Skip to content

הממשלה אישרה הטבת מס משמעותית לחברות סייבר בב"ש

נתניהו: "יש כאן מפגש של הזדמנות כלכלית גלובלית עם צורך אסטרטגי ועלינו לפעול בנחישות כדי להוביל בשני התחומים הללו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה צעד נוסף לקידום קריית הסייבר הלאומית בבאר שבע, באמצעות הטבת מס משמעותית לחברות סייבר שיעברו אליה. הצעה זו, בהובלת מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, בראשות ד"ר אביתר מתניה, יחד עם מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר, אמורה לעודד חברות סייבר רב-לאומיות מובילות וחברות ישראליות להצטרף לקריית הסייבר הלאומית ולהקים שם את פעילותן.

מודל הטבת המס מושתת על הפחתת עלויות העסקה של עובדים בקריה. ההטבה בגין עובד תינתן על ידי הפחתת סכום המס שהמעסיק חייב לנכות מהכנסת העבודה של אותו עובד, והיא תוגבל בסכום זה (בדומה להטבה למעסיקים המוגדרת בסעיף 12 לחוק אזור סחר חפשי באילת).

תעשיית הסייבר הישראלית

לפני ארבעה חודשים, הועברה לממשלה סקירה על אודות תעשיית הסייבר הישראלית מפי ראש מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה. בסקירה נמסר, כי הייצוא של החברות הישראליות בתחום הסייבר נאמד בשנת 2013 בכ-3 מיליארד דולר, הגדול פי שלושה מבריטניה, המהווים כ-5% מהשוק העולמי, הנאמד בכ-60 מיליארד דולר.

עוד צויין בסקירה, כי בשנה החולפת גייסו החברות הישראליות בתחום 165 מיליון דולר, המהווים 11% מסך גיוסי הכספים בעולם בתחום הסייבר וכי 14.5% מכלל החברות המגייסות כספים בתחום זה הן ישראליות. עוד צוויין, כי בישראל ישנם 20 מרכזי מחקר ופיתוח של חברות רב-לאומיות בתחום הסייבר וכ-200 חברות הזנק (סטרט-אפים) פועלות בתחום, מתוכן 100 חברות חדשות.

"צורך אסטרטגי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יכולות הסייבר במדינת ישראל הן צורך אסטרטגי. יש כאן מפגש של הזדמנות כלכלית גלובלית עם צורך אסטרטגי ועלינו לפעול בנחישות כדי להוביל בשני התחומים הללו. הסייבר ממשיך להתפתח כמרכיב מרכזי בביטחון הלאומי שלנו וגם כנדבך חשוב בכלכלה הישראלית. ישנה חשיבות רבה לחיזוק קריית הסייבר בבאר שבע, שמאגדת בתוכה יכולות שנועדו לשמר ולחזק את מדינת ישראל בסייבר ביחס לעולם ובכך מהווה מוקד חדשנות ייחודי בעולם. ישראל נמצאת במקום מצוין בשוק ועלינו לנצל את חלון ההזדמנויות הזה בזמן שבו מוקדי המו"פ בתחום הסייבר עדיין בהתהוות".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר: "הטבת המס שמתמקדת בעידוד חברות להגנת סייבר להגיע לבאר שבע ולדרום היא קריטית בשלב זה שבו ישראל ממצבת את עצמה בתחום הסייבר ומתחרה מול מדינות אחרות על חברות בינלאומיות. בבאר שבע נוצר משולש ייחודי בתחום הסייבר שכולל את האקדמיה, את צה"ל ואת הממשלה ולכך אנו מוסיפים היום עידוד לתעשייה".

ראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה: ""מדינת ישראל נמצאת בעמדת זינוק מצוינת בסייבר ביחס לעולם, אשר מאפשרת לה להתחרות על נתח משמעותי בצמיחה העולמית, הצפויה להגיע בשנים הקרובות ל-120 מיליארד דולר. מדובר בצעד שיחזק את הביטחון הלאומי שלנו וגם ייטיב עם התעשייה בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן