Skip to content

גופות שלושת הנערים החטופים נמצאו סמוך לחלחול

גופות השלושה אותרו היום אחר הצהריים, לבושים בבגדים שלבשו ביום החטיפה, לא הרחק מהמקום שבו נחטפו. ההנחה היא שהנערים נרצחו מייד לאחר חטיפתם. צה"ל ממשיך בסריקות אחרי הרוצחים. משפחות החטופים קיבלו את הבשורה המרה בשעות הערב המוקדמות. צה"ל ומשטרה נערכים במקביל למניעת פעולות נקמה. המשטרה העלתה כוננות לרמה ג'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר 18 ימי חיפושים נמצאו היום (שני) גופותיהם של שלושת הנערים החטופים גיל-עד שער, בן 16 מטלמון, תלמיד ישיבת "מקור חיים" בכפר עציון; נפתלי פרנקל, בן 16, תושב נוף איילון, גם הוא מישיבת "מקור חיים"; ואייל יפרח, תושב אלעד בן 19, שלמד בישיבת שבי חברון. גופותיהם נמצאו בחירבת ארנבה, מזרחית לחלחול, מצפון לחברון. גופותיהם נמצאו על גבי הקרקע, מוסתרות על ידי שיחים.

קציני משטרה הגיעו אל המשפחות ובישרו להם את הבשורה המרה. כוחות צה"ל ומשטרה סגרו את הכניסות לאזור חלחול מכל הכיוונים ועתה הם מבצעים סריקות אחר החוטפים. באזור בו נמצאו הגופות נמצא מכשיר הטלפון הנייד של אחד החטופים לאחר החטיפה. צה"ל פועל עתה באזור חלחול ובית כחיל מצפון לחברון תוך היתקלות במקומיים שמיידים אבנים לעבר הכוחות. החיילים משיבים באמצעים לפיזור הפגנות ולאזור מוזרמים כוחות גדולים. על פי מקורות שונים, יחידות ההתערבות המיוחדות של צה"ל נערכות כעת לפשוט על מקום המסתור של החוטפים, כאשר יגיע המידע המודיעיני הנדרש.

כוחות מוגברים באזור חלחול (צילום יהודה האס)
כוחות מוגברים באזור חלחול (צילום: יהודה האס)
חירבת' ארנב - חלחול, ברקע אנשי זיהוי פלילי(צילום יהודה האס)
חירבת' ארנב - חלחול, ברקע אנשי זיהוי פלילי(צילום יהודה האס)

הערב ב-21:30 אמור הקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס לישיבה מיוחדת. כל דיוני המליאה בכנסת שהחלו בשעות האחרונות הופסקו, והצבעות שתוכננו הערב בוטלו. כל דיוני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת מחר בוטלו גם כן. יצוין כי חמאס חו"ל הדגיש ללא הרף כי ארגונם איננו יודע דבר על גורל החטופים אך בירך על החטיפה וקרא להתנגדות עממית מזוינת. ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל מלכתחילה את האחריות על החמאס וטען כי בידי ישראל יש מידע מוצק כי החטיפה נעשתה על-ידי הארגון.

כוחות מוזרמים לחלחול (צילום מסך)
כוחות מוזרמים לחלחול (צילום מסך)

עיקר המאמצים שנעשים כעת הם ללכוד את החוטפים. הרמטכ"ל בני גנץ הגיע הערב לשטח להערכת מצב יחד עם אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון ומפקד חטיבת כפיר שפועלת בשטח, אל"מ אשר בן לולו.

ראש מועצת גוש עציון, פרל דוידי: "תגובה הולמת תהיה בנייה וחיזוק ההתיישבות, למשל הכרזה על גבעות כעיר חדשה בלב גוש עציון ואפשר לקרוא לה על שמם. הנערים נחטפו במרחק מאות מטרים משם. ישנה אפשרות מעשית להתחיל בבנייה מיידית של מאות יחידות דיור ובהמשך פוטנציאל נרחב אף יותר. מהלך זה יחזק ההתיישבות ויבהיר כי בדיוק באותו מקום שבו ניסו לפגוע ולהחליש יקבלו התעצמות וחיזוק אחיזתנו בקרקע. על רקע המיקום והקונצנזוס בארץ סביב גוש עציון המהלך יוכל לעבור גם בזירה הבינלאומית".

מהשב"כ נמסר כי "בעקבות עבודה מודיעינית מבצעית מאומצת של שב"כ, נחשף פחות מיממה לאחר פיגוע החטיפה כי שני פעילי חמאס מחברון, מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה, הם אלה שעמדו מאחורי פיגוע חטיפת שלושת הנערים. בהמשך, בעקבות תובנות מודיעיניות, הוצבע על-ידי שב"כ לכוחות הסורקים האזור שממערב לעיירה חלחול (הנמצאת מצפון לעיר חברון), כאזור שיש למקד בו את החיפושים. מאז, כוחות מיוחדים של צה"ל, שב"כ ועוד ביצעו ללא הפסקה חיפושים אינטנסיביים באיזור. הערב איתרו הכוחות הסורקים שלוש גופות על האדמה בשטח פתוח, כשלושה קילומטר מערבית לעיירה חלחול. כוח מז"פ שהוזעק למקום מבצע בדיקות לזיהוי הגופות. בשעות אלה מתבצעות חקירות בשטח ונמשכות הסריקות באזור. במקביל, שב"כ ממשיך במאמצים המודיעיניים והמבצעיים ללכידת כל המעורבים בפיגוע, ובכלל זה שני המבוקשים החשודים".

משרד הביטחון הודיע כי משרד הביטחון מכיר בהם כנפגעי פעולות איבה ומכאן שהטיפול המידי במשפחות יעשה על-ידי  משרד הביטחון.

ארגון "בצלם" הגיב בחריפות ומסר כי הארגון מזועזע ומביע שאט נפש מהרצח ומהחטיפה: "בצלם מגנה בתקיפות את חטיפתם והריגתם של שלושת תלמידי הישיבה, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ומביע את השתתפותו בצערן של המשפחות. פגיעה מכוונת באזרחים חותרת תחת כל כלל מוסרי, משפטי ואנושי. הריגה מכוונת של אזרחים מוגדרת כ'הפרה חמורה' במשפט ההומניטארי הבינלאומי ולא ניתן להצדיקה, יהיו הנסיבות אשר יהיו", לשון ההודעה.

תוך כך נערכו במשטרת ישראל ובצה"ל למניעת התפרעויות ומעשי נקמה בפלסטינים. כוחות צבא וומשטרה תוגברו באזורי חיכוך כמו ביצהר ובגבעות שילה ומשטרת יחשראל הודיעה כי העלתה את רמת הכוננות לרמה ג' למניעת תרחישים שונים. מפקדי חטיבות בנימין ושומרון הודיעו ליישובים השונים כי מחר יש למנוע כניסת פועלים ערבים לתחומם.

מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון, נשא דברים הערב ואמר "כוחות מחטיבת כפיר, יחד עם יחידת מגלן וסיירי שטח מגוש עציון, אתרו את מקום הסתרת הגופות היום בסמוך לחלחול. הגופות עדיין בתהליך זיהוי, אך אני רוצה לשלוח חיבוק חם למשפחות".

מפקד פקמ"ז הדגיש כי "גם בשעה זו אלפי חיילים ומפקדים ממשיכים במשימתם, ולא ישקטו עד שנגיע אל המחבלים החוטפים. נעשה כל שידרש כדי להרתיע את ארגון חמאס".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן