Skip to content

יעלון: כל הפרת ריבונות תיענה בתגובה חריפה נגד כוחות אסד

כך אמר היום שר הביטחון במהלך סיור בצפון. הנשיא הנבחר, ראובן (רובי) ריבלין ערך ביקור תנחומים בבית משפחת קראקרה, שבנם מוחמד נהרג בתקרית הירי אתמול. ״מדינת ישראל לא עוברת לסדר היום כשפוגעים באזרחיה", אמר ריבלין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מה שאירע בגבול רמת הגולן מבחינתנו, בוצע ללא ספק על ידי חיילים סורים – ירי טיל נ"ט, שבין אם בכוונה או בין אם בשוגג פגעו במכלית מים אזרחית שכתוצאה ממנה נהרג נער בן 13, מוחמד קראקרה. ברור לחלוטין שצבא סוריה אחראי לזה, ולכן האחריות מוטלת על משטרו של בשאר אל אסד. לכן הגבנו כמו שהגבנו, וכפי שגם אמרנו מלכתחילה – כל הפרה של ריבונותנו ברמת הגולן תיענה בתגובה חריפה כנגד הכוחות של בשאר אל אסד, זה מה שנעשה. זה מה שנמשיך לעשות בעתיד". כך אמר היום שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, במהלך סיור שקיים בעוצבת הגליל ובהר דב.

יעלון: "ברור לחלוטין שצבא סוריה אחראי לירי" (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
יעלון: "ברור לחלוטין שצבא סוריה אחראי לירי" (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

היום ביקרו הנשיא הנבחר ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו, נחמה בבית משפחת קראקרה בעראבה, שבנם מוחמד (14) נהרג אתמול בתקרית בגבול עם סוריה. "הבן שלך", אמר ריבלין לאב "הוא הבן של כולנו. אני מנחם אתכם ומשתתף בצערכם. יש בנינו ברית דמים, אנחנו נזכרים אחד בשני גם ברגעים כאלה כאשר כולנו חיים יחד ובאתי הנה להביע את תנחומיי בשם כל אזרחי מדינת ישראל, יהודים, דרוזים ומוסלמים. זאת התקווה של כולנו לחיות יחד ולכבד את האחר״.

הנשיא הנבחר ריבלין ‏עם האם והבן הקטן מעלעלים באלבום הצילומים (צילום: דוברות הנשיא הנבחר)
הנשיא הנבחר ריבלין ‏עם האם והבן הקטן מעלעלים באלבום הצילומים (צילום: דוברות הנשיא הנבחר)

כשנשאל על האחראים להרג אמר הנשיא הנבחר ריבלין: ״מדינת ישראל לא עוברת לסדר היום כשפוגעים באזרחיה; כולנו יודעים שאחרי הפגיעה הדברים בוודאי יתבהרו וגם הועדות בכנסת יבררו את העניינים ". הנשיא הנבחר התחייב בפני המשפחה שהם יעודכנו בכל פרטי חקירת האירוע וסיים במילים "אני מקווה לבוא למשפחה המיוחדת הזו גם בימים טובים".

גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיים היום ביקור תנחומים בבית משפחתו של הנער מוחמד קראקרה. "מוחמד יצא במסגרת החופש ליום כיף עם אבא שלו, ולצערנו לא חזר", אמר השר יעלון. "הלב כואב על אובדנם של חיים צעירים כל כך. אין מילים שינחמו את ההורים ובני המשפחה על מותו של מוחמד, על תחושת הצער הכבד והחלל העצום שילווה אותם כל חייהם. אנחנו יודעים מה קרה באותה תקרית אתמול, ולכן הגבנו כנגד האירוע הזה במלוא החומרה".

בעקבות אירוע הירי בגבול סוריה, בו נהרג מוחמד קראקרה בן ה-13, קרא אתמול שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, למועצת הביטחון, לטפל בהתפתחויות בגבול סוריה ולדרוש מהממשלה הסורית לקחת אחריות ולפעול בהתאם להסכמים הבינלאומיים באזור.

"מדובר בהתגרות תוקפנית. בחופשת הקיץ, במקום לרוץ בפארקים, ילדי ישראל נאלצים להתמודד עם טרור ואלימות", אמר פרושאור. "רק בשבוע האחרון, אזרחים ישראליים הותקפו בשלוש חזיתות – בדרום, בצפון וביהודה ושומרון. בחמשת החודשים האחרונים, היו יותר התקפות מכוונות באזור רמת הגולן מאשר בכל 40 השנים האחרונות".

פרושאור הוסיף כי עד כה ישראל נהגה באיפוק, אך היא לא תוכל לעמוד מנגד כשאזרחים וחיילים שלה מותקפים חדשות לבקרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן