Skip to content

ישראל וארה"ב חתמו על שיפור הסכם אכיפת המס

שיפור אכיפת מס בינלאומית ויישום הוראות FATCA האמריקני מסדיר את העברת המידע לרשות המס של ארה"ב, באמצעות רשות המסים. המועד הראשון להעברת המידע הוא 30.9.15
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ממשלות ישראל וארה"ב חתמו על הסכם לשיפור אכיפת מס בינלאומית ויישום הוראות החקיקה של Foreign Accounts Tax Compliance Act (FATC). בהתאם להוראות FATCA, על כל גוף פיננסי מחוץ לארה"ב להתקשר בהסכם מיוחד עם רשות המסים האמריקנית, לפיו יתחייב לבצע בדיקה לבעלי חשבונות המוחזקים אצלו. גוף פיננסי שלא יציית להוראות החוק יהיה כפוף לסנקציה של ניכוי במקור בשיעור של 30% מכל תשלום ממקור הכנסה אמריקני.

העברת מידע

ההסכם שנחתם מסדיר את העברת המידע לרשות המס של ארה"ב (IRS), באמצעות רשות המסים, אשר תקבל את המידע מהגופים הפיננסיים בישראל. המידע שיימסר יכלול פרטים אודות חשבונות פיננסים המוחזקים בישראל בידי אזרחי ותושבי ארה"ב, בידי בעלי "Green Card", או בידי ישות משפטית שלאמריקנים יש בה החזקה מהותית. בנוסף, ההסכם מאפשר ל- IRSלדווח על הכנסות בחשבונות של תושבי ישראל בארה"ב.

היבטים טכניים

המועד הראשון להעברת המידע לארה"ב על פי ההסכם הוא 30.9.15. העברת המידע הראשונה תכלול נתונים לגבי מחזיקי חשבונות אמריקאים והיתרות בחשבונותיהם לסוף שנת 2014. רשות המסים צפויה לחתום בקרוב על הסכם עם ה-IRS, לשם הסדרת הנהלים וההיבטים הטכניים לחילופי המידע.

נספח 1 להסכם כולל הוראות למוסדות הפיננסים כיצד לבצע בדיקות לזיהוי החשבונות לגביהם יש להעביר מידע.

נספח 2 להסכם כולל את רשימת הגופים והחשבונות הפטורים מדיווח. הנספח קובע למעשה, כי גופים המנהלים את החיסכון הפנסיוני בישראל לא יהיו חייבים בדיווח על חשבונות החיסכון הפנסיוני שהם מנהלים. בנוסף, גופים פיננסיים נוספים המהווים סיכון נמוך לשימוש למטרות של העלמת מס יהיו פטורים מדיווח יהיו פטורים מדיווח, כמו קרנות השתלמות לשכירים, קופות גמל למטרות מיוחדות (למשל, למחלה או חופשה) או נאמנים על תוכניות אופציות לעובדים לפי סעיף 102 לפקודת מס הכנסה.

תקופת מעבר

המשנה לממונה על הכנסות המדינה ומי שעמדה בראש הצוות הישראלי למשא ומתן, פרידה ישראלי: "ההסכם מהווה אבן דרך בשיתוף הפעולה הבין לאומי בתחום חילופי מידע בין רשויות המס. אנו נפעל לאשרור ההסכם בממשלה ובכנסת והכנסתו לתוקף בדין הישראלי. עם זאת, מאחר וההסכם עדיין לא נכנס לתוקף ואין בשלב זה חובה חוקית של המוסדות הפיננסים לביצוע הליכי זיהוי כאמור בנספח 1, נעביר בקרוב למשרד האוצר האמריקאי בקשה שתאפשר לדחות את בדיקת החשבונות החדשים בתקופת המעבר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן