Skip to content

מבקר המדינה יחל לבצע ביקורת בקק"ל בעוד שלושה שבועות

המבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא, לא מחכה ליועץ המשפטי לממשלה. בבסיס הביקורת תעמוד האמנה שנחתמה בשעתה בין מדינת ישראל לבין קק"ל, על פיה הייתה אמורה לקום מועצה משותפת בה 13 חברים: שישה נציגי ממשלה ושבעה נציגי קק"ל, לענייני הכשרת קרקע ופיתוחה. המועצה אינה פועלת זה שנים, למרות שהמבקר התריע על כך גם לפני עשר שנים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מבקר המדינה. לא מחכה למשרד המשפטים. (צילום: יצחק הררי)
מבקר המדינה. לא מחכה למשרד המשפטים. (צילום: יצחק הררי)

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא, אינו מחכה ליועץ המשפטי לממשלה. המבקר הודיע ליו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, כי החליט שבעוד כשלושה שבועות יתחיל משרדו לבצע ביקורת בקרן קיימת לישראל.

במשרד המבקר אומרים כי הודעת המבקר שמה בכך קץ, לניסיונות למנוע החלת ביקורת על קק"ל.

בבסיס הביקורת בשלב זה, תעמוד האמנה שנחתמה בשעתה בין מדינת ישראל לבין קק"ל, שעל פיה הייתה אמורה לקום מועצה משותפת בה 13 חברים: שישה נציגי ממשלה ושבעה נציגי קק"ל, לענייני הכשרת קרקע ופיתוחה. תפקיד המועצה בין השאר, קביעת מדיניות, אישור הצעת תקציב של מנהל פיתוח הקרקע בקק"ל ופיקוח על פעולותיו.

מבקר המדינה התריע על כך שהמועצה לא פועלת כבר שנים רבות,  גם בדוח השנתי, שפורסם בחודש מאי האחרון – ועוד קודם לכן בדוח השנתי שפורסם לפני כעשר שנים.

במשרד המבקר אומרים כי הממשלה, בעת שהתייחסה לשני הדוחות האמורים, השיבה שבקרוב תוקם המועצה, אך עד כה הדבר לא קרה.

משמעות הודעת מבקר המדינה ליו"ר קק"ל, היא שמשרד מבקר המדינה נכנס  עתה לביקורת ישירה בקרן הקיימת לישראל.

כזכור דחתה ועדת השרים לחקיקה, לפני כחודשיים, את הצעת החוק להחיל חוק מבקר המדינה על הקרן הקיימת לישראל. בעקבות זאת הודיע משרד המשפטים כי יפעיל את סמכותו, באמצעות רשם החברות, ויהפוך את קק״ל לחברה לתועלת הציבור (חל״צ) – ובכך תחיל עליהם חובות דיווח לציבור, ביקורת נרחבת ושקיפות. אולם עד כה לא נעשה הדבר בפועל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן