Skip to content

מלך סעודיה התחייב לחסל "טרוריסטים" שמאיימים על ארצו

מלך ערב הסעודית הודיע כי לא ייתן "לקומץ קטן של טרוריסטים, שעשו מדת האסלאם גלימה כדי לכסות על האינטרסים האישים שלהם, להפחיד את המוסלמים השלווים או לפגוע במולדת שלנו או באחד מבניה או בשוהים בה". ההודעה נועדה גם כדי להפריך את ההאשמות שארגון דאע"ש, שמשתלט על אזורים גדולים בעירק ומאיים על משטרים ערבים, מקבל מימון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה שהעבירה סוכנות הידיעות הסעודית התחייב מלך סעודיה עבדאללה בן עבד אל עזיז ב-28 ביוני, לרגל תחילת חודש הרמאדאן שמתחיל ביום ראשון, לשחוק את הקיצונים האסלאמיים שמאיימים על הממלכה. לדבריו, הוא לא ייתן "לקומץ קטן של טרוריסטים שעשו מדת האסלאם גלימה כדי לכסות על האינטרסים האישים שלהם, להפחיד את המוסלמים השלווים או לפגוע במולדת שלנו (בהתכוונו לערב הסעודית) או באחד מבניה או בשוהים בה".

המלך עבדאללה בן עבד אלעזיז (מקור: סוכנות הידיעות הסעודית)
המלך עבדאללה בן עבד אלעזיז (מקור: סוכנות הידיעות הסעודית)

ההודעה באה יומיים  לאחר שהמלך הוציא צווים לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על המדינה מפני "איומי טרור" פוטנציאליים כתוצאה מהטלטלה בעיראק השכנה.

המלך מתייחס להצלחתם של חמושים מ"ארגון המדינה האסלאמית" בעיראק ובסוריה (הידועה בקיצור דאע"ש), שנחשב בערב הסעודית לארגון קיצוני וטרוריסטי, לכבוש את אזורי הסונים בעיראק בעזרת כוחות מקומיים. מדובר בעיקר בשבטים סונים ואנשי מפלגת הבעת', מפלגתו של הנשיא סדאם חוסיין שהופל ב-2003 על ידי ארצות הברית.

 הכיבוש הסוני היה מהיר כי תושבי האזורים הסונים ממורמרים מהמדיניות העדתית של הנשיא השיעי של עיראק נורי אלמאלכי. לטענתם, הוא מקפח אותם ורודף אחרי מנהיגיהם. לכיבוש המהיר היו אפקטים שליליים על מדינות האזור, שכולן חוששות מתכניות ההתפשטות של הארגון הקיצוני. דאע"ש מאיים להפיל את המשטרים במדינות האזור ולקיים במקומן ח'ליפות אסלאמית אחת בהנהגתו. האיום נחשב לממשי עבור ערב הסעודית, שיש לה גבול משותף עם עיראק באורך 800 קילומטרים.

לארגון דאע"ש יש השפעה רבה על תושבי הממלכה שמואשמת בכך שחלק ניכר מהחמושים של הארגון הם בעצם אזרחים מערב הסעודית.  בעירק אף טוענים שהארגון מקבל מימון מתוך המדינה, דבר שערב הסעודית מכחישה. לטענת הסעודים, ארגון דע"ש נמצא ברשימה של הארגונים המוכרזים בערב הסעודית כארגוני טרור מאז מארס 2014.

למרות הניסיון להכחיש כל קשר לארגון דאע"ש, ערב הסעודית עדיין נחשבת למקור ממנו צמחו מקימי הארגון  שנשען על אותה אסכולה דתית, "הווהאביה". ערב הסעודית מושתתת על אסכולה זו והיא חלק ממערכת הלימודים בממלכה ומופצת ברחבי העולם על ידי אנשי דת סעודים. מבחינתם של מתנגדי האסכולה הזו, ובמיוחד המוסלמים השיעים והחילונים בנוסף לחלק ממדינות המערב, הפצת רוח השנאה והקיצוניות בעולם האסלאמי גורמת להופעתן של ארגונים קיצוניים מסוג דאע"ש, שרואים בכל מי שאינו צועד בדרכן כופר בן מוות.

1 Comment

  1. ניר
    2 ביולי 2014 @ 20:06

    המלך צודק הכי קל להילחם בטרור כאשר אין לך בג"צ אין לך בצלם ואין לך גייס חמישי הלואי עלינו להילחם בטרור האיסלמי הרדיקלי כמו במלחמתו בסעודיה לפעמים צרכים ללמוד מאחרים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן