Skip to content

אושרה חקיקה שתרחיב את ההגנה על חושפי שחיתויות

הצעת החוק נכתבה ע"י התנועה למען איכות השלטון, בשיתוף עם ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) ולפיה תורחב סמכותו של נציב תלונות הציבור להעניק צווי הגנה לעובדים אשר חשפו התנהלות בלתי תקינה במקום עבודתם או סייעו לחשיפה זו ונפגעו עקב כך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום את תיקון לחוק מבקר המדינה, המרחיב את המונח מעשה שחיתות.

החוק שישחרר את ידי מבקר המדינה. ח"כ מיקי רוזנטל (צילום: ציפי מנשה)
החוק שישחרר את ידי מבקר המדינה. ח"כ מיקי רוזנטל (צילום: ציפי מנשה)

הצעת החוק נכתבה ע"י התנועה למען איכות השלטון, בשיתוף עם ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) ולפיה תורחב  סמכותו של נציב תלונות הציבור להעניק צווי הגנה לעובדים אשר חשפו התנהלות בלתי תקינה במקום עבודתם או סייעו לחשיפה זו ונפגעו עקב כך. כוונת התיקון, לתמרץ עובדים בשירות הציבורי לדווח על ליקויים במקום עבודתם, לסייע לחבריהם לדווח, ולא לעצום עיניים נוכח פגיעות חמורות בשירות הציבורי.

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו בסיפוק על החלטת ועדת השרים ואמרו כי הרחבה זו תעניק הגנה, רוח גבית ותמריץ חיובי לעובדים רבים הנחשפים להתנהלות בלתי תקינה ולקויה במקום עבודתם ומסרבים ליטול בה חלק – אשר חוששים לחשוף את שהיו עדים לו, ולהיוותר לבד אל מול מעסיק המתנכל להם.

"קבלת התיקון האמור ישרת את האינטרס הציבורי, ויביא להתנהלות תקינה ויעילה יותר של גופים ציבוריים , תוך שמירה על כספי ציבור ואף על חיי אדם", אומרים בתנועה לאיכות השלטון. עו"ד תומר נאור, ממחלקת המדיניות והחקיקה בתנועה: "היום למעשה התחלנו את הצעד הראשון בדרך הארוכה לשחרור ידיו של נציב תלונות הציבור, אשר היו כבולות עד כה תחת ההגדרה העמומה של מושג השחיתות בחוק. האינטרס הציבורי דורש כי הגנה מטעם משרד מבקר המדינה תוענק לכל מי שחשף התנהלות החורגת מן הדין ושאינה לפי כללי המנהל התקין במקום עבודתו- גם אם אין היא בהכרח נופלת להגדרת המושג שחיתות כפי שהוא נתפס כיום. כולנו תקווה כי תיקון החוק יתמרץ יותר עובדים לדווח על התנהלות שאינה תקינה במקום עבודתם, ובכך ימנעו בזבוזי כספים, שימוש לקוי במשאבים, ואף פגיעה בחיי אדם במקום עבודתם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן