Skip to content

נער בן 15 נהרג ואביו בן ה-57 נפצע מפצצת מרגמה ברמת הגולן

בנוסף, שלושה בני אדם נפצעו ופונו במסוק לבתי חולים. צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר עמדות סוריות בקוניטרה. בצה"ל מתחזקת הקביעה לפיה הירי כוון במדויק ובמכוון כלפי קבוצת האנשים בצד הישראלי של הגבול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נהרג נער בן 15, מוחמד קראקרה, בן 13, מהיישוב עראבה, ואביו בן ה-57 נפצע קשה הבוקר (ראשון) מירי מרגמה או טיל נגד טנקים, שמקורו בעמדות צבא סוריה או סמוך להן. אלה ממוקמות לא רחוק מגדר המערכת ליד תל חזקה שברמת הגולן. כתוצאה מהירי נפצעו קל עוד שלושה בני אדם שפונו במסוקים לבתי החולים זיו שבצפת ורמב"ם בחיפה.

צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר עמדות סוריות המצויות בעיירה קוניטרה שבצפון רמת הגולן. בעת הירי עמדו הנער ואביו ליד מיכלית מים של עובדי קבלן שעסקו באותה עת בעבודות שגרה לשיפור אמצעי הביטחון בגדר המערכת. האב הוא עובד קבלן של משרד הביטחון.

קוניטרה על רקע גדר המערכת החדשה (צילום: דן בר דוב)
קוניטרה על רקע גדר המערכת החדשה (צילום: דן בר דוב)

בצה"ל בודקים כעת אם מדובר בירי טיל נגד טנקים או בפצצת מרגמה ש"זלגה" מאזור הקרבות שמנהלים באזור המורדים עם כוחות צבא סוריה, או שמא מדבר בירי מכוון. בצה"ל מתחזקת הקביעה לפיה הירי כוון במדויק ובמכוון כלפי קבוצת האנשים בצד הישראלי של הגבול. גורם בכיר ציין כי מדובר בפיגוע ולא בירי תועה, אך הנסיבות המדויקות עודן נבדקות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם פהמי קראקרה, אביו של מוחמד קראקרה, הנער שנהרג הבוקר ברמת הגולן.

ראש הממשלה נתניהו אמר לו: "האויבים של מדינת ישראל לא בוחלים באמצעים, הם לא בוחלים לתקוף אזרחים ובלהרוג ילדים כפי שקרה הבוקר. הם לא מבחינים בין אזרחיה היהודים והלא יהודים של מדינת ישראל. כעם, הלב שלנו נקרע עם חטיפתו של כל נער ורציחתו של כל נער ואני בטוח שאני מייצג את כולכם כשאני שולח את תנחומינו למשפחה הדואבת הזאת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן