Skip to content

לפיד: ממשלה לא יכולה להתלהם כמו טוקבקיסט

השר ביקש לא לתת לקיצונים לא מהיהודים ולא מהערבים לנהל את מדינת ישראל ודיווח בישיבת הממשלה, כי דיבר עם ראשי עיריות באקה אל גרבייה וקלנסווה במטרה להחזיר את השקט. נתניהו אמר היום בפתח הישיבה: אנחנו פועלים מול כמה חזיתות בעת ובעונה אחת. אנחנו נוקטים יד קשה מול פורעי חוק ומול מסיתים מכל צד שהוא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הממשלה לא יכולה להתנהל או להתלהם כמו טוקבקיסט ושרים בממשלה לא צריכים להתלהם ולדבר כמו טוקבקיסטים. אנחנו צריכים להנמיך את הלהבות ולא להגדיל את הלהבות ואנחנו צריכים לא ללבות את האש אלא לכבות את האש ולפיכך עכשיו מה שצריך לעשות זה לתת לחוק לטפל בשלו, להתכנס ולדבר ולא לתת לקיצונים לא מהיהודים ולא מהערבים לנהל את מדינת ישראל, אלא לממשלה ולכוחות הביטחון לטפל במה שמתרחש כרגע", אמר הבוקר שר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה.

לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)
לא ללבות את האש. לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)

עוד אמר השר לפיד, כי "חמאס קודם כל צריך לדעת שאנחנו לא נעבור בשתיקה על הירי לדרום. כל עוצמתו של צה"ל וכל עוצמתה של מדינת ישראל תופעל אם לא יוחזר השקט לדרום. זה בלתי נסבל ואנחנו לא נסבול את זה. לגבי המתרחש בתחומי מדינת ישראל אני דיברתי הבוקר עם ראשי העיריות של באקה אל גרבייה וקלנסוואה, אנחנו צריכים להחזיר את השקט ולהפעיל את החוק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו פועלים מול כמה חזיתות בעת ובעונה אחת. הלילה פעלנו נגד מטרות רבות של חמאס בעזה, והיעד של כל הפעולות שלנו הוא החזרת השקט והביטחון לכל אזרחי ישראל, ובראשם לתושבי הדרום. הניסיון מוכיח שברגעים כאלה יש לנהוג בקור רוח ובאחריות ולא בהתלהמות ובפזיזות. אנחנו נעשה כל מה שנדרש כדי להשיב את השקט והביטחון לדרום.

נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: לע"מ)
פעלנו בנחישות. נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: לע"מ)

"בסוף השבוע אנחנו גם פעלנו בנחישות נגד ההתפרעויות בירושלים וביישובים ערביים. אנחנו נוקטים יד קשה מול פורעי חוק ומול מסיתים מכל צד שהוא. אין מקום במדינת ישראל ליידוי אבנים על שוטרים, אין מקום לזריקת בקבוקי תבערה, אין מקום לחסימת צירים או השמדת רכוש, אין מקום להסתות נגד עצם קיומה של מדינת ישראל. אי אפשר לאחוז בחבל הזה משני קצותיו. אי אפשר ליהנות מתשלומי ביטוח לאומי וקצבאות ילדים מצד אחד – ומצד שני להפר את החוקים הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל. אני קורא למנהיגי הציבור הערבי לגלות אחריות, להתייצב בפני גל ההתפרעויות כדי להחזיר את השקט על כנו. מי שלא יכבד את החוק – ייעצר וייענש בחומרה.

"אני מבקש בהזדמנות הזאת בשם ממשלת ישראל לשלוח את הערכתי הרבה לשוטרים ולחיילים שעוסקים ללא לאות באבטחת ביטחונם של כל אזרחי ישראל".

גינוי רצח הנער מוחמד אבו חדיר משואפט

יהושע כהן יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אמר: "ארגון נפגעי פעולות איבה מגנה בחריפות את רצח הנער מוחמד אבו חדיר משואפט. מדובר במקרה חולני ומזעזע. אנו כחברה דמוקרטית ושומרת חוק צריכים להוקיע מעשים כאלה אשר פוגעים בצורה קשה בדו קיום בין יהודים לערבים. אנו קוראים לממשלת ישראל לנהוג ביד קשה כנגד כל צד אשר מעורב באירועים לאומנים מסוג זה. ארגון נפגעי פעולות האיבה קורא בזעקה לציבור משני הצדדים להימנע מלקיחת החוק לידיים ולמנוע הדרדרות אשר עשויה להוביל למוות מיותר ושכול בקרב שני העמים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן