Skip to content

הנשיא פרס יקבל את מדליית הזהב של הקונגרס במסעו בארה"ב

הנשיא יוצא הלילה למסעו המדיני האחרון בארה"ב וייפגש עם הנשיא אובמה. סדר יומו יכלול גיוס תמיכה בינלאומית במאבק נגד הטרור, על רקע חטיפת שלושת הנערים הישראלים, המשך הלחץ על איראן במאבק למניעת נשק גרעיני, הסכסוך הישראלי-פלסטיני וחיזוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב. פרס יבקש מאובמה לשחרר את פולארד מכלאו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס יצא הלילה (יום ב') לביקור מדיני בארצות הברית – האחרון בכהונתו כנשיא מדינת ישראל.

במרכז הביקור בוושינגטון צפוי הנשיא פרס לקיים סבב פגישות מדיניות עם צמרת ההנהגה האמריקאית ובראשה פגישת עבודה מדינית עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה שתיערך בבית הלבן לרגל סיום תפקידו של נשיא המדינה. במסגרת הפגישה ביקש הנשיא אובמה להודות לנשיא פרס על שנים ארוכות של עשיה ותרומה לחיזוק היחסים האסטרטגיים בין המדינות. על סדר היום בפגישת הנשיאים: גיוס תמיכת הקהילה הבינלאומית במאבק בלתי מתפשר נגד הטרור, על רקע חטיפת שלושת הנערים הישראלים, המשך הלחץ על איראן במאבק למניעת נשק גרעיני, המצב במזרח התיכון ויחסי ישראל והפלסטינאים, בקשה לשחרור יונתן פולארד מכלאו וחיזוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב.

יבקש ללחוץ על איראן ולשחרר את פולארד. שמעון פרס (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)
יבקש ללחוץ על איראן ולשחרר את פולארד. שמעון פרס (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)

על פי החלטת שני בתי הקונגרס של ארצות הברית-  יעניק הקונגרס את "מדליית הזהב של הקונגרס" לנשיא המדינה שמעון פרס בטקס חגיגי שיתקיים במהלך הביקור, במהלכו יישא הנשיא פרס נאום בפני הנהגת שני בתי הקונגרס. בהחלטה על הענקת מדליית הקונגרס נכתב כי: "הנשיא פרס הוא דמות היסטורית, אדם שהקדיש את חייו ליצירת ולשמירת חוסנה של ישראל. כחבר היחיד ששרד מדור המייסדים של מדינת ישראל, הנשיא פרס כיהן בתפקידים ציבוריים בישראל זה למעלה מ-70 שנה, שבמהלכן תרם באופן משמעותי לאינטרסים של ארצות הברית ושיחק תפקיד מרכזי ביצירת הקשר החזק והאמיץ שבין ארצות הברית של אמריקה ומדינת ישראל".

בהמשך יהיה הנשיא פרס אורח הכבוד באירוע לקידום יחסי ישראל – ארה"ב שיערוך לכבודו שגריר ישראל בארה"ב בהשתתפות הצמרת המדינית של וושינגטון בראשה היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, חברי קונגרס, שופטי בית המשפט העליון, למעלה מעשרות סנאטורים ומובילי דעת קהל. במהלך האירוע יישא נשיא המדינה דברים לסיכום הביקור בארה"ב.

בחלקו השני של הביקור שיתקיים בניו יורק- יקיים הנשיא פרס פגישת עבודה מדינית עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, במהלכה ידונו השניים בנושאים הבוערים שעל סדר היום ובראשם המצב הביטחוני בימים אלו במדינת ישראל על רקע חטיפת שלושת הנערים, המצב במזרח התיכון, ההתחממות על גבול סוריה- ברמת הגולן  והיחסים בין ישראל לרשות הפלסטינית.

כמו כן, יהיה אורח הכבוד באירוע פרידה שיערכו אלפיים חברי הקהילות היהודיות בניו יורק בבית הכנסת הגדול פארק אבניו. יצוין כי הנשיא פרס ינצל את ביקורו בארה"ב גם לסבב הסברה בינלאומי לתקשורת האמריקאית והבינלאומית לקידום עמדותיה של מדינת ישראל.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן