Skip to content

ציפי ליבני: המחיר ששילמנו כולנו נורא ואיום

שרת המשפטים אמרה את הדברים בפגישה עם מנהיגים פוליטיים ורוחניים מהמגזר הערבי וציינה: "כולנו אזרחים שווי-זכויות. עלינו להפיק לקחים ולצאת לדרך חדשה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כולנו כואבים בימים אלה את כאבן של משפחות ששכלו ילדים, הכאב הנורא ביותר שאדם יכול לחוות. אני מוצאת עצמי הולכת מלוויה ללוויה, והכאב הוא אותו כאב; המחויבות אותה מחויבות. גדולת הנפש של המשפחות, שקוראות גם הן לרגיעה, מדהימה – וזה המינימום שאנחנו יכולים לעשות עבורן", אמרה היום שרת המשפטים, ציפי לבני, שנפגשה היום עם מנהיגים פוליטיים ורוחניים מהמגזר הערבי.

ציפי ליבני. לדבר בעברית ובערבית נגד האלימות. צילום: דן בר דוב
ציפי ליבני. לדבר בעברית ובערבית נגד האלימות (צילום: דן בר דוב)

בפגישה עם שרת המשפטים נכחו ראש עיריית סחנין, מאזן גנאים; ראש מועצת עילבון, ג'רייס מטר; ראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר; ראש עיריית רהט, טלאל אלקרינאווי; והשייח' כאמל ריאן. מדובר בפגישה ראשונה בסדרת פגישות, שמטרתן לבחון לעומק את הבעיות הבין-מגזריות ולמצוא דרכי התמודדות עמן.

מסר בקול אחד

בדבריה ציינה השרה ליבני, כי "אנחנו מוציאים מכאן היום מסר בקול אחד, שצריך להישמע בעברית ובערבית, ומכוון לאזרחי ישראל כולם, יהודים וערבים: כולנו אזרחים שווי-זכויות במדינת ישראל הדמוקרטית, שהיא מדינת חוק. אני רוצה להעביר מסר של הנמכת הלהבות: ייפסקו דברי ההסתה, ולא משנה באיזו שפה; תיפסק האלימות. כשרת משפטים, אני מחוייבת באכיפת החוק על כולם, ללא איפה ואיפה, והיא לא תהיה סלקטיבית".

ליבני הדגישה, "כוונתי היא שהמפגש היום לא יהיה מאורע חד-פעמי. יש לנו עבודה רבה לעשות – עבודת עומק, עבודת תוכן – בתוך החלקים השונים של החברה הישראלית. המחיר ששילמנו כולנו נורא ואיום, ועכשיו עלינו להפיק לקחים ולצאת לדרך חדשה".

ראש עיריית סחנין, מאזן גנאים, אמר במפגש עם לבני: "מצפה מראש הממשלה לקרוא לסדר שרים המסיתים נגד הציבור הערבי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן