Skip to content

אלביט מערכות תספק חומרים מרוכבים ל-F-35

האישורים התקבלו לאחר סדרה של בדיקות הסמכה מוצלחות שבוצעו על ידי לוקהיד מרטין, לאספקה של 16 רכיבים ייחודיים והרכבות לתוכנית מטוס הקרב המשולב (JSF)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס F-35A
מטוס F-35A

אלביט-סאיקלון חברת הבת בבעלות מלאה של אלביט מערכות נבחרה ספקית רשמית לאספקת חומרים מרוכבים עבור תוכנית מטוס הקרב המשולב (JSF) והחמקן – F-35, בהסכם של שבע שנים עם יצרנית המטוס, חברת לוקהיד מרטין. מן הראוי לציין, כי בחירת החברה לספקית רשמית חשובה מאוד, אך עדיין לא מדובר בהזמנות.

גליל שיצא מפס הייצור של חומרים מרוכבים במפעל אלביט-סאיקלון. צילום: אלביט מערכות
גליל שיצא מפס הייצור של חומרים מרוכבים במפעל אלביט-סאיקלון. צילום: אלביט מערכות

האישורים לקבלת אלביט-סאיקלון כספקית רשמית של חומרים מורכבים ל-F-35 התקבלו לאחר סדרה של בדיקות הסמכה מוצלחות שבוצעו על ידי לוקהיד מרטין, לאספקה של 16 רכיבים ייחודיים והרכבות לתוכנית JSF. החלקים מחומרים מורכבים שאושרו לתוכנית JSF כוללים ציפויים שונים מפחמן אפוקסי ומבנה של לוחות חלת דבש, המיועדים לדגם החד מושבי F-35A.

יורם שמואלי, מנכ"ל חטיבת כלי טיס באלביט מערכות: "אלביט מערכות גאה להיבחר לתוכנית יוקרתית זו, כאבן דרך נוספת לקראת ייצור המוני. בחירה זו משקפת את האמון וההכרה במובילותה של אלביט-סאיקלון בתחום החומרים המרוכבים המיועדים לפלטפורמות אוויריות".

בתחום התעופתי כבר היום כ-50% ממשקלו של מטוס הנוסעים החדש של בואינג ה-787 בנוי מחומרים מרוכבים. גם במטוס איירבס A350 חלק נכבד ממבנהו עשוי חומרים מורכבים. מטוסי קרב חדישים, כמו ה-F-35, או מלט"ים מתקדמים, בנויים ברובם מחומרים אלו. החומרים המרוכבים שהתחילו את דרכם ההנדסית בעולם התעופה, התפתחו גם לכיוונים רבים אחרים, כך שכיום בכל שטח מבני-הנדסי, חומרים אלו תופסים נתח נכבד מתכולת החומרים בכל תחום.

נכון להיום אלביט סאיקלון מספקת רכיבים מחומרים מורכבים למטוסי הנוסעים בואינג 737 ובואינג 787 ולמטוסי הקרב: F-15, F-16, F-18.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן