Skip to content

מאות נשים התלוננו בשנת 2013 על אפליה בשוק העבודה

בפניות על רקע היריון, הורות וטיפולי פוריות, האופייניות לנשים, התלונה השכיחה ביותר הייתה על פיטורים, לעומת זאת, בפניות על רקע גיל, דת ולאום, האופייניות יותר לגברים, ניכר כי שיעור גדל פנה על רקע אפליה בקבלה לעבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2013 התקבלו בנציבות 903 פניות, מהן שליש על רקע אפליה מחמת היריון, 8% בנושא גיל, 6% בנושא הורות, 5% בגין אפליה מחמת דת ו-4% על רקע טיפולי פוריות ושירות מילואים (בכל עילה בנפרד) והיתר בנושאים שונים. כך הציגה אתמול נציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה, עו"ד ציונה קניג-יאיר, בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, את הדוח השנתי של הנציבות לשנת 2013. הנציבות הינה הגוף האמון על האכיפה האזרחית של חקיקת השוויון בעבודה, ופועלת להטמעת שוויון הזדמנויות בשוק העבודה.

פיטורין וקבלה לעבודה

מפילוח הפניות מתברר, כי בפניות על רקע היריון, הורות וטיפולי פוריות, האופייניות יותר לנשים, התלונה הייתה על פיטורים (51%, 50% ו-70% בהתאמה). לעומת זאת, בפניות על רקע גיל, דת ולאום, האופייניות יותר לגברים, ניכר כי שיעור גדול פנה על רקע אפליה בקבלה לעבודה (50%, 57% ו-46% בהתאמה), ושיעור קטן יותר אך עדיין משמעותי – על רקע פיטורים (35%, 19% ו-27% בהתאמה).

 

עו"ד ציונה קניג-יאיר אומרת: "העובדה שיש עליה בפניות משנת 2012 מעידה על כך שלא נעשה מספיק להטמיע שוויון ולמגר אפליה בשוק העבודה. האחריות היא של כולנו. על המעסיקים להפנים כי שוויון הוא לא רק ציווי החוק אלא יש ערך מוסף עסקי בהעסקת הפוטנציאל האנושי שמרכיב את החברה הישראלית."

תיקי אפליה מרכזיים

מהדוח אפשר ללמוד, כי נציבות השוויון היתה מעורבת בשנת 2013 מכמה מתיקי האפליה החשובים והמרכזיים, בהם מישל מלכה שהופלה מחמת מוצא, בעת ניסיון להתקבל לעבודה כפרמדיק בתעשייה האווירית; פלונית נ' אלמונית – מורה במוסד חינוכי דתי שהופלתה מחמת מגדר, דת, הורות והשקפה, כשהרתה מחוץ לנישואין ופוטרה בעודה בהיריון; ושרגא קורן, שטען לאפליה מחמת גיל בתביעתו נגד מכללת זינמן. בשלושת המקרים, בית המשפט קיבל את עמדת הנציבות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן