Skip to content

ליברמן: הגישה ששקט יענה בשקט היא טעות חמורה

שר החוץ בביקור בשדרות: "גם בזמן שאנחנו מבקרים כאן החמאס ממשיך להתעצם ולייצר טילים בקוטר שמונה אינטש, שיכולים להגיע גם לתל אביב ולכל גוש דן, ולהשלים עם המציאות הזו זו טעות". ברמז על אפשרות כניסה לעזה אמר השר, כי אי אפשר להשמיד את תשתיות הטרור רק מהאוויר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הדיבורים והמסרים שמועברים לחמאס על הפסקת אש הם טעות קשה. הגישה ששקט יענה בשקט היא טעות חמורה ואנחנו בישראל ביתנו דוחים מכל וכל את הגישה הזו. לא יכול להיות שלאחר שחטפו ורצחו לנו שלושה נערים ולאחר שבועיים רצופים של נפילת טילים, הגישה של ישראל תהיה ששקט יענה בשקט. גם בזמן שאנחנו מבקרים כאן החמאס ממשיך להתעצם ולייצר טילים בקוטר שמונה אינטש, שיכולים להגיע גם לתל אביב ולכל גוש דן, ולהשלים עם המציאות הזו זו טעות. במקום להתמודד עם הבעיה דוחים את הבעיה. אם היא לא תתפוצץ יותר מוקדם היא תתפוצץ יותר מאוחר אבל אז זה יהיה ברעש יותר גדול", אמר היום בצהריים שר החוץ אביגדור ליברמן בעת שביקר בשדרות.

 אצלנו בישראל ביתינו לא מאמינים בזה. ליברמן (צילום ארכיון: דן בר דוב)
אנחנו בישראל ביתנו דוחים מכל וכל את הגישה. ליברמן (צילום ארכיון: דן בר דוב)

שר החוץ הדגיש, כי "שדרות היא העיר שמתמודדת בצורה הכי פרונטלית עם האיומים בדרום ואנו הגענו קודם כל כדי לתמוך בתושבים, כפי שאנו באים לעיתים קרובות ולא רק כשיש רקטות וקאסמים"

מתנגדים להפסקת אש

ליברמן ציין כי בישראל ביתנו מתנגדים להפסקת אש. "לא יכול להיות הסדר עם החמאס. אם נדחה את הבעיה מפחד להתמודד איתה נגיע למצב שיהיו פה אלפי טילים ולא מאות. אסור לקבל מצב שהחמאס שולט בקצב האירועים ומכתיב מתי הוא מחמם את הגזרה ומתי מקרר, שולט בגובה הלהבות והם יוזמים ואנו רק עונים".

על אפשרות כניסה לעזה רמז השר, כי "חייבים קודם כל להשמיד את תשתית הטרור ואת מפעלי הייצור של הטילים המגיעים היום כבר עד לנתניה. אי אפשר להשמיד את תשתיות הטרור רק מהאוויר. רוב אותם מפעלי ייצור של הטילים נמצאים מתחת לבתי ספר, למרפאות ולמסגדים. אנו צריכים לשים את ידינו על כל אלה שביצעו ותמכו בחטיפת הילדים וברציחתם וזה כולל גם את איסמעיל הנייה ואת חאלד משעל, כל אותם ראשי חמאס שהתייצבו, עודדו ותמכו בקולם וזה לא משנה אם הם יושבי בקאטר, או בעזה".

להעביר מסר לקאטר

באשר לקטאר הדגיש שר החוץ, כי "אנו חייבים להעביר מסר לקאטר. הכסף לחמאס מגיע מקטאר וחאלד משעל ועזמי בשארה יושבים בקטאר. בשארה יושב שם ומעביר כסף לפעיליו בישראל. שוחחתי עם יו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ של הקונגרס האמריקני, אליאנה רוסלטינן בנוגע לכך. החמאס הוא ארגון טרור גם לפי הפסיקה האמרי4קנית. אחד מהנערים הוא אזרח אמריקני ואני מקווה שגם בקונגרס יפעלו כנגד הקטארים. אני מצפה מהקהילות ומהארגונים היהודים בארה"ב לומר את דברם בעניין זה בצורה ברורה".

לביקור הגיעו גם השרי יאיר שמיר סופה לנדבר וח"כ שמעון אוחיון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן