Skip to content

הנשיא: האשמים ברצח הנער ייענשו בכל חומרת הדין

הנשיא פרס ביקר היום בבית הספר אמית בשדרות ואמר: לא יהיה כאן טיוח! לא יהיה הבדל בין דם לדם. יש כאן להבות של אש וחום של הסתה - את שניהם צריך להפסיק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס קיים הבוקר ביקור בשדרות. הנשיא נפגש עם תלמידי כיתות א' בבית הספר אמית, השתתף בפעילות קייטנת קיץ ושוחח עם התלמידים, אשר סיפרו לנשיא על שגרת החיים בחופש הגדול לקול אזעקות צבע אדום. נשיא המדינה חיזק את הילדים בכיתה, ואמר: "אני יודע שלא קל לחיות בצל הטילים, אך אתם ילדים חזקים ואמיצים. עם ישראל אוהב אתכם ואם פוגעים בכם אנחנו נגן עליכם וצה"ל ישמור עליכם, תמשיכו בשגרת חייכם ואל תתייאשו – אתם גיבורים".

חקירה לעומק. הנשיא בשדרות (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
תהיה חקירה לעומק, לא נטאטא מתחת לשטיח. הנשיא בשדרות (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

הנשיא קיים בעת ביקורו בשדרות את מסיבת העיתונאים השנתית לתקשורת הבינלאומית המוצבת בישראל, אשר תוכננה להתקיים הבוקר בירושלים והועברה לשדרות בעקבות האירועים והביקור. הנשיא הדגיש, כי ישראל כמדינה דמוקרטית תחקור לעומק את מקרה האלימות האחרונים ואת רציחתו של הנער מוחמד אבו דיר ואמר: "מוחמד אבו חדיר נרצח בצורה נוראית. המשטרה חוקרת באופן נחרץ ואני בטוח שיגיעו לתוצאות. עקבות הרוצחים לא יטושטשו ואנחנו לא נטאטא מתחת לשטיח. האשמים ייענשו במלוא חומרת הדין – אין בישראל הבדל בין דם לדם. אני עומד בקשר עם השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה, ואני יודע כי זוהי גם דעתה של הממשלה".

מחנה שלום פלסטיני

הנשיא הדגיש, כי חמאס הינו ארגון טרור, ויש להפריד בינו לבין אלו השואפים לשלום ואמר: "המטרה החשובה היא להפריד בין חמאס ליו"ר הרשות הפלסטינית. חמאס הוא ארגו טרור הרוצה להמית הרס ואסון ולפגוע בחפים מפשע ואילו ישנם פלסטינים המהווים מחנה שלום מתון. חייבים להפריד ביניהם ולהילחם בכל הכוח בטרור. לא ניתן לאלו רוצים להרוג ולהרוס לנצח. מאמין כי רבים בצד הפלסטיני מרגישים כמונו, ועובדה שיש מחנה שלום בעולם הערבי שלא היה זה זמן רב. צריך לחזק את מקדמי השלום ולא לתת לחמאס להשתלט על השטח".

"איפוק ראוי לשמו"

בנוגע למתיחות ביחסים בין ישראל לפלסטינים ולמתקפות החמאס על תושבי הדרום אמר הנשיא פרס: "ממשלת ישראל הדגישה כי אם יפסקו הטילים כלפי תושבי הדרום לא תהיה אש כלפי עזה. חד וחלק. ישראל גילתה עד כה איפוק ראוי לשמו – אך אם לא תיפסק האש ישראל תגן על עצמה. יש כאן להבות של אש וחימום של הסתה- את שניהם צריך להפסיק. על כולם לדעת כי ישראל מסוגלת להגן על עצמה כראוי וכמו שלא נהסס להפסיק את האש כך גם לא נהסס לקדם את השלום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן