנים מוערכת בכ-22 חודשים ממועד קבלת אישור הרשות לסגירה הפיננסית, כאשר בסמוך לסיומה צפויה להתחיל ההפעלה המסחרית.

את הפרוייקט ילווה בנק הפועלים. ההתקשרות מול הבנק בוצעה לאחר השלמת בדיקת נאותות של הבנק, אישור היועץ הטכני מטעם הבנק, אישור המודל הפיננסי עבור הפרויקט, אישור יועץ הביטוח של הבנק ואישורים נוספים. הבנק יעמיד הלוואות בהיקף כולל של כ-160 מיליון שקל, ואילו היתרה, בסך של כ-40 מיליון שקל, תועמד על ידי אפקון כהון עצמי וכהלוואות בעלים.

הקמה, הפעלה ותחזוקה

אפקון תבצע את הקמת המתקנים (EPC – Engineering, Procurement and Construction), תיפעולם ותחזוקתם (Operation and Maintenance – O&M) למשך 20 שנה, וזאת על בסיס Turn Key, ובכלל זאת את התכנון, הרכש (כולל טורבינות הרוח), ההקמה, וחיבור המתקנים לרשת החשמל. את טורבינות הרוח לפרוייקט תספק Gamesa הספרדית. עלות ההקמה של חוות הטורבינות מסתכמת בהיקף של כ- 153 מיליון ש"ח.

שלמה שמלצר, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת אפקון מסר: "אנו פועלים להקמת חוות טורבינות הרוח מזה כשבע שנים, השקענו בפרויקט זה משאבים רבים, ואנו שמחים להיות חלוצים ופורצי דרך בתחום. אנו נפעל לקידום חוות טורבינות נוספות, וזאת כתלות ברגולציה, שהינה דינאמית. אני מבקש להודות בהזדמנות זאת לכל מי שלקח חלק בפרוייקט לאורך השנים."

ג'רי שנירר, מנכ"ל קבוצת אפקון החזקות מסר: "ביצוע הפרוייקט על ידי אפקון, בו היא נוטלת חלק כיזמית, כקבלן ראשי (EPC) וכקבלן הפעלה (O&M) הינו חלק מהאסטרטגיה שגובשה באפקון, הכוללת מיקוד עסקי ורתימת יכולות החברה להובלה בשוק התשתיות והמערכות האלקטרו מכאניות בישראל ובכלל זה בתחום הקמת תחנות הכח. הפרוייקט מביא לידי ביטוי את יכולתיה היזמיות של אפקון ואיכות המשאב האנושי שלה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן