Skip to content

נתניהו על עזה: אם יהיה צורך, נרחיב את המערכה ככל שיידרש

ראש הממשלה נתניהו הבטיח עוד, לפני כינוס הקבינט הערב, כי כוחות הביטחון יגיעו לרוצחים ולכל מי שהשתתף בחטיפה. כל מי שהיה שותף בחטיפה וברצח – דמו בראשו. לא נשקוט ולא נרפה עד שנגיע לאחרון שבהם ואין זה משנה היכן ינסו להסתתר. אנחנו נגיע לכולם גם אם זה ייקח זמן. זו המשימה הראשונה שלנו – והיא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבטיח לפעול גם ברצועת עזה, נגד ארגון החמאס. בדברים שאמר הערב ראש הממשלה, לפני כינוס שרי הקבינט, אמר ראש הממשלה כי מלבד לכידת הרוצחים והמחבלים שהשתתפו בחטיפה ובנוסף להמשך פגיעה בחמאס ובתשתיותיו ביהודה ושומרון – תפעל ישראל גם נגד חמאס ברצועת עזה ואם יהיה צורך תרחיב את המערכה בגזרה זו.

"הערב הבאנו לקבר ישראל את בנינו נפתלי, גיל-עד ואייל, השם ייקום דמם", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו. "העם כולו תומך במשפחות והעם כולו מאוחד במאבקנו בטרור הרצחני. אנחנו נאבקים בו בנחישות ובתקיפות.

"נגיע לכולם, גם אם זה יקח זמן". נתניהו בהלוויית שלושת החטופים (צילום: חיים צח/לע"מ)
"נגיע לכולם, גם אם זה יקח זמן". נתניהו בהלוויית שלושת החטופים (צילום: חיים צח/לע"מ)

נתניהו אמר כי למבצע המתנהל נגד החמאס שלוש מטרות: "ראשית, להגיע לרוצחים ולכל מי שהשתתף בחטיפה. כל מי שהיה שותף בחטיפה וברצח – דמו בראשו. לא נשקוט ולא נרפה עד שנגיע לאחרון שבהם ואין זה משנה היכן ינסו להסתתר. אנחנו נגיע לכולם גם אם זה ייקח זמן. זוהי המשימה הראשונה שלנו –  והיא תבוצע".

המטרה השנייה, לדברי נתניהו: " לפגוע בעוצמה באנשים ובתשתיות של חמאס ביהודה ובשומרון. אנחנו כבר עצרנו מאות מפעיליו של החמאס,  סגרנו עשרות ממוסדותיו, הרסנו בתים, ועוד ידינו נטויה.

"המשימה השלישית שלנו", אמר נתניהו, "היא לפעול נגד ארגון החמאס ברצועת עזה. החמאס ממשיך לעודד גם בימים אלה חטיפות של אזרחינו והוא אחראי ישירות לירי רקטות ומרגמות לשטחינו, כולל בשעות האחרונות. צה"ל פועל בימים האחרונים נגד מטרות החמאס ברצועת עזה, וגם כאן ידינו נטויה. אם יהיה צורך, נרחיב את המערכה ככל שיידרש.

"זו העת לפעול באחריות, שיקול דעת, תבונה, שום שכל". שר הביטחון יעלון בהלווייה (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
"זו העת לפעול באחריות, שיקול דעת, תבונה, שום שכל". שר הביטחון יעלון בהלווייה (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

"מי שחושב שהוא ישיג משהו בטרור נגדנו – ימשיך להתבדות וישיג תוצאות הפוכות", אמר ראש הממשלה. "החמאס אחראי,  החמאס משלם, החמאס ימשיך לשלם. אנחנו פועלים בנחישות, בתבונה ובאחריות כשהשיקול העליון – שעומד לנגד עיני ונגד עיני שר הביטחון והרמטכ"ל – הוא הבטחת ביטחונם של אזרחי ישראל".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר: "גם בשעות אלה ממשיכים להכות בחמאס. אנו מבצעים מאמץ מודיעיני ומבצעי מיוחד רחב היקף כדי להניח ידינו על הרוצחים. נרדוף אותם עד שנניח עליהם את היד".

יעלון אמר כי צה"ל וכוחות הביטחון עצרו מאות אנשי חמאס באיו"ש ופגעו קשות בתשתיות חמאס באזור. "המבצע נגד חמאס לא תם, הוא יימשך, נמשיך לפגוע באנשיו בכל עת ובכל מקום והארגון ישלם מחיר כבד מאוד על מעשיו".

על הדרישות לתגובה חריפה ברצועת עזה אמר שר הביטחון: "גם בשעות האחרונות נמשך הירי מרצועת עזה ונמשיך ונגיב בצורה תקיפה וקשה נגד המשבשים את חיי התושבים בדרום. זו העת לפעול באחריות, שיקול דעת, תבונה, שום שכל, לחשוב מהראש ולא המבטן, להיות סבלניים ולסמוך על צה"ל ושירותי הביטחון".

ובתוך כך, מועצת הבטחון הגיעה הלילה להסכמה נדירה וגינתה פה אחד, בתקיפות, את רצח שלושת הנערים.

כל חברות מועצת הבטחון במטה האו"ם בניו יורק, גינו בכל תוקף את רציחתם של הנערים ישראלים ושלחו תנחומים למשפחות הנערים, לציבור הישראלי ולממשלות ישראל וארה"ב. בהודעה פומבית שפורסמה היום, חברי המועצה הדגישו את ההכרח בהבאת הרוצחים לדין והפצירו ברשות הפלסטינית ובישראל לשתף פעולה לשם כך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן