Skip to content

מתרחבת ההתנגדות לשחרור מחבלים מהכלא בעסקאות עתידיות

לאחר שהתברר כי רוצחו של נצ"מ ברוך מזרחי, שנלכד ע"י השב"כ, הוא ממשוחררי עסקת שליט - הודיעו שר החוץ אביגדור ליברמן, שרי הבית היהודי וחברי כנסת מהימין - כי יתנגדו לכל אפשרות של שחרור מחבלים בעסקה עתידית. ראש הממשלה שיבח את כוחות הביטחון על הפענוח המהיר והנחה להרוס את ביתו של המחבל. נתניהו שב והדגיש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פענוח הפיגוע, שבו נרצח ניצב משנה ברוך מזרחי, מגביר את ההתנגדות לכל עסקה עתידית של שחרור מחבלים מהכלא הישראלי. שר החוץ, אביגדור ליברמן, מכריז כי שרי וחברי הכנסת של "ישראל ביתנו" יתנגדו באופן גורף לכל עסקה כזאת. גם מצד שרי וחברי הכנסת של "הבית היהודי" מסתמנת התנגדות כוללת.

ראש הממשלה נתניהו שיבח את כוחות הביטחון על הפיענוח המהיר של הרצח והנחה להרוס את ביתו של המחבל. לדבריו, חמאס שרצח את ניצב-משנה מזרחי בליל הסדר הוא אותו חמאס שחטף את הנערים ויורה אל שטח ישראל. נתניהו שב והדגיש כי על ראש הרשות, אבו-מאזן, להחליט אם הוא בוחר בחמאס או בשלום.

הפגנה נגד שחרור מחבלים (צילום ארכיון: נירה ידין)
הפגנה נגד שחרור מחבלים (צילום ארכיון: נירה ידין)

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אומר בעקבות מעצרו של זיאד עווד, בגין רצח ניצב-משנה ברוך מזרחי,  כי ״למרות שהייתי מאלו שהצביעו נגד שחרור המחבלים ב'עסקת שליט', קיוויתי שלא נגיע ליום הזה בו התחזיות העגומות יתממשו וניווכח שוב שטרוריסטים משוחררים שבים לרצוח.

"אם יש משהו שלמדנו לאורך השנים הוא שכל שחרור של מחבלים רוצחים לא רק מעודד רוצחים חדשים אלא מחזיר לטרור את אותם אלו ששוחררו כשהם 'מבטיחים' לוותר על הטרור.

"טרוריסטים נשארים טרוריסטים, רוצחים נשארים רוצחים ועסקאות עם מחבלים מביאות עוד דם ורצח ו'צורך' בעסקאות חדשות", אומר ליברמן. "'ישראל ביתנו', על כל שריה וחברי הכנסת שלה, תתנגד באופן גורף לכל עסקה נוספת.״

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אומר כי לאחר שנחשף שרוצחו של ברוך מזרחי ז״ל הוא ממשוחררי עסקת שליט: "רעיון שחרור המחבלים הגיע אל קיצו".

ברוך מזרחי ז"ל. נרצח ע"י מחבל ששוחרר בעסקת שליט (צילום: דובר המשטרה)
ברוך מזרחי ז"ל. נרצח ע"י מחבל ששוחרר בעסקת שליט (צילום: דובר המשטרה)

לדברי בנט: "כשממשלת ישראל משחררת מחבלים, באותו רגע אנו גוזרים את דינם של משפחות שלמות רק שאין לקרבנות עדיין פנים ושמות. אחרי 30 שנה ברור שלישראל אסור לשחרר יותר מחבלים, בשום סיטואציה, נקודה.

"חוק המחבלים של איילת שקד, יחד עם הדיון שיזמנו במסקנות וועדת שמגר ועצירת הפעימה הרביעית, הן סיבוב הגה המדיניות לכיוון הנכון", אומר בנט. "היום אנחנו צריכים לומר בקול ברור: לא משחררים יותר מחבלים".

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי): "מחיר עסקת שליט עד כה – שני הרוגים ושלושה חטופים: ברוך מזרחי ז"ל נרצח ע"י משוחרר של עסקת שליט; החייל תומר חזן ז"ל נחטף ונרצח כי הם רצו שליט 2. הבעיה הגדולה שהציבור בזמן העסקה רואה לנגד עיניו רק את החטוף ולא רואה את הנרצחים הבאים , להם אין עדיין פנים ושמות. לכן , תפקיד הממשלה לראות את התמונה הרחבה. כל עוד הבית היהודי בממשלה , לא ישוחררו רוצחים".

השר אורי אריאל: "היום הוכח פעם נוספת כי שחרור מחבלים לא מביא שלום אלא טרור. הרוצח השפל של ברוך מזרחי ז"ל שוחרר מהכלא הישראלי ושב לרצוח יהודים. אני קורא לחברי לממשלה לאמץ לאלתר את דו"ח ועדת שמגר ולהפסיק את הפארסה של שחרור המחבלים הרוצחים. מדינה חפצת חיים לא משחררת מחבלים".

ח"כ משה יוגב (הבית היהודי): "הדיווח על כך שרוצחו של ניצב משנה ברוך מזרחי הי"ד הוא מחבל מהכפר אידנא, ששוחרר בעסקת שליט, מזעזע כל שומע ומחייב את שינוי הכיוון בחשיבה על חטיפות. שחרור מחבלים מעודד ומוליד עוד חטיפות ועוד רציחות".

ח"כ יוגב קורא לשנות כיוון: "על כל חטוף עוצרים 100 משוחררים מעסקת שליט ומהפעימות בהן שחררנו רוצחים. עוצרים מחדש את המחבלים המשוחררים, לצמיתות. בשבוע השלישי לחיפוש הנערים החטופים: גלעד נפתלי ואייל, אסור להרפות מהמאמץ המרכזי למציאתם".

גם ח"כ יריב לוין מהליכוד קורא לשנות את המשוואה מול ארגוני הטרור. "לכידת הרוצח ששוחרר בעיסקת שליט מציבה תמרור אזהרה בפני כל שחרור עתידי. האחריות לרצח רובצת על החברה הפלסטינית כולה שמגבה את הרוצחים והופכת אותם לגיבורים", אומר ח"כ לוין. "ישראל חייבת לשנות את המשוואה מול ארגוני הטרור כך שרציחות וחטיפות יעלו במחיר כואב שישלם הציבור הפלסטיני כולו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן