Skip to content

פרס: מדינת ישראל במשבר מוסרי עמוק בחינוך

במפגש עם תלמידי תכנית "מדעני וממציאי העתיד" אמר הנשיא: "לא האמנו כי יכול לקרות פשע נתעב וכל כך אכזרי בעם שלנו – אסור לנו להיות עם כזה". שר החינוך שי פירון: "הרצח הוא מגה פיגוע מוסרי. אני מתבייש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מדינת ישראל במשבר מוסרי עמוק בחינוך. לא האמנו כי יכול לקרות פשע נתעב וכל כך אכזרי בעם שלנו- אסור לנו להיות עם כזה. אנו נמצאים בלב משבר פלילי ומוסרי עמוק ביותר שאנו חייבים לקחת במלוא הרצינות. היום מציון תצא הבושה על הפשע ובו חיי נער בן 16 נלקחו על לא עוול כפו על ידי צעירים מהמחנה שלנו. הידיעה כי יום קודם לכן ניסו לחטוף ילד בן 9 מידי אמו רק מחמירה את המשבר ואת חומרת המצב. הרצח מוכרח לזעזע קשות את העם", הגיב היום נשיא המדינה שמעון פרס על רצח הנער הערבי מחמד אבו חדיר משועאפט.

הנשיא פרס עם שניים מתלמידי תוכנית מדעני וממציאי העתיד (צילום: מארק ניימן / לע"מ)
הנשיא פרס עם שניים מתלמידי תוכנית מדעני וממציאי העתיד (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

הנשיא אמר את הדברים במפגש עם תלמידי תוכנית מדעני וממציאי העתיד של קרן רש"י, שהתקיים היום במשכן הנשיא בירושלים. באירוע התקיים בהשתתפות שר החינוך שי פירון, יו"ר קרן רש"י גבי אשכנזי ומנכ"ל הקרן איציק תורג'מן, נציגי אוניברסיטאות ותורמים.

בהמשך דבריו, פנה הנשיא פרס לתלמידי תוכנית מדעני וממציאי העתיד ואמר: "תכנית מדעני וממציאני העתיד התחילה בקטן – היום אנו רואים כי התוכנית גדולה מכל רעיון התחלתי. זה הקטן גדול יהיה- יחד, עם תמיכת שר החינוך נמשיך לפעול למצוינות בחינוך מדעי ומחקרי לתלמידי ישראל. אני גאה בכם היום ומברך אתכם".

במפגש עם הנשיא, הציגו שמונה תלמידים נבחרים מהתכנית לנשיא פרס את מחקריהם בתחומי המדעים ובני הנוער השיבו לשאלותיו. בין המחקרים שהוצגו עבודות על קנטור ומשפטי האינסוף, חיפוש אחר חלקיק האקסיון ומערכת שעות המבוססת על גרפים מתמטיים.

שר החינוך שי פירון התבטא אף הוא על רצח הנער משועאפט ואמר: "אנו חווים כעת מגה פיגוע מוסרי. זהו לא רק רצח של ילד. זה רצח של אתוס מוסר ותרבות".

שר החינוך, הרב שי פירון, סייר בתערוכה, התרגש מהתלמידים והתרשם מעבודתם. פירון אמר כי "משרד החינוך ימשיך לתמוך בתוכנית ויפעיל להרחיב אותה במטרה לחזק את המצוינות ואת הערכים בחברה הישראלית ולסייע לתלמידים נוספים למצות את הפוטנציאל שלהם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן