Skip to content

ח"כ אלעזר שטרן על דברי הרב דב ליאור: אין גבול לחילול השם

ח"כ אלעזר שטרן: ""מסתבר שלדעת הרב דב ליאור, כנראה שהחטיפה לא התבצעה רק בגלל הטרור של החמאס. החוטפים כנראה ביצעו את שליחותו של הקב"ה"; ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין: "מדוע בחר הקב"ה להעניש דווקא שלושה נערים שומרי מצוות המתגוררים בהתנחלויות, או שבעצם אתה סתם מאחז עיניים המחפש לזרוע שנאה בלבם של צאן מרעיתך?"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין וח"כ (אלוף במיל') אלעזר שטרן תוקפים בחריפות את רבה הראשי של קרית ארבע, הרב דב ליאור, על הדברים שכתב – לפיהם חטיפת שלושת הבחורים לפני שבוע הייתה למעשה עונש מהקדוש ברוך הוא, על רקע החקיקה האנטי-דתית בכנסת של הממשלה הנוכחית ועל הרצון "למסור שטחי ארץ ישראל למחבלים".

וכך כתב ח"כ שטרן בעמוד הפייסבוק שלו: "מסתבר שלדעת הרב דב ליאור, כנראה שהחטיפה לא התבצעה רק בגלל הטרור של החמאס. היא לא התבצעה עקב היותם של אנשי הארגון טרוריסטים צמאי דם שאיבדו צלם אנוש, בדומה לדבריה הנואלים של חנין זועבי. החוטפים כנראה ביצעו את שליחותו של הקב"ה על כך שכנסת ישראל מנסה לפתור באמצעות חוק הגיור את ההתבוללות ההולכת והמתרחבת בעם ישראל.

"דברי אפיקורסות". הרב דב ליאור (צילום: ויקיפדיה)
"דברי אפיקורסות". הרב דב ליאור (צילום: ויקיפדיה)

"אין גבול לחילול השם, והמנהיגות הפוליטית והדתית שותקת!", כתב ח"כ שטרן. "במקום שרבנים אינם מעיזים למתוח ביקורת גם על דברי אפיקורסות מהסוג הזה, במקום שיש חילול השם, לא רק שאין חולקים כבוד לרב – אין חולקים כבוד ליהדות.

"האם שימוש ציני ופוליטי באירוע כואב כל כך, בהתלכדות של עם סביב גבורתן של משפחות הנוסכות בכולנו גאווה לאומית, הוא עניין שניתן לעבור עליו לסדר היום? אין לי ספק שאמירה זאת אינה מייצגת אפילו מעט מבני הציונות הדתית ובתוכם תושבי קריית ארבע. יחד עם זאת, לצערי הרב, שתיקה בעניין זה היא גם סוג של אמירה", כותב ח"כ שטרן.

וכך כותב ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, על הרב דב ליאור: "אני רוצה להזכיר למי שלא יודע, מי זה הרב דב ליאור. הוא נחשב לאחד מהרבנים המובילים של הציונות הדתית, מכותבי ספר 'תורת המלך' – הלכות הריגת גויים בימי שלום וימי מלחמה, ומי שירצה להרחיק לכת יגיע לתמיכתו בטרנספר לפלסטינים, לתמיכתו בהקרבה שגילה ברוך גולדשטיין הרוצח ממערת המכפלה ואף לתרומתו לאווירת ההסתה ערב רצח רבין ז"ל ועוד ועוד…

"כאדם מתוחכם, כבוד הרב לעולם לא יגיד דברים מפורשים עד הסוף אלא יסביר 'במשתמע' את הדברים לצאן מרעיתו בתקווה שהם כבר יבינו למה הוא מתכוון", כתב דיסקין. "יש לי כמה שאלות (שכנראה לא ייענו ) לרב ליאור ולתומכיו:

– מאיפה אתה בכלל יודע את זה?

– האומנם יש לך קשר ישיר לריבונו של עולם?

– ומדוע בחר הקב"ה להעניש דווקא שלושה נערים שומרי מצוות המתגוררים בהתנחלויות, 'בפשעיה האנטי דתיים' של הממשלה ובכוונותיה למסור שטחים ולשחרר מחבלים ?

או שבעצם אתה סתם מאחז עיניים המחפש לזרוע שנאה בלבם של צאן מרעיתך?"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן