Skip to content

נתניהו: פירוק הברית עם החמאס – הדרך היחידה בה נוכל להמשיך

רחל פרנקל, אמו של נפתלי - אחד משלושת הנערים החטופים – נאמה בצהריים בז'נבה בפני מועצת האו"ם לזכויות אדם, אחד הפורומים הבינלאומיים העוינים ביותר לישראל. "המועצה הזאת אחראית להגן על זכויות אדם. אני רוצה לשאול: האין לכל ילד הזכות לחזור הביתה בשלום מבית הספר? כל שאנו רוצים הוא שהם ישובו לבתים, למיטותיהם. אנחנו רק רוצים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משמיע לראשונה דברי הערכה לדברים שאמר אבו מאזן, בשבוע שעבר, בכינוס הליגה הערבית בסעודיה. עם זאת מסיג ראש הממשלה את דברי ההערכה ומדגיש, כי אם אבו מאזן מתכוון באמת לדבריו, עליו לפרק את ממשלת האחדות עם החמאס.

"אמש שמענו את מנהיג חמאס, חאלד משעל, משבח ומגן על החטיפה האזרחית של שלושה נערים ישראלים חפים מפשע שהיו בדרכם הביתה מבית הספר", אמר נתניהו בפתח מפגש בין ממשלות ישראל ורומניה. "בכך משעל הבהיר פעם נוספת כי החמאס מחויב למלחמה בישראל ובכל אזרחי ישראל, כמו גם בכל יהודי באשר הוא בעולם.

ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת רומניה. "איך יכול הנשיא עבאס לכרות ברית עם הטרוריסטים הללו שמפארים שנאה?" (צילום: חיים צח/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת רומניה. "איך יכול הנשיא עבאס לכרות ברית עם הטרוריסטים הללו שמפארים שנאה?" (צילום: חיים צח/לע"מ)

"איך יכול הנשיא עבאס לכרות ברית עם הטרוריסטים הללו שמפארים שנאה?", שאל נתניהו. "אני מעריך את דברי הנשיא עבאס לפני מספר ימים בערב הסעודית. אלה היו דברים חשובים. אך אם הוא באמת מתכוון אליהם ואם הוא באמת מחויב לשלום ולמלחמה בטרור, ההיגיון מחייב שהוא יפרק את הברית עם חמאס. זאת הדרך היחידה בה נוכל להמשיך קדימה בדרך לה שותפים רבים באירופה, המבינים שעל מנת להגיע לשלום ויציבות עלינו להילחם בכוחות הטרור, חוסר הסובלנות והאופל ושלא יכולה להיות ברית עם חוטפי נערים".

ובינתיים עשתה רחל פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל – אחד משלושת הנערים החטופים – ניסיון לרתום את דעת הקהל בעולם לקידום שחרור החטופים. פרנקל נאמה בצהריים, בז'נבה, בפני מועצת האו"ם לזכויות אדם – אחד הפורומים הבינלאומיים העוינים ביותר לישראל.

בנאום קצר, אך נוקב, אמרה רחלי פרנקל: "אני מגיעה לכאן כאמא. לפני 12 ימים בני נפתלי ושני נערים נוספים נחטפו בדרך חזרה מבית הספר. מאז לא שמענו מהם דבר – לא חדשות, לא סימן חיים. בני שלח לי מסרון, אמר שהוא בדרכו הביתה, ואז נעלם. הסיוט של כל אם הוא לחכות ולחכות ללא קץ שבנה ישוב הביתה.

"אנו רוצים להביע את תודתנו העמוקה לגלי התמיכה, התפילות והאנרגיה החיוביות מכל רחבי העולם", המשיכה פרנקל. "אני רוצה להודות למזכ"ל האו"ם על כך שגינה את חטיפת הבנים וקרא לשחררם. אני מאמינה שניתן וצריך לעשות הרבה יותר, על ידי הרבה יותר אנשים. לכן באנו לכאן היום שלוש האימהות, לבקש מכולם לעשות כל מה שניתן להחזיר את ילדינו.

"אסור לחטוף ילדים, בנים או בנות חפים מפשע, ולהשתמש בהם ככלי למאבק זה או אחר", אמרה רחלי פרנקל. "זה אכזרי. המועצה הזאת אחראית להגן על זכויות אדם. אני רוצה לשאול: האין לכל ילד הזכות לחזור הביתה בשלום מבית הספר? כל שאנו רוצים הוא שהם ישובו לבתים, למיטותיהם. אנחנו רק רוצים לחבק אותם שוב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן