Skip to content

נתניהו: "מצפה מאבו מאזן שיפרק את ההסכם עם החמאס"

"הדרך היחידה להרתיע וגם להכריע את אנשי החושך היא להתייצב מולם במלוא כוחנו הפיזי והמוסרי", אומר נתניהו. "גם העולם החופשי צריך להפנים זאת ולפעול בהתאם, כי אחרת יגיע הטרור הג'יהאדיסטי גם אליו. הוא כבר מגיע באירופה, הוא יכול להגיע גם לארה"ב. הוא יכול להגיע, וגם יגיע אם לא ייעצר לכל גוף"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר בטקס סיום קורס טיס כי הוא מקווה, שחשיפת שמותיהם של מבצעי החטיפה תביא את אבו מאזן לפרק את ההסכם שלו עם החמאס.

נתניהו בטקס סיום קורס טיס. ביקורת על ההסכם המסתמן עם איראן (צילום: חיים צח/לע"מ)
נתניהו בטקס סיום קורס טיס. ביקורת על ההסכם המסתמן עם איראן (צילום: חיים צח/לע"מ)

"אמרנו שמי שביצע את הפשע הזה היו מחבלים של החמאס, והיום שירות הביטחון הכללי פרסם את שמותיהם של שניים מהחוליה הזאת, אנשי חמאס", אמר נתניהו. "אני מצפה מאבו מאזן שאמר דברים חשובים בערב הסעודית, שיעמוד מאחורי המילים שלו ויפרק את ההסכם שלו עם ארגון הטרור חמאס שחוטף נערים וקורא להשמדת ישראל."

נתניהו אמר עוד: "המאבק הנחוש בארגון החמאס שחטף את הנערים הוא רק מרכיב אחד בתמונה הכללית. כל מי שבוחן את הנעשה במזרח התיכון רואה בבירור כיצד מתפשטת האלימות כמו אש בשדה קוצים. בסוריה, בעיראק ובמדינות נוספות נלחמים שיעים וסונים אלו באלו בחמת זעם רצחנית וגם בכל מי שנמצא בתווך. התמונות של מעשי טבח המוניים בדם קר מזכירות מראות אפלים בהיסטוריה האנושית. אם היה מישהו שחשב שהן נחלת העבר – הרי עיניו רואות היום את המציאות. אני מבקש מכם לתאר לעצמכם מה היה קורה כאן לולא כוחו של צה"ל, מרחץ הדמים שמתחולל במרחק לא רב מאיתנו היה מתרחש גם כאן אלמלא היינו מגנים בעצמה על גבולנו, על ארצנו, על ביטחוננו.

נתניהו עם פרחי הטיס. "קשת מדממת בקנאות וטרור" (צילם: חיים צח/לע"מ)
נתניהו עם פרחי הטיס. "קשת מדממת בקנאות וטרור" (צילם: חיים צח/לע"מ)

"היום ברור יותר מתמיד מדוע אני מתעקש על כך שהביטחון של מדינת ישראל מתחיל בקו הירדן, ואנחנו מסתכלים גם מזרחה וצפונה משם אל מה שכונתה פעם 'הקשת הפורייה' – והיום היא קשת מדממת בקנאות וטרור שאינם יודעים גבולות", אמר ראש הממשלה. "היכולת שלנו להגן על עצמנו ולהתמודד ביעילות עם הסכנות היא לא רק אבן יסוד בתפיסה הציונית, היא צורך קיומי קבוע שאינו תלוי בתמורות הזמן.

"ישראל היא דמוקרטיה מתקדמת, גאה בהישגיה, בוטחת בעצמתה", אמר נתניהו. "כמדינה שמקדשת את ערכי הקדמה והחירות ידינו מושתת לשלום לעברם של הגורמים המתונים באזורנו, שגם הם מודעים לאיום הנשקף מן הנחשול הרדיקלי שמאיים להטביע אותם. הדרך היחידה להרתיע וגם להכריע את אנשי החושך היא להתייצב מולם במלוא כוחנו הפיזי והמוסרי. גם העולם החופשי צריך להפנים זאת ולפעול בהתאם, כי אחרת יגיע הטרור הג'יהאדיסטי גם אליו. הוא כבר מגיע באירופה, הוא יכול להגיע גם לארה"ב. הוא יכול להגיע, וגם יגיע אם לא ייעצר לכל גוף".

כובעים באוויר. סיום קורס הטיס (צילום: אלון בסון, משרד הביטחון)
כובעים באוויר. סיום קורס הטיס (צילום: אלון בסון, משרד הביטחון)

נתניהו מתח ביקורת על ההסכם המסתמן בין המעצמות לבין איראן: "מעל הכל, יש להימנע מלאפשר לכוחות האסלאם הקיצוני להתחמש בנשק להשמדה המונית. זה נעשה בימים אלה ביחס לנשק הכימי בסוריה ויש להשלים את המלאכה הזאת, אבל אני חייב להביע את חששי שזה לא יעשה ביחס ליכולות הגרעיניות של איראן. בעוד שבסוריה ההסכם היה פירוק והוצאה, ההסכם המסתמן מול איראן הוא של שימור ופיקוח. בעוד שבסוריה מפקחים ומוציאים את החומרים הכימיים ואת היכולת לייצר נשק כימי, נראה שההסכם המתגבש עם איראן יאפשר לה לשמר את החומרים ואת היכולת, חומר בקיע, לייצר נשק גרעיני. הם יעשו זאת תוך זמן קצר כשאיראן תחליט לשבור או לעקוף את משטר הפיקוח. ברור מה עדיף, פירוק והוצאה כפי שנעשה עכשיו בסוריה מול שימור ופיקוח, כפי שנעשה בצפון קוריאה. לצערי זה מה שמסתמן כרגע עם איראן ואם אכן כך יהיה, זה יהיה הסכם רע, רע ומסוכן לאזור ולעולם כולו ועלינו לומר זאת ללא מורא.

"ישראל מסתכלת בראייה מציאות על הסכנות ולכן אנחנו נוקטים פעולה נחרצת בכל החזיתות", אמר נתניהו. "אמרתי ואני חוזר ואומר – אם לא יהיה שקט אצלנו, אם תופר ריבונותנו וייפגעו אזרחינו, כמו שקרה שלשום ברמת הגולן, שהילד מוחמד נהרג מאש רצחנית שבאה מסוריה. אנחנו מכים בכל מי שאחראי ישירות ואפילו נותן חסות לבריוני הקנאות והאלימות. ננצח אותם כי הצדק, האמת וכוח הרצון איתנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן