Skip to content

עובדי משרד החוץ לבית הדין לעבודה: מנע ניכוי דמי עיצומים משכרנו

פניית העובדים לבית הדין באה לאחר שמשרד האוצר הורה לנכות משכרם סכומים גבוהים בעקבות ימי העיצומים משנת 2013. "זו החלטה אומללה ואלימה של הממונה על השכר, המתעקש לגרור את משרד החוץ לסחרור מסוכן דווקא בתקופה קריטית ומאתגרת ביטחונית ומדינית לישראל", אומרים בוועד העובדים של משרד החוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם השביתה במשרד החוץ עומדת להתחדש? המתח בגזרה זו של יחסי העבודה עולה. זאת, לאחר שעובדי משרד החוץ פנו לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה להחלטת משרד האוצר לנכות סכומים ממשכורות העובדים.

שביתת עובדי משרד החוץ - האם היא תתחדש? (צילום ארכיון: עובדי משרד החוץ)
שביתת עובדי משרד החוץ - האם היא תתחדש? (צילום ארכיון: עובדי משרד החוץ)

פניית העובדים לבית הדין באה לאחר שמשרד האוצר הורה לנכות משכרם סכומים גבוהים בעקבות ימי העיצומים משנת 2013. העובדים טוענים כי מדובר בצעד חריג וחד צדדי המנוגד לסיכומים, שנעשה כשהנושא עודנו תלוי ועומד בבית המשפט. "זו החלטה אומללה ואלימה של הממונה על השכר, המתעקש לגרור את משרד החוץ לסחרור מסוכן דווקא בתקופה קריטית ומאתגרת ביטחונית ומדינית לישראל", אומרים בוועד העובדים של משרד החוץ.

בחודש אפריל פתחו עובדי משרד החוץ בשביתה חסרת תקדים, שכללה סגירה הרמטית של נציגויות ישראל בכל רחבי העולם והשבתה מוחלטת של מטה משרד החוץ בארץ. השביתה, שהסבה נזק רב למשק הישראלי וליחסי החוץ, הסתיימה לאחר כשבוע, בהסכם עקרונות שגובש מול משרד האוצר. העובדים הפסיקו את צעדי השביתה החמורים בהם נקטו, בשל סיכום במסגרתו הובהר לטענתם כי לא ינוכו סכומים עבור ימי העיצומים והשביתה באופן חד צדדי – אלא רק לאחר הסכם חתום והבנות ברורות בין הצדדים.

לטענת העובדים הממונה על השכר במשרד האוצר הורה בחודשים האחרונים לנכות משכר העובדים סכומים גבוהים וחסרי פרופורציה על ימי העיצומים והשביתה, בניגוד להסכמות אליהם הגיעו הצדדים עם תום הצעדים הארגוניים שננקטו. בימים האחרונים קיבלו העובדים ממשרד האוצר הודעה נוספת, על כך שכעת הם מתכוונים לנכות משכרם אלפי שקלים על ימי עיצומים משנת 2013, שחלפו לפני כמעט שנה. בשנת 2013 הפנה בית המשפט את הצדדים להליך גישור, ומנע את הניכוי בשכר העובדים. עובדי משרד החוץ אומרים כי ההחלטה של פקידי האוצר לא רק שמנוגדת לסיכומים, אלא גם מנוגדת להחלטת בית המשפט.

יאיר פרומר, יו"ר ועד העובדים: "מדובר בהחלטה אומללה ואלימה של הממונה על השכר, המתעקש לגרור את משרד החוץ לסחרור מסוכן דווקא בתקופה קריטית ומאתגרת ביטחונית ומדינית לישראל. מן ההחלטה מדיף ריח רע שבעתיים, כאשר ניכר כי פקידי האוצר מבקשים לנקום בעובדי משרד החוץ על צעדי השביתה שנקטו, תוך ניסיון להעביר החלטה זו "מתחת לרדאר. לא נעבור על כך בשתיקה- כל האופציות פתוחות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן