Skip to content

ח"כ חנין זועבי גרמה לסערה פוליטית: החוטפים לא טרוריסטים

תגובות זעם לדברי ח"כ זועבי. שר החוץ ליברמן: ״לא רק החוטפים הם טרוריסטים גם חנין זועבי היא טרוריסטית. דינם של החוטפים ודינה של המסיתה מעודדת החטיפות זועבי צריך להיות זהה״; שרת התרבות, לימור לבנת: "יש להעמידה לדין כאן ועכשיו"; ח"כ מירי רגב: "מקומה לא איתנו אלא בעזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הזירה הפוליטית סוערת לאחר שחברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) אמרה כי "החוטפים הם לא טרוריסטים. הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם, והם משתמשים באמצעים האלו עד שישראל תתפכח קצת. עד שאזרחי ישראל והחברה יתפכחו וירגישו את הסבל של האחר".

מיהו טרוריסט? ח"כ חנין זועבי (צילום: אתר הכנסת)
מיהו טרוריסט? ח"כ חנין זועבי (צילום: אתר הכנסת)

את הדברים האלה אמרה ח"כ זועבי הבוקר בראיון לשרון גל ברדיו 102FM. אחר כך אמרה ל"חדשות 2 און ליין": "אני היא מגדירה את החוטפים מתוסכלים ומסכנים, ולא טרוריסטים, ישראל חסמה בפניהם כל אפיקי השינוי העתידי. ישראל עכשיו תלמד לקח מהתסכול והסבל העז שהעם הפלסטיני חי פה יום יום".

זועבי לא הסתפקה בכך ואמרה: "לא הפלסטינים אחראים לחטיפת הנערים – אלא ראש הממשלה נתניהו וממשלת ישראל. ישראל אחראית לחטיפה כי כולם קורבנות של המדיניות האלימה והכוחנית. בגלל מדיניות דיכוי והתנהגות דיכוי, היא הנהיגה חטיפה, היא חטפה עשרות אסירים מינהליים".

דבריה גררו סערה פוליטית. במהלך דיון של ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת פרץ עימות קולני מלווה בצעקות רמות בין ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) לבין ח"כ זועבי.

העימות פרץ כאשר זועבי התלוננה על אי שוויון כלפי האזרחים הערבים. ח"כ לביא קראה לעומתה "איך את מדברת על שוויון זכויות כשאת אומרת על החוטפים שאינם טרוריסטים?" זועבי קראה  לעברה: " את סותמת פיות" ולביא השיבה: "כולם מתפללים לחזרת הבנים ולך לא אכפת בכלל".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, כתב עכשיו בעמוד הפייסבוק שלו: ״לא רק החוטפים הם טרוריסטים גם חנין זועבי היא טרוריסטית. דינם של החוטפים ודינה של המסיתה מעודדת החטיפות זועבי צריך להיות זהה״.

שר השיכון והבינוי, אורי אריאל כתב בפייסבוק: "חנין זועבי ממשיכה במסורת העקבית שלה: לתמוך במחבלים  ולהוכיח שהיא לא ראויה להיות אזרחית מדינת ישראל, בוודאי שלא חברת כנסת. זועבי היא פרס לטרור בתוככי הכנסת, מציאות שלא הייתה מתקבלת באף מדינה דמוקרטית בעולם״.

שרת התרבות, לימור לבנת: "חנין זועבי אינה ראויה לשמש כחברה בכנסת ישראל, ויש להעמידה לדין כאן ועכשיו. בכוונתי לפנות עוד היום ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה שיבחן בדחיפות האם יש בדברים החמורים שאמרה חנין זועבי הבוקר, עבירה על סעיף 144 לחוק העונשין – בגין הסתה לאלימות או לטרור.

"סעיף 144 לחוק קובע בין היתר כי המפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה בו, או הזדהות עמו – עובר על החוק", כתבה השרה לבנת. "כאשר זועבי השתתפה לצד מחבלים חמושים במשט המרמרה הסבירה שזאת פעולה הומניטרית. עכשיו היא אומרת שחטיפת הנערים היא פעולה לגיטימית ולא מעשה טרור. יש להעמידה לדין כאן ועכשיו".

ח"כ אופיר אקוניס: "בכנסת הקודמת הובלתי מהלך פרלמנטרי, לפסילת מועמדותה של חנין זועבי מהתמודדות לכנסת ה-19. המהלך שיזמתי זכה לרוב עצום בועדת הבחירות המרכזית – והיא נפסלה! לצער כולנו, בית המשפט העליון הפך את ההחלטה והתיר לה לרוץ, שוב, לכנסת ולהשתמש בדמוקרטיה המפוארת שלנו – כדי לחסל אותה.

"אין לה מקום בכנסת!", כתב ח"כ אקוניס. "אני מחדש את פעילותי בועדת הבחירות המרכזית כדי להביא לפסילתה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי: "מקומה הטבעי של חנין זועבי איננו בכנסת ישראל – אלא בשורות החמאס. זוהי בושה וחרפה שחברת כנסת בישראל מצדדת, תומכת ומצדיקה פעילות שפלה שכזו. אני מתכוון להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותי, כולל שינויי חקיקה שלא יאפשרו לאישי ציבור בכלל, וחנין זועבי בפרט, להישאר בתפקידם לאחר דברי הסתה כה מקוממים".

ח"כ שאול מופז: "חנין זועבי הגעת לנו עד כאן. לא תכננתי להתייחס לדברי ההבל שלך אבל מתקשה להתאפק וחייב לתקן אותך – זה טרור ואת מעודדת טרור. מקומך בכלא".

ח"כ דני דנון: "הצלחתי לפסול את מועמדותה לכנסת בועדת הבחירות אך בג"ץ ביטל את ההחלטה…הביזיון שהיא בכנסת חייב להיפסק!"

גם המליאה סערה. (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)
גם המליאה סערה. (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ח"כ מירי רגב: "לא התפלאתי לשמוע את הצהרתה. איך בוגדת כמותה יכולה להאשים אותם? היא הרי באה מהמילייה שלהם. מקומה לא איתנו אלא בעזה. כמו שאמרתי בעבר: בוגדת תמיד תישאר בוגדת. רוחי לעזה יא חיינא".

ח"כ מוטי יוגב: "זה עובר כל גבול, זו הסתה לחטיפה. אני מתכוון לפעול בעניין סילוקה של זועבי מכותלי הכנסת. מעמדותיה נראה שהיא קרובה יותר למחבלים והיא צריכה להיות יחד איתם מאשר בכנסת ישראל".

ח"כ ד"ר רונן הופמן, חבר ועדת חוץ וביטחון: "חנין זועבי איננה ראויה לכהן כחברת כנסת בישראל. זועבי היא הדוגמא החיה לכך שדמוקרטיה לא תמיד יודעת להגן על עצמה. מהותה של הדמוקרטיה היא פתיחות וחופש ביטוי, אבל היא חייבת גם להציב גבולות. כשחברת כנסת בישראל מתנדבת לשמש דוברת לארגוני טרור, היא חוצה באופן בוטה את גבולות הלגיטימציה".

יו"ר הקואליציה יריב לוין פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בבקשה לפתוח בחקירה נגד ח״כ זועבי ולנקוט את הפעולות הדרושות להפסקת מסע ההסתה והתמיכה בטרור, שהיא מובילה לדבריו. לוין כותב ליועץ המשפטי כי ההסתה הפרועה של ח"כ זועבי החלה כבר אתמול, לאחר שקרוב משפחתה, מוחמד זועבי מנצרת, פרסם ברשת האינטרנט קריאה פומבית מרגשת לשחרורם של שלושת הנערים החטופים ולהימנעות משיתוף פעולה עם אנשי הטרור. מאז פרסום קריאתו נפתח נגדו מסע הסתה, ששותפה לו גם חברת הכנסת זועבי.

סגנית השר פאינה קירשנבאום מהליכוד ביקשה מיושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין לפתוח בהליכים להסרת חסינותה של זועבי. קירשנבאום ציינה כי סעיף 4 בחוק הסרת החסינות מאפשר לנקוט צעד זה נגד מי שמביע תמיכה בפעילות טרור נגד אזרחים ישראלים.

 ח"כ זועבי עוררה סערה גם במליאת הכנסת, במסגרת דיון שנערך לציון יום הצעירים והנוער בישראל.  "תמונת המצב של הנוער הישראלי היא כתמונת המצב של העתיד הקרוב העגום", אמרה זועבי במליאת הכנסת. "כמעט חצי מהנוער הישראלי בעד שלילת זכויות ייסוד מהאזרחים הפלסטינים במדינה. הם יותר ימניים מאשר בעבר ויותר לאומים. כמעט מחצית מהם נוטים לשלול זכויות פוליטיות בסיסיות מכל האזרחים הפלסטינים. מחקרי הנוער מראים שהצעירים מאמינים פחות בדמוקרטיה ויותר בפתרונות בדרכי כח. צה"ל הוא הגוף היחידי שזוכה לאמון כמעט מלא של בני הנוער. בקרב הצעירים בארץ אין מספיק מודעות לערכים הדמוקרטים. באשר לסיכויי השלום עם הפלסטינים השיבו רוב הנוער שהם מעדיפים את המשך המצב הקיים. הפיכת החיים הנורמליים לסבל עבור הפלסטינים זה לא נחשב. איזה סוג של נוער מכין את עצמו לעתיד. לאיזה עתיד אנחנו מכינים את עצמנו".

הדברים עוררו סערה והתפתח עימות בין ח"כ זועבי לבין הנוכחים במליאה.

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) הגיב לדברים ואמר: "אלה דברי הסתה ודברי בלע שאסור לעבור עליהם לסדר היום. כשחנין זועבי מתריסה ואומרת שהחוטפים לא טרוריסטים, בודאי שלא, אם היא לא טרוריסטית למה שהם יהיו טרוריסטים? כאשר היא עלתה על המרמרה ומזדהה עם האויב ומדינת ישראל לא רואה לנכון להעמיד אותה לדין, למה שהיא לא תרשה לעצמה לומר ככל העולה על רוחה?

"כולנו יודעים שמורה הדרך שלה הוא עזמי בשארה, שהיה מרגל אויב ישראל והיא ממשיכה את דרכו", אמר ח"כ נסים זאב. "היא מרשה לעצמה כסוס טרויאני להמשיך פה בכנסת כאשר הגיס החמישי נמצא בתוכנו. אנחנו צריכים להעמיד אותה לדין על הסתה אחרת אנחנו מטפחים את הטרור בתוכנו".

ח"כ בעז טופורובסקי (יש עתיד): "אני תמיד אמרתי שהכנסת היא מקור גאווה גדולה לעם ישראל ולמדינת ישראל אבל לפעמים גם מקור לבושה גדולה. זה שחנין זועבי משמשת כחברה בפרלמנט הזה זה מקור לבושה גדולה  כי בשום פרלמנט נאור לא יהיה חבר פרלמנט שיבוא ויגיד על מעשה טרור בתוך שטחי המדינה, שזה לא מעשה טרור. שחוטפים של נערים הם לא טרוריסטים, אז מה הם?

"זה פשוט ביזיון ובושה", אמר טופורובסקי. "אני מגיע מהצד השמאלי של המפה, ועצם העובדה שמישהי יכולה להתבטא בצורה כזו היא מקור בושה שלנו. יש גבול אותו אנחנו לא יכולים לסבול".

[related-posts]

2 Comments

  1. אריה
    22 ביוני 2014 @ 13:37

    צריך לזרוק אותה מהכנסת בבושת פנים .
    היא נשבעה אימונים לכנסת . למדינה ולחוקים . והיא פשוט בוגדת קלאסית
    צריך לזרוק אותה למכלאות בקציעות ל 100 שנה
    הבג"ץ שלנו פשוט עושה צחוק מהתפקיד שלו .
    היא מתפרנסת מהמיסים שלנו וגם בוגדת בנו
    היא בושה למין הנשי ולעם הערבי .

  2. ניר
    17 ביוני 2014 @ 18:52

    כולם סתם מתלהבים ח"כ חנין זועבי תמשיך לשבת בכנסת יחד עם חבריה הערבים כי מדינת ישראל היא חלשה היא פוחדת מה יגידו הגווים כי מערכת המשפט בישראל כמו שאמרו כבר היא חונטה או כמו שפעם אמר מי שהוא היא סניף של מר"צ" החוק יגן עליה והמקהלה מהצד השמאלי תתחילל לילל סתימת פיות פאשזים מנגינות מוכרות הקטע שהצחיק אותי כאשר זועבי התלוננה על אי שוויון כלפי האזרחים הערבים. היכן יש לערבים שוויון ודמוקרטיה כמו בישראל בסוריה בלבנון במצרים בלוב בעירק בטורקיההיכן כאן הערבים חיים בבטחון לא רוצחים אותם ולא תולים אותם בכיכרות העיר המדינה היהודית היחידה במזרח התיכון שבה הערבים חיים ברווחה כלכלית נהנים מחופש מלא אם כל כך רע להם ואין להם שוויוון זכויות אז מדוע הם מתנגדים לחיות תחת שלטון פלסטנאי[הצעת ליברמן] כי הם יודעים מה זה לחיות תחת שלטון ערבי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן