Skip to content

מל"ט הרון של התעשייה האווירית מאבטח את ריו דה ז'נירו במונדיאל

מערכת המל"ט נפרשה במיוחד באזור ריו, ומופעלת על ידי המשטרה הפדראלית בברזיל, המפעילה את המל"ט מאז שנת 2010, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חיל הים הברזילי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מל"ט הרון בטיסה. צילום: התעשייה האווירית
מל"ט הרון בטיסה. צילום: התעשייה האווירית

מל"ט הרון של התעשייה האווירית נוטל חלק פעיל באבטחת ריו דה ז'נירו במשך משחקי גביע העולם בכדורגל בברזיל. המערכת נפרשה במיוחד באזור ריו, ומופעלת על ידי המשטרה הפדראלית בברזיל, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חיל הים הברזילי, כחלק ממערך האבטחה הכולל בתקופת המונדיאל. ההרון מבצע משימות תצפית ועקיבה שונות על מנת לפקח אחר פעילות יוצאת דופן או חשודה בריו, באזורי הפריפריה של העיר ובחופיה.

מערכת ההרון נמצאת בשימוש מבצעי פעיל של המשטרה הפדראלית בברזיל מאז שנת 2010. המשטרה הפדראלית צברה ניסיון מבצעי משמעותי בהפעלת המל"ט, במגוון רב של תרחישים מבצעיים. המערכת פעילה באופן יומיומי במדינת פרנה במשימות אכיפת חוק שונות, כגון שמירה על ביטחון הגבולות, מניעת הברחות וסחר בסמים.

איצטדיון המראקאנה, ריו דה ז'נירו – כפי שצולם השבוע ע"י מל"ט ההרון. צילום: המשטרה הפדראלית ברזיל
איצטדיון המראקאנה, ריו דה ז'נירו – כפי שצולם השבוע ע"י מל"ט ההרון. צילום: המשטרה הפדראלית ברזיל

1,000 ק"מ

מל"ט ההרון נושא מטע"דים (מטענים ייעודיים) שונים, חיישנים אלקטרו-אופטיים לראיית יום ולילה, ומסוגל לטוס ברציפות יותר מארבעים שעות. מערכת תקשורת לוויינית ייחודית מאפשרת להרון פעילות מבצעית במגוון גבהים, וכיסוי שטחים נרחבים של יותר מ-1,000 ק"מ.

"מלטים לצרכים פרא-צבאיים"

מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס אמר: "אנו גאים בפעילותו של ההרון עם המשטרה הפדראלית של ברזיל, ועל כך שהמלט המתקדם שלנו נוטל חלק פעיל באבטחתה של ריו בזמן משחקי גביע העולם. בשעה שעיניהם של מאות מיליוני אנשים בעולם כולו נשואות אל עבר המשחקים, טוב לדעת שעינו הפקוחה של ההרון משגיחה על העיר ריו וסביבותיה. הפעלת המלטים לצרכים פרא-צבאיים, כגון משימות אבטחה ושיטור מסוג זה, בהחלט מסמנת כיוונים מעניינים אליהם מתפתח השימוש במערכות המתקדמות הללו".

"מניעה ודיכוי של פשע"

חוסה דה פריטס לגאס, ראש המודיעין במשטרה הפדראלית של ברזיל אמר: "המשטרה הפדראלית, באמצעות מטה המודיעין שלה, מקדמת מאמצים מבצעיים הכוללים מניעה ודיכוי של פשע מאורגן וטרור, על מנת לאבטח את משחקי גביע העולם בכדורגל. כתמיכה במאמצים אלו, אנו מפעילים את מל"ט ההרון בתכנית הקרויה VANT. המל"ט פועל לאיסוף מודיעין לגבי ארגוני פשיעה וטרור על מנת להבטיח שלא יפרו את הסדר בעת המשחקים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן