Skip to content

ההצגה הכי טובה בבלומפילד

איזה שואו ענק: הסולן כריס קורנל ולהקת סאונדגרדן העניקו אמש לקהל רוקרנ'רול אמיתי, איזה כיף, תענוג, אושר עילאי, תחושת סיפוק אמיתית, ככה צריך להיות איצטדיונקונצרט. יובל אראל היה בערב השני של פסטיבל רוקנ'רלור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה אומר ומה אגיד, מאז פארקונצרט הראשון בתחילת שנות השמונים בפארק הירקון בתל-אביב לא נהניתי כפי שנהניתי אמש באיצטדיון בלומפילד ביפו. היום השני של פסטיבל רוקנ'רולר עבר בשלום וללא הכשלים שדיווחתי עליהם בהופעה של הפיקסיז שלשום בערב.

הרים את הקהל הכי גבוה שאפשר. קורנל. צילום: יובל אראל

מתחילים עם תקלוט של קוואמי ולאון פלדמן מתחנת הרדיו האינטרנטי "הקצה". השעה שש ורבע, אלישע "הגי'נג'י" בנאי, על קעקועיו, רעמת שיערו, הגיטרה וארבעים השודדים שנדחסו לתוך שלושה חברים – נועם ורדי בגיטרה חשמלית, מתי גלעד בגיטרת בס ואיתמר לוי על התופים, נותן את השואו שלו כמו שצריך, עם כל השטיקים, המניירות, הקפיצות והשירים כמובן. רוקנ'רול תוצרת ישראל.

שבע ועשרים ועל הבמה מפציעים כל החברים המדליקים מגוגל בורדלו, שנותנים תצוגת תכלית של תזזית ללא הפסקה בשילוב מוזיקה צוענית, רוסית עם פאנק וראפ. בורדלו הם חברים שלנו, מגיעים לישראל לא מעט, זו הפעם השלישית בחמש השנים האחרונות, הערב הם יעלו נטו על הבמה במועדון בארבי בתל-אביב.

תצוגת תכלית. גוגל בורדלו. צילום: יובל אראל

בשעה תשע מתחילה ההצגה הכי טובה בעיר. האורות מתעמעמים, בלומפילד כבר מלא על זון איי וזון בי (שיטה חדשה לכרטיסים יקרים) הקהל מחומם כמו שצריך – ועל הבמה עולים חברי להקת סאונדגרדן, זו הנמנית על יצרניות הגראנג' האמריקני מעל 30 שנה, כולל הפסקת פעילות מאוד ארוכה (12 שנים באוף ליין). בראש ההרכב כריס קורנל, החתיך, היוצר, המשורר, הנגן והנסיך התורן שמרים את הקהל למעלה.

שעה וחצי וקצת מעבר הרימו חברי סאונדגרדן את האוויר באיצטדיון, את הלבבות של הבנות (כי כריס) ואת הידיים של הבנים (כי רוקנ'רול), עם ליין אפ מצויין שהתחיל חזק והמשיך יותר גבוה. כבר בשיר הרביעי הם מבצעים את "Black Hole Sun", הכי מוכר, הכי שגור, הכי המנון והכי סאונדגרדן שיכול להיות. כריס מודה לקהל, מציין שהגיע הזמן להגיע עם סאונדגרדן שלו לתל אביב, ובהמשך גם משחרר סוג של הבטחה, לשוב לכאן תוך שנה.

שטיקים, מניירות ורוקנ'רול תוצרת ישראל. בנאי. צילום: יובל אראל

סאונדגרדן נותנים את השואו הנכון, רוקרנ'רולר אמיתי, שיר אחרי שיר בקצב בלתי פוסק, גיטרות, צווחות ושירה. הקהל בעניין,  איזה ערב מצוין לרוקנ'רול יצא הפעם. התופעה של הופעות רוק לקהל אלפים הפכו לדבר שבשגרה כאן, אבל הפטנט הזה להביא את הקהל לבלומפילד הוא הכי מוצלח. עוד המחשבות רצות, הידיים טופפות על הגדר והרגליים נותנות בקצה, הזמן טס משיר לשיר והם יורדים מהבמה עם דיסטורשן אחד ארוך ועצבני, רק כדי לחזור אחרי דקות ספורות כדי להגיש את הפינאלה. אח, איזה כיף, תענוג, אושר עילאי, תחושת סיפוק אמיתית, ככה צריך להיות פארקונצרט, ככה צריך להיות איצטדיונקונצרט.

רשימת השירים: Searching With My Good Eye Closed, Spoonman, Flower, Outshined, Black Hole Sun, Jesus Christ Pose, Blood on the Valley Floor, Been Away Too Long, The Day I Tried to Live, My Wave, Superunknown, Blow Up the Outside World, Fell on Black Days, A Thousand Days Before, Burden in My Hand, Rusty Cage, 4th of July. הדרן: Let Me Drown, Taree, Beyond the Wheel

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן