Skip to content

נחתם הסכם לשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה

על ההסכם חתמו הבוקר ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "800 אלף עובדים פוטנציאלים שיוכלו להתפרנס בכבוד ולהשתלב במעגל העבודה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נחתם הסכם לשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה. במסגרת ההסכם נקבע, כי כבר בתום שנה מכניסתו לתוקף של ההסכם, ייחשב מעסיק אשר 2% ומעלה מקרב עובדיו הם אנשים בעלי מוגבלויות כגוף בו יש ייצוג הולם, כשמתום שנתיים לכניסתו לתוקף של ההסכם, ייחשב ייצוג הולם גוף המעסיק 3% או יותר מקרב אנשים בעלי מוגבלויות. על ההסכם חתמו הבוקר ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים.

אבי ניסנקורן, צביקה אורן , אהוד רצאבי ונציגי ארגוני הנכים בישראל. צילום:יהודה שגב דוברות ההסתדרות
אהוד רצאבי, אבי ניסנקורן, צביקה אורן , ונציגי ארגוני הנכים בישראל. צילום: יהודה שגב דוברות ההסתדרות

הוראות משלימות

סוכם גם, כי באחריות המעסיק למנות גורם מטעמו אשר יהיה אחראי לתעסוקת אנשי בעלי מוגבלויות ולקידום ייצוגם ההולם למען שילובם הראוי והמיטבי במקום העבודה. במקביל ליישום ההסכם ימשיכו הצדדים לפעול לקביעת הוראות משלימות לטובת מעסיקים המעסיקים פחות מ-100 עובדים וזאת לצד הקמת וועדת מעקב משותפת, אשר תעקוב אחרי יישום ההסכם.

800 אלף עובדים פוטנציאליים, בעלי מוגבלויות, צריכים להשתלב במעגל העבודה ושההשתלבות הזאת תעזור להם להתפרנס בכבוד ולהשתלב במעגל החברתי. התקווה של החותמים היום על ההסכם, שהוא גם ייושם במגזר הציבורי.

אבי ניסקורן, צביקה אורן ואהוד רצאבי חותמים על ההסכם. צילום: יהודה שגב דוברות ההסתדרות
אבי ניסקורן, צביקה אורן ואהוד רצאבי חותמים על ההסכם. צילום: יהודה שגב דוברות ההסתדרות

במסגרת אירוע חתימת ההסכם נכחו: יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל, יו"ר לה"ב אהוד רצאבי, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ח"כ איציק שמולי, יו"ר נעמ"ת גליה וולך, מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק, נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן, יו"ר האיגוד הכל ארצי של חברות הניקיון וחבר נשיאות הארגונים העסקיים דרור אטרי, מנכ"ל אילן שמעון צוריאלי ומנכ"ל המרכז לעיוור גיא שמחי.

עינב קאבלה, מנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי, ליוותה את המהלך לצידו של אבי ניסנקורן.

"יום חג בחברה הישראלית"|

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "מדובר ביום חג בחברה הישראלית, אנחנו עושים היום את הדבר החשוב ביותר ודואגים לאוכלוסייה שזקוקה להכי הרבה סולידריות, שוויון, אחווה וכבוד. אני מצדיע למעסיקים שהובילו את הדרך ביחד עם ההסתדרות והחליטו להגיד הבוקר אמירה חברתית חשובה מהמעלה הראשונה. אני מבקש בהזדמנות הזאת שהממשלה תרים את הכפפה ותשלים את המהלך גם במגזר הציבורי".

"חשיבות חברתית חשובה"

יו"ר לשכת התיאום של הארגונים העסקיים, צביקה אורן: "אני מברך בשמי ובשם כל ארגוני המעסיקים על שיתוף הפעולה בין המגזר העסקי להסתדרות בחתימה על הסכם ראשון בנושא כל כך ראוי. אנו רואים בהסכם זה חשיבות חברתית גדולה וגאים להיות הראשונים להוביל מהלך שכזה, עוד לפני המגזר הציבורי. אני מאמין כי עבודה משותפת של הסתדרות חזקה, מגזר עסקי חזק וממשלה חזקה תוביל לחברה חזקה וצודקת".

משימה חשובה

יו"ר לה"ב, אהוד רצאבי התייחס גם כן לחשיבות ההסכם: "אני שמח שהיום אנו יכולים לברך על המוגמר, להביט בגאווה על הדרך שעשינו ולהודות על כך שהצלחנו באחת המשימות החשובות לחברה הישראלית. מדובר על הסכם בעל‎ ‎חשיבות‎ ‎מוסרית‎ ‎ציבורית ‎ וכלכלית רבה, שיש‎ ‎בו‎ ‎כדי‎ ‎לעזור בשילובם של בעלי מוגבלויות בקהילה בהיותם גורם תורם שווה ערך לכלכלה, אשר יתרום‎ ‎לצמיחת‎ ‎התוצר‎ ‎השנתי‎ ‎בסכום‎ ‎של‎ ‎כ-5‏‎ ‎מיליארד שקל".

יום היסטורי

דרור אטרי יו"ר האיגוד וחבר נשיאות הארגונים העסקיים אמר: "המגזר העסקי בישראל עשה היום היסטוריה, הובלנו תהליך לחברה צודקת ומוסרית יותר. תודה מיוחדת אני מבקש לשלוח לאהוד רצבי נשיא לה"ב ,שלפי כשנה וחצי הסמכנו אותו לנהל משא ומתן עם ההסתדרות וכעת אנו בנשיאות הארגונים העסקים נרגשים ושמחים על הזכות לקדם יחדיו הסכם חשוב זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן