Skip to content

אלי טביב הורשע בתקיפת קטין, העלמת ראיות ושיבוש הליכי משפט

בית המשפט דחה את הגנת הבעלים של בית"ר ירושלים והרשיעו בתקיפה קשה של קטין, השמדת סרטי צילום ממצלמת האבטחה בביתו ושיבוש הליכים. טביב: "אתם יודעים כולכם שהייתי קורבן לאלימות מזה שבעה חודשים. היום זה קרה לי, מחר זה יכול לקרות לעורך דין, לשופט לכל אחד מכם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הורשע בסעיפי האישום אלי טביב (צילום מסך: ערוץ ספורט 5)
הורשע בסעיפי האישום אלי טביב (צילום מסך: ערוץ ספורט 5)

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את איש העסקים והבעלים של קבוצת הכדורגל "בית"ר ירושלים", אלי טביב, בכול סעיפי כתב האישום שהוגש נגדו בפרשת הכאת קטין, אוהד הפועל תל אביב.

בית המשפט קבע כי טביב שיקר בכל הנוגע להכאת הקטין בידיו ובידי מאבטחו האישי ושיבש ראיות כשהעלים ומחק מסרטי מצלמת האבטחה בביתו עדויות מצולמות שיתמכו לכאורה בגרסת הקטין שהוכה.

טביב הורשע בתקיפה בנסיבות מחמירות, השמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט. התביעה שביקשה בתחילה לשלוח את טביב לעבודות שירות, הודיעה כי תשקול את עמדתה לאחר קריאת פסק הדין. עורך דינו של טביב, ציון אמיר, הגיב לתקשורת ואמר: "נקרא את הכרעת הדין, נלמד אותה ונשקול את צעדינו. כולנו חייבים לכבד את פסק הדין, אבל אלי טביב היה תקופה מאוד ארוכה קורבן למעשים אלימים חמורים ואיומים קשים. חשוב שנזכור ביום הזה שטביב היה קורבן של התנהלות אלימה. מוקדם לדעת האם ההרשעה תשפיע על פעילותו של טביב בבית"ר, אני מקווה שלא. חשוב שהוא ימשיך לתרום לספורט ולקהילה".

השופט דניאל ברי אמר בפתח פסק הדין: "מוסכם על הצדדים כי היו ליד ביתו… הפגנות והפרות סדר על רקע מאבקם של אוהדי הפועל תל אביב לאלץ את הנאשם לעזוב את הקבוצה שהוא בעליה. הסנגור הדגיש כי הפרות הסדר היו חמורות ביותר והגיעו עד כדי זריקת רימונים לעבר ביתו של הנאשם, רימוני עשן והלם, ולבסוף הנחת רימון רסס תחת רכבו שחנה ליד הבית שבנס לא התפוצץ". עוד ציין השופט כי גרסתו של הקטין שהוכה מהימנה בעיניו: "כבר בשלב זה אציין כי גרסתו של המתלונן … שהיה קטין קרוב לגיל 18 בעת ההתרחשות, הינה מהימנה בעיני".

מכתב האישום ופסק הדין עולה כי בלילה שבין ה-8 ל-9 לדצמבר 2012, הגיע הקטין אל מול ביתו של טביב וצעק "טביב בן זונה". בשלב זה יצא מרכב סמוך מאבטחו של איש העסקים, תפס את הנער בידו ועיכב אותו. טביב יצא מביתו והשניים החלו להכות ולבעוט בנער. תוך כך הזמין המאבטח את המשטרה. כשניידת המשטרה הגיעה לבית טביב, הבחין שוטר הסיור במאבטח הבועט בנער שישב בוכה על גבי המדרכה. נהג שעבר על פני השלושה הבחין שהם מכים את הנער והתקשר למשטרה. לאחר מכך עצר את רכבו וחזר לזירת האירוע עד שהגיעה ניידת השיטור.

כתוצאה ממכותיהם נגרמו לקטין חבלות, שפשופים ונקב בעור התוף באחת מאוזניו. טביב טען להגנתו כי הנער נכנס לחצרו, זרק אבנים על ביתו וקילל. השופט דחה גרסה זו מכל וכל וקבע שהיא שקרית. טביב הואשם גם כי סירב למסור את דיסק ה-DVR של מצלמת האבטחה בביתו בטענות שונות ובאותו לילה מחק את בסיס הנתונים המתעד את שאירע. רק לאחר יומיים תפסה המשטרה את מצלמת האבטחה וגילתה שהנתונים והצילומים נמחקו סמוך לחצות בלילה בו אירעה התקרית. השופט קבע כי בשעה שהם נמחקו ובמיקום המערכת בחדר השינה של טביב, לא סביר כי זר חדר לשם ומחק ולכן טביב הוא שביצע את המחיקה ו"נוכח גרסתו השקרית על האירוע ניתן להבין את התחכמותו מלמסור את סרטי האבטחה".

עם צאתו מהדיון מסר טביב בתגובה כי "נקרא את החומר ונחליט מה לעשות. אתם יודעים כולכם שהייתי קורבן לאלימות מזה שבעה חודשים. היום זה קרה לי, מחר זה יכול לקרות לעורך דין, לשופט לכל אחד מכם". הוא ציין כי פעילותו בבית"ר ירושלים לא תושפע וכי ימשיך וישמש כבעלים של הקבוצה. לגבי החלטת השופט אמר טביב כי הוא מכבדה אך "אני איש חזק, התמודדתי עם כל כך הרבה דברים, זה שטויות בשבילי". לגבי הקטין שהותקף על ידו הוא אמר: "הייתי אומר להורים שלו שיתנו לו חינוך טוב יותר ובמקום לשים אותו מאחורי סורג ובריח (את הנער), אני צריך לבזבז את הזמן שלי בבית המשפט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן