Skip to content

ח"כ מצנע השווה את הבית היהודי לחמאס ועורר סערה

"אם לוקחים את החמאס ומורידים את הסיפור של הטרור, הרי שבתוך ממשלת ישראל יושב ארגון שפועל בעצם באותן מטרות כמו החמאס", אמר מצנע לקול ישראל. השר אורי אריאל: "שמעתי עכשיו שח"כ מצנע השווה בראיון ברשת ב׳ את הבית היהודי לחמאס, רק בלי הטרור. איזו עליבות. אם לא נוח לו להיות בחברתנו הוא מוזמן לקחת את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת עמרם מצנע מ"התנועה" קורא לראש הממשלה להרחיק מהקבינט את השר נפתלי בנט לאחר שבנט קרא לאבו מאזן "ארכי-טרוריסט". בשיחה עם אסתי פרז ביומן הצהריים ברשת ב' אמר מצנע כי בתוך ממשלת ישראל יושב ארגון, "הבית היהודי", שפועל למען אותן מטרות כמו חמאס.

מצנע
"כמו החמאס". עמרם מצנע (צילום: האתר של הח"כ)

"אם לוקחים את החמאס ומורידים את הסיפור של הטרור, הרי שבתוך ממשלת ישראל יושב ארגון שפועל בעצם באותן מטרות כמו החמאס", אמר מצנע. "האם כשראש הממשלה דורש מהפלסטינים ומחמאס להכיר בשלושה העקרונות של הקוורטט – הכרה במדינה הישראלית, סיום הטרור ומתן תוקף לכל ההסכמים שנחתמו עד היום – האם זו גם הדרישה שהוא דורש מהבית היהודי?", שאל  עמרם מצנע. "האם הוא דורש מהם הכרה במדינה הפלסטינית? האם שמענו את הבית היהודי אומר את זה? האם שמענו את הבית היהודי אומרים שהם עומדים מאחורי ההסכמים שממשלות ישראל חתמו בעבר, כמו אוסלו וכמו הסכמים נוספים?"

קודם לכן, אמר יושב-ראש הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לרשת ב', כי אבו-מאזן הוא "מגה טרוריסט", משום שבכספי הרשות הפלסטינית הוא מעודד רצח יהודים. השר בנט אמר לאריה גולן כי הרשות הפלסטינית מעבירה מדי חודש בחודשו משכורות עתק למחבלים בבתי-הכלא. כמה מהמחבלים אף משתכרים 12,000 שקלים בחודש. הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אמש למנוע את העברות הכספים, וכעת ייבחנו הדרכים לעשות זאת.

השר בנט הגיב על הצהרתו של הנשיא הנבחר ריבלין, כי ייפגש עם אבו-מאזן וינסה לבנות עימו יחסי אמון על רקע קריאתו לשחרור הנערים החטופים, ואמר כי זו "התבטאות אומללה". הוא הדגיש כי יש לבחון את מעשיו של יושב ראש הרשות הפלסטינית, ולא את הצהרותיו.

השר אורי אריאל מיהר להגיב בעמוד הפייסבוק שלו, לדבריו של ח"כ מצנע: "שמעתי עכשיו שח"כ עמרם מצנע השווה בראיון ברשת ב׳ את הבית היהודי לחמאס, רק בלי הטרור", כתב השר אריאל. "איזו עליבות. אם לא נוח לח"כ מצנע להיות בחברתנו הוא מוזמן לקחת את עצמו ואת חבריו ולעבור יחד אתם לאופוזיציה".

הגיב על כך ח"כ מצנע בעמוד הפייסבוק שלו: "לכל אלה שעושים מניפולציות מהדברים שאמרתי, אני אומר שהם חוצים את גבולות האמת וההגינות. למה? כי בכלל לא השוואתי את הבית היהודי לחמאס במובן של ארגון טרור, ואף אמרתי זאת במפורש.

"אבל האם מישהו מתווכח על כך שחמאס לא מכיר בישראל ולא מוכן לקבל את פתרון שתי מדינות לשני עמים? יש להניח שאין אחד כזה. ולכן, אם 'הבית היהודי' יכיר בפתרון שתי מדינית לשני עמים ובזכות של הפלסטינים למדינה – אני אחזור בי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן