Skip to content

בנט מעודד תעסוקה של אנשים עם מוגבלויות

הצטרף ליוזמת ההסתדרות והמעסיקים כדי להוביל את השינוי גם בממשלה - חתם היום על כוונה למתן צו הרחבה לעידוד והגברת התעסוקה של אנשים עם מוגבלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הכלכלה נפתלי בנט
שר הכלכלה נפתלי בנט

שר הכלכלה, נפתלי בנט חתם הבוקר על כוונה למתן צו הרחבה לעניין הגברת העסקתם של אנשים עם מוגבלות. בכך מאותת השר כי בכוונתו להחיל את ההסכם הקיבוצי הכללי, עליו חתמו לאחרונה הארגונים העסקיים והסתדרות בדבר עידוד והגברת התעסוקה של אנשים עם מוגבלות וקליטתם במקומות עבודה שמעסיקים מעל 100 עובדים – גם על כל המשק. מדובר בתהליך דוגמת שימוע שלאחר שמיעת כל בעלי העניין מקבל השר החלטה.

יצוג הולם

בהתאם להחלטת שר הכלכלה, מעסיק שיש לו 100 עובדים או יותר, יחויב בהעסקת אנשים עם מוגבלות. אחרי השנה הראשונה לקיום הצו, העסקה של 2% מקרב עובדים אלו, תחשב "ייצוג הולם" עפ"י חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ולאחר השנה השנייה, יעלה השיעור ל- 3%.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, ציין, כי ישנה חשיבות רבה לשיתוף הפעולה בין הארגונים העסקיים וההסתדרות הכללית, בטח כאשר נושא שיתוף הפעולה משלב גם את הפן החברתי עם זה הכלכלי. "זו יוזמה ברוכה שעלתה מן בשטח ואנחנו נבוא כעת בדברים עם כלל הנוגעים בדבר, בשביל שבסופו של דבר יקלטו בעלי מוגבלויות בשוק העבודה, ומשם – לשוויון בחברה הישראלית כולה".

להפוך את החלום למציאות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אשר הוביל את ההסכם הקיבוצי להעסקת אנשים עם מוגבלות, התייחס היום לכוונת השר נפתלי בנט, לחתום על צו ההרחבה שמחיל את ההסכם שנחתם בין ההסתדרות לבין נשיאות הארגונים העסקיים, על כל העסקים בישראל: "אני מברך את שר הכלכלה על התמיכה המתמשכת שלו בנושא וקורא לחתימה מהירה על הצו. בהזדמנות זו אבקש להודות לכל השותפים שעזרו להסתדרות להפוך את החלום הזה למציאות. יחד הצלחנו לעשות היסטוריה. הבטחת השילוב הראוי של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה הישראלי היא בשורה חיובית למשק ולחברה כולה".

1 Comment

  1. דותן
    7 ביולי 2014 @ 13:21

    רק הערה קטנה לגבי הכותרת.

    כדאי לכם לשקול בעתיד לנסח כותרות מהסוג הזה בצורה שהיא פחות פרסונלית, ויותר "משרדית", כגון:
    משרד הכלכלה מעודד תעסוקה של אנשים עם מוגבלויות

    ההבדל: מהכותרת החלופית, ברור שזה לא ש"בנט" עושה טובה למישהו, ובתור ג'סטה הוא מחליט לעודד תעסוקה של אנשים עם מוגבלויות. מה שקורה זה שמדינת ישראל החליטה לעודד תעסוקה של אנשים עם מוגבלויות.

    זה הבדל קטן, אבל מאוד משמעותי.

    במיוחד כשמדובר באתר חדשות כמו שלכם, ששואף להביא שיח חדש לעולם החדשות העבש בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן