Skip to content

מנכ"ל משרד התעשייה באיחוד האירופי בביקור בישראל

דניאל קאייחה קרספו מגיע היום לביקור עבודה בלווי משלחת "לעידוד הצמיחה" אירופית, המונה כ-35 חברות מהאיחוד האירופי, בתחומי טכנולוגיות המידע, הביטחון ותיירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל משרד התעשייה באיחוד האירופי, דניאל קאייחה קרספו, יתחיל הבוקר ביקור עבודה בישראל, בעקבות הגדרת משרדו את ישראל כאחת ממדינות היעד החשובות לסחר עם אירופה. המנכ"ל מגיע בליווי משלחת "לעידוד הצמיחה" (Mission for Growth), המונה כ-35 חברות מרחבי האיחוד האירופי בתחומי טכנולוגיות המידע, הביטחון ותיירות. הביקור הוא המשך לביקור אנטוניו טייאני, סגן נשיא הנציבות האירופית.

חיזוק הקשרים העסקיים הקיימים ובחינת הזדמנויות נוספות לשיתוף פעולה בין חברות קטנות ובינוניות אירופיות וישראליות, יעמדו במרכז ביקורו בישראל של מר קאייחה. במהלך הביקור, שיתקיים ביומיים הקרובים, ייפגש קאייחה עם המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה ינון אלרועי, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מנכלי"ת משרד המדע בינה בראון וראש מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, זאת על רקע העניין ההולך וגובר באירופה בהתפתחויות בנושא והובלתה של ישראל בתחום הסייבר.

בנוסף, יתקיימו סמינרים ופגישות B2B עם חברות ישראליות, סיורים בתעשייה הישראלית ופגישות עם גורמים רמי דרג בממשלה ובסקטור העסקי.

זיהוי קשרים ושיתופי פעולה

המשלחת, המגיעה לישראל, ביוזמת מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, כוללת נציגים בכירים של חברות מובילות, שהיקף פעילותן הכלכלית מוערך ב-63 מיליארד יורו והן מעסיקות יחדיו כ-170 אלף עובדים ב-13 מדיניות האיחוד, בהן חברת, THALES ALENIA SPACE ITALIA יצרנית הלווינים הגדולה באירופה – חברה איטלקית העוסקת בתחום החלל, ההגנה והטכנולוגיה האווירונאוטית, אשר הגיעה ב-2013 למכירות בשווי 14.2 מיליארד יורו, חברת INDRA, חברת ייעוץ וטכנולוגיה ספרדית, המספקת פתרונות ושירותים לסקטור התחבורה, האנרגיה והתעשייה, מנהל ציבורי ובריאות, שירותים פיננסיים, אבטחה והגנה, ולמגזר התקשורת, עם מחזור של 3 מיליארד יורו וחברות נוספות.

המשלחת של Mission for Growth המבקרת בישראל, הינה המשלחת השנייה במסגרת יוזמה זו. מטרת ביקורתה הנה לזהות קשרים חדשים ודרכים לשיתופי פעולה עסקיים. הביקור גם משקף את הבעת אמונו של האיחוד האירופי בפוטנציאל שטרם מומש ביחסי הסחר והכלכלה בין הצדדים, ואת הכרתו של האיחוד ביכולותיה הגבוהות במיוחד של ישראל בתחום החדשנות, בחברות החדשניות הפועלות בה, במוסדות המחקר המובילים ועוד.

הסכם הסחר החופשי

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי הסכם הסחר החופשי, עליו חתמה ישראל עם האיחוד האירופי בשנת 1975, היה הסכם הסחר החופשי הראשון עליו חתמה ישראל, וכיום האיחוד האירופי הינו שותף הסחר המרכזי של ישראל. בשנת 2013 ניצב האיחוד האירופי במקום הראשון כיעד היצוא של ישראל, עם כ- 27% מכלל היצוא הישראלי, עם גידול של מעל 5% גידול בהיקפי היצוא משנת 2012. כמו כן, הייבוא הישראלי מהאיחוד האירופי הינו מקור היבוא המרכזי של ישראל עם כ- 33% מכלל הייבוא הישראלי.

מורן בוגנים-גולד, הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה לאיחוד האירופי, ציינה היום כי: "מעבר להיות האיחוד האירופי שותף הסחר המרכזי של ישראל, אנו רואים בו שותף אסטרטגי להעמקת קשרי הכלכלה והמסחר בין חברות עסקיות, ישראליות ואירופאיות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן