Skip to content

ח"כ אלהרר: לבטל סמכות שר האוצר לשלוט בתקציב השידור הציבורי

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) הורתה הבוקר להסיר מהצעת החוק סעיף המאפשר לשר לשלוט בתקציב. "רוצים לראות שידור ציבורי אמין, ביקורתי ונקי מדריסת רגל שאינה עניינית לקיומו", ציינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הוועדה המיוחדת לדיון בחוק השידור הציבורי, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), הורתה הבוקר להסיר מהצעת החוק סעיף, המאפשר לשר האוצר לשלוט בניהול התקציב של תאגיד השידור הציבורי החדש.

ח"כ קארין אלהרר (צילום: יח"צ)
ביקורת חריפה. ח"כ קארין אלהרר (צילום: יח"צ)

הוועדה החלה היום בבוקר את דיוניה בחזרה לסעיף 64 בהצעת החוק, המקנה לשר האוצר את הסמכות לקבוע את דרכי הכנת תקציב השידור הציבורי, אישורו והנושאים שיכללו בו. הדיון בסעיף החל בשבוע שעבר, אז עלו טענות שונות לפיהן הסעיף יצר את צעדיהם של מנהלי התאגיד ויאפשר לשר המכהן להשפיע באופן משמעותי על תפקודו ותכניו של השידור הציבורי.

ביקורת חריפה

את הדיון פתחה ח"כ אלהרר בביקורת חריפה על הסעיף ומשמעויותיו והורתה על הסרתו מהצעת החוק. משמעות הורדת הסעיף היא שלשר האוצר לא תהיה כל אחיזה או זכות התערבות בניהול תקציב השידור הציבורי. מי שיוסמך לאשר את התקציב היא מועצת המנהלים של התאגיד בלבד.

ח"כ אלהרר: "כאזרחי המדינה אנחנו רוצים לראות שידור ציבורי אמין, ביקורתי ונקי מהשפעות פוליטיות ואחרות שאינן ענייניות לקיומו. על אף שנאמר כאן שמדובר בסעיף טריוויאלי שקיים בכל תאגיד סטטוטורי, אני סבורה שבגלל הרגישות והעדינות של השידור הציבורי, אין לו מקום בהצעת החוק הנוכחית".

יוגבלו הפרסומים המסחריים בשידור הציבורי

ביום חמישי שחלף הודיעה ח"כ אלהרר, כי "בעסקינו בשידור הציבורי, בהחלט ברור כי יש לנקוט במשנה זהירות בכל מה שנוגע לפרסומות ופעילות מסחרית על כל סוגיה. יש לנקות ככל הניתן את תכני השידור הציבורי משיקולים מסחריים שזה אינו מקומם".

ועדת אלהרר לחוק השידור הציבורי דנה אז בפרק שבהצעת החוק העוסק בשידור פרסומות, חסויות ותשדירים לציבור בשידור הציבורי. הפרק (י') מגדיר את מאפייני הפרסומים שיופיעו בגופי השידור הציבורי השונים, לרבות הגדרת סוגי התשדירים המותרים במדיומים השונים (רדיו וטלוויזיה), הגבלה על טווח עוצמת הקול בתשדירי הרדיו, הקמת חטיבה מסחרית בתאגיד שתרכז ותפיק תשדירים ועוד.

עם זאת, סעיפי החוק אינם מכילים כיום הגבלה כמותית על הפרסומים ואינם מתייחסים באופן מפורש לסוגיות רלוונטיות כגון פרסום סמוי, תוכן שיווקי ועוד. במהלך הדיון, הביעו היום חלק מהנוכחים חששות באשר לנוסח ההצעה הקיים.

נילי בן גיגי-וולף, מנכ"לית האגודה לזכות הציבור לדעת, אמרה אז, כי "בשידור הציבורי שממומן מכספי ציבור, הציבור רשאי ליהנות מתכנים בלי פרסומות. ברשות השנייה יש כיום הגבלות ברורות על כמות התשדירים המסחריים ומן הראוי שלכל הפחות תוגבל הכמות גם בשידור הציבורי. מלבד ההשפעות המסחריות, יש פה גם פגיעה כלכלית בערוצים המסחריים שלא נהנים בנוסף גם ממימון ציבורי".

1 Comment

  1. ניר
    30 ביוני 2014 @ 18:50

    ח"כ אלהרר: "כאזרחי המדינה אנחנו רוצים לראות שידור ציבורי אמין, ביקורתי ונקי מהשפעות פוליטיות
    גם אני ח"כ אלהרר רצתי לשמוע שידור ציבורי אמין ביקורתי ונקי מהשפעות פולטיות אבל כאזרח משלם האגרה[מס" גולגולת] לא קיבלתי הקש ששבר את גב הגמל היה גירושו של מנחם בן מהתוכנית של קרן נויבך אז הבנתי כמה השפעה פוליטית יש לשמאל על התקשורת אז נפל לי האסימיון כל יפי הנפש שוחרי הדמוקרטיה וחופש הדעה עמדו עם שלטים וכמעט מנעו ממנחם בן לכנס לאולפני ה"שידור הציבורי"כשמנחם בן התייצב הבוקר ליומו הראשון כמגיש תוכנית הרדיו הפופולרית של רשת ב' "סדר יום" לצד מגישת התכנית בארבע השנים האחרונות, קרן נויבך, הוא צפה מראש שיצטרך להתגנב לבניין דרך הכניסה האחורית בליווי מאבטחים. יו"ר תנועת "ארץ חדשה", אלדד יניב, הבמאי רני בלייר, העיתונאי מיקי רוזנטל ומזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, הם רק חלק ממי שהמתינו לו בכניסה עם שלטים והפגינו נגד ניסיון הפגיעה לדבריהם ב"כלב השמירה של הדמוקרטיה" – תכניתה של נויבך המעלה מדי יום נושאים חברתיים-כלכליים לסדר היום, תוך מתיחת ביקורת על מקבלי ההחלטות.מצער שאנשים המדברים בשם הפלורליזם, חופש הביטוי וחופש הבעת הדעה, אינם מסוגלים לקבל דעות ועמדות השונות מאלו שלהם",הציבור לא טיפש הסלוגן השידור הציבורי הוא בלוף הוא לא מציג את הציבור הרחב אני לא רואה הפגנות תמיכה ברשות השידור גם כאשר קול ישראל הפסיק לשדר אנשים היום יש להם תכנוות אזוריות גלי צה"ל וכמובן האינטרנט הבעיה שזה לא נקלט אצלהם הם לא מבין שהם הפסידו את הציבור חומר למחשבה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן