Skip to content

ואקאנס בפרובנס

בשבוע שעבר ביקרה בישראל משלחת של תיירנים מחבל פרובנס-אלפ-קוט ד'אזור שבצרפת, כדי להגביר את המודעות של הישראלים לחבל ארץ זה, החולק גבולות עם איטליה והים התיכון. שמות כמו מארסיי, ארל, אביניון, קאביון והקמארג, הצטרפו לשמות כמו ניס וקאן לחגיגה צרפתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מארסיי - רמפה בפארק הנקיקים במארסיי. השלישי בעולם מבחינת גודל וקירבה לעיר. (צילום: עמית מנדלזון)
רמפה בפארק הנקיקים ליד מארסיי. השלישי בעולם מבחינת גודל וקירבה לעיר. (צילום: עמית מנדלזון)

חבל פרובאנס הוא האזור הגיאוגרפי הדרומי של צרפת, אשר חולק גבולות עם איטליה והים התיכון ולדעת רבים הוא האזור היפה ביותר במדינה. החבל משתרע על פני כיותר מ-30,000 קילוטרים רבועים והוא המתוייר ביותר בצרפת. בשבוע שעבר ביקרה בישראל משלחת של תיירנים מחבל פרובנס-אלפ-קוט ד'אזור שבצרפת, כדי להגביר את המודעות של הישראלים לחבל ארץ זה.

בין הבאים היו נציגים של הערים מארסיי, ארל, אביניון, קאביניון, ואף נציג של אתרי סקי. בראשם עמד מנכ"ל רשות התיירות של פרובנס, ברונו ג'יימס.

מנכ"ל רשות התיירות של פרובנס, ברונו ג'יימס. יש חידושים. (צילום: עירית רוזנבלום)
מנכ"ל רשות התיירות של פרובנס, ברונו ג'יימס. יש חידושים. (צילום: עירית רוזנבלום)

ג'יימס ביקר בישראל במארס 2013 כדי להשיק חוברת על המורשת היהודית בפרובנס בשפה העברית. על השאלה מה השתנה מאז בפרובנס הוא אומר שמארסיי כיהנה בשנה שעברה כעיר התרבות של אירופה ושהיא התפתחה מאד עם מוזיאונים החדשים, כולל המוזיאון Mucem שהוא מוזיאון לאומי לאירופה ולמזרח התיכון, שכבר הגיע ל-2.6 מיליון מבקרים בשנה שעברה. כן נוסף פרויקט התחדשות הנמל הישן, עליו הופקד האדריכל נורמן פוסטר, נפתח מלון אינטרקונטיננטל החדש וכך גם מלון רנסנס באקס אן פרובנס. בעיר ארל נפתח מלון ז'ול סטאר, ששופץ בידי המעצב כריסטיאן לאקרואה שהוא יליד ארל, וחידושים נוספים.

מבחינת טיסות, ניכרת ירידה משמעותית במחירים. לדברי ג'יימס בפעם האחרונה שבה ביקר בישראל הוא שילם 600 אירו בקו מארסיי-תל אביב ואילו עתה – 270 אירו בלבד. וזאת בזכות התחרות על הקו עם כניסתה של אייר פראנס.

מוזיאון Mucem, המוזיאון הלאומי לאירופה ולים התיכון במארסיי. (צילום: עמית מנדלזון)
מוזיאון Mucem, המוזיאון הלאומי לאירופה ולים התיכון במארסיי. (צילום: עמית מנדלזון)

נציגת מארסיי מספרת כי השנה החידוש במארסיי הוא השופינג: נפתחו שתי חנויות של גלרי לאפייט בעיר וליד המוזיאון נפתח לפני שלושה שבועות קניון קניות ובו 190 חנויות, מסעדות ומרכזי בילוי ושמו טראס דו פורט (מרפסת לנמל) עם חנות פרנטמפ וכן חמש מסעדות עם נוף לים, קניות ללא מכס ועוד.

במארסיי פארק לאומי גדול קרוב מאד לעיר בשם פארק הקלקנק או פארק הנקיקים והוא השלישי בעולם מבחינת גודל וקירבה לעיר, אחרי סידני באוסטרליה וקייפטאון בדרום אפריקה.

חגיגות סיום שנת התרבות של מארסיי ב-2013. (צילום: עמית מנדלזון)
חגיגות סיום שנת התרבות של מארסיי ב-2013. (צילום: עמית מנדלזון)

מארסיי היא גם הנמל הגדול בצרפת לתיירות קרוזים. 1.3 מיליון נוסעים פוקדים אותו בשנה, במסגרת הפלגות שמתחילות בברצלונה שבספרד. בשנה הבאה תצטרף לאוניות המוכרות גם האליור, האוניה חדשה והיוקרתית של רויאל קריביאן, שתעגון במארסיי לא פחות מ-22 פעמים במרוצת השנה.

הארנה של ארל, העיר שנוסדה על ידי יוליוס קיסר. (צילום: עמית מנדלזון)
הארנה של ארל, העיר שנוסדה על ידי יוליוס קיסר. (צילום: עמית מנדלזון)

במרחק שעת נסיעה ממארסיי מגיעים לעיר ארל, שנוסדה על ידי יוליוס קיסר והיא העיר הרומאית הטיפוסית ביותר במחוז. אוסף האנדרטאות שלה הוכרז על ידי ארגון התרבות של האו"ם אונסק"ו, כאוצרות מורשת עולמית. העיר העתיקה ויוצאת הדופן הזו, משכה אליה את הציירים ואן גוך, פיקאסו וגוגן. בארל בונה האדריכל הידוע פרנק גרי מגדל מונומנטלי שבנייתו תסתיים ב-2017 ויהיה בית לאמנים.
עד ה-31 באוגוסט יוצגו במבנה של קרן ואן גוך בארל, בה יצר הצייר את רוב יצירותיו החשובות, ציורים מקוריים של האמן בשילוב יצירות עכשיות. בארל יש גם 58 ציורים של פיקאסו

בארל יש גם תענוגות גשמיים בדמות מסעדה עם כוכב מישלן, בשבת יש שוק עם מוצרים מקומיים וחנויות ייעודיות ליין ולשמן, זאת לצד 50 מלונות.

פרובנס. שדה של לבנדר. אביניון מפורסמת בהם. (צילום: רשות התיירות של פרובנס)
שדה של לבנדר. אביניון שבפרובנס מפורסמת בהם. (צילום: רשות התיירות של פרובנס)

נציגי אביניון סיפרו על היותה העיר של האפיפיורים, שבה זכו היהודים להגנה ולכן היתה בה קהילה יהודית גדולה. אבל האטרקציה הגדולה של אביניון היא שדות הלבנדר הסגולים מפיצי הריח שפורצים בחודשים יוני ויולי.

בעיר קאבאיון, הידועה במלונים שלה, 250 אלף תושבים והר באמצע העיר עליו אפשר לטפס, לרכוב על אופניים, לעשות הליכות ולרכוב על סוסים. בקאבאיון מלונות ידועים, שפים מעוטרים בכוכבי מישלן ושווקים קטנים ונחמדים, לצד אוצרות טבע, הסטוריה, טירות ובית כנסת.

האלפים של פרובנס. החבל מציע גם אתרי סקי. (צילום: עמית מנדלזון)
האלפים של פרובנס. החבל מציע גם אתרי סקי. (צילום: עמית מנדלזון)

ואילו עבור חובבי הסקי יש אתר סקי אליו מגיעים ממארסיי בשם ברצלונט, המנוהל על ידי הרשת השנייה בגודלה בצרפת אחרי קלאב מד – אודליז ואקאנס, ובו המחיר ליום על בסיס הכל כלול עומד על 60 אירו.

בקיצור, נראה שהגיעה השעה להיכנס בעובי הקורה של אזור פרובנס-אלפ-קוט ד'אזור ולבלות שם חופשה מגוונת.

אתר האיזור המשולב פרובנס-אלפ-קוט ד'אזור:

http://www.tourismepaca.fr/

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן