Skip to content

פרס ינסה גם בביקורו המדיני האחרון בארה"ב, לפעול למען פולארד

נשיא המדינה ייצא מחר לביקורו המדיני האחרון בארצות הברית, במסגרת תפקידו. במהלל ביקורו צפוי הנשיא לקיים סבב פגישות עם הצמרת המדינית בארצות הברית ובראשה פגישת עבודה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ויישא דברים בפני בכירי הקונגרס האמריקאי, שרים וסנטורים. הנשיא הבטיח לרעייתו של פולארד כי יפעל לשחרור פולארד בבית הלבן ובקונגרס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"זו חובה לאומית לפעול לשחרור פולארד – אפנה בשם עם ישראל לנשיא ארצות הברית". כך הבטיח היום נשיא המדינה, שמעון פרס, לאסתר פולארד ולראשי השדולה לשחרור יונתן פולארד בכנסת – ח"כ איילת שקד וח"כ נחמן שי. הנשיא פרס נפגש אתם ערב נסיעתו לפגישות בבית הלבן ובקונגרס של ארצות הברית.

הנשיא פרס עם אסתר פולארד וראשי השדולה לשחרורו (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
הנשיא פרס עם אסתר פולארד וראשי השדולה לשחרורו (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בפתח הפגישה הודתה אשתו של יונתן, אסתר פולארד לנשיא פרס על מאמציו ואמרה: "אני אסירת תודה לכבוד הנשיא שמקבל אותנו ימים ספורים לפני נסיעתו לארצות הברית. מצב בריאותו של יונתן חמור ורק הולך ומתדרדר, וכעת לאחר 30 שנים אני מקווה כי בקשתך לשחרורו של יונתן תשמע". ראש המטה לשחרור פולארד אפי להב אמר כי: "אנחנו יודעים שכבוד הנשיא עשה מאמצים במשך הקדנציה שלך ועכשיו ביתר שאת אנחנו מאוד מאמינים ביכולת השכנוע שלך אל מול נשיא ארה"ב. אנו חדורי אמונה כי נסיעתך לארצות הברית היא ההזדמנות הכי רצינית וחשובה שהייתה עד כה לשחרור יונתן פולארד".

הנשיא פרס הדגיש כי יעלה את הבקשה לשחרור פולארד ממניעים הומניטריים בשיחותיו עם הנשיא אובמה ועם הצמרת המדינית בארצות הברית ואמר: "זו חובה לאומית לפעול לשחרור פולארד, אפנה בשם עם ישראל לנשיא ארצות הברית לשחרור יונתן פולארד מכלאו ממניעים הומניטריים. אני מתכוון לעשות זאת בפגישותיי בקונגרס האמריקאי ופגישותיי בבית הלבן. אני יודע שיש לא מעט קשיים בנושא שחרור פולארד, אך איני חושש מהם ואעשה כל שיידרש".

ח"כ איילת שקד העומדת בראש השדולה אמרה לנשיא פרס: "עשית רבות למענה של מדינת ישראל, ולמענו של עם ישראל בארץ ובחו"ל – אני מאמינה כי רק אתה יכול להפעיל את השפעתך על ההנהגה האמריקאית להשיב את יונתן הביתה".

ח"כ נחמן שי אמר כי "בעת הזו ישנה הסכמה לאומת חוצת מחנות בכנסת וחוצת מפלגות- יהודים וערבים כי יש לשחרר את יונתן פולארד, ישנו ציבור גדול שהיה רוצה לראות את יונתן פולארד חזרה בארץ. אני מאמין כי אם נשיא ארצות הברית ישמע ממך כי הנושא חשוב לך ולעם ישראל תהיה התקדמות. יש בידייך עוצמה בלתי רגילה והשפעה בינלאומית".

נשיא המדינה ייצא מחר לביקורו המדיני האחרון בארצות הברית, במסגרת תפקידו. במהלל ביקורו צפוי הנשיא לקיים סבב פגישות עם הצמרת המדינית בארצות הברית ובראשה פגישת עבודה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ויישא דברים בפני בכירי הקונגרס האמריקאי, שרים וסנטורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן