Skip to content

החופש הגדול: עלייה של 20% בהיפגעות ילדים בתאונות

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מזהירה: במהלך יולי-אוגוסט נפגעים בממוצע 600 ילדים – רובם המוחלט במהלך נסיעה ברכב וזו עלייה של 20% בהפגעות ילדים במהלך יולי ואוגוסט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשבועיים האחרונים יצאו כמיליון וחצי תלמידי הגנים, בתי הספר היסודיים חטיבות הביניים והתיכון לחופש הגדול. תקופה זו מאופיינת, על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בעלייה של 20% במספר הנפגעים בתאונות דרכים בקרב פעוטות, ילדים ובני נוער. על פי הנתונים, מדי שנה נפגעים ביולי ואוגוסט 600 ילדים בממוצע, לעומת ממוצע חודשי של 250 ילדים בשאר חודשי השנה.

ילדים הם אוכלוסיות פגיעות במיוחד ושיעור היפגעותם בתאונות דרכים גבוה משיעורם באוכלוסיה. המצב מחמיר בחודשי הקיץ, כאשר הילדים נמצאים ללא מסגרת חינוכית. מניתוח הנתונים של חמש השנים שחלפו  (2009-2013) נפגעו 1,450 ילדים, 1,100 מתוכם נפגעו בזמן הנסיעה ברכב, 200 ילדים נפגעו בזמן חציית כביש ו-100 ילדים נפגעו בזמן רכיבה על אופניים. כאשר מנתחים את התאונות לפי חומרת הפציעה, רואים כי מרבית הפציעות החמורות היו בקרב ילדים הולכי רגל: 54% לעומת 42% נוסעים ברכב.

על מנת למנוע את התאונות וכדי שכולם יעברו בשלום את החופש הגדול קוראת הרשות לנהגים ולהולכי הרגל להקפיד על כללי הבטיחות הבאים:

בנסיעה בתוך העיר, יש להוריד מהירות גם כשהכביש פנוי, לשמור ערנות ולחפש את הילדים כדי שלא תופתעו. אין לשלוח או לקרוא SMS במהלך הנסיעה.

הולכי רגל: כאשר חוצים את הכביש יש לחצות רק במעבר חצייה ורק כאשר הכביש פנוי. במהלך החצייה אסור להשתמש בטלפון הנייד או להאזין למוזיקה. אין לחצות בין מכוניות חונות.

ברכיבה על אופניים: הקפידו על כללי רכיבה נכונה, חבישת קסדה ושימוש במחזירי אור. העדיפו רכיבה במקומות בטוחים כמו שבילי אופניים, במגרשי משחקים ופארקים.

כללי בטיחות נוספים אפשר למצוא באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: http://www.rsa.org.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן