Skip to content

ליברמן מפרק את הליכוד ביתנו

במסיבת עיתונאים הודה: "החיבור לא עבד בבחירות ולא עבד אחרי הבחירות ועד היום היו לא מעט בעיות טכניות. אבל כשהבעיות הטכניות הופכות לבעיות עקרוניות אז אין טעם להשאיר את הדבר". זהבה גלאון: "ממשלת נתניהו מחשבת את קיצה לאחור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא החליט לפרק את הסיעה המשותפת הליכוד-ביתנו. במסיבת עיתונאים שכינס בצהריים אמר, כי "זה לא סוד ולצערי, בתקופה האחרונה היו חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה שהפכו מהותיים ועקרוניים, שלא מאפשרים יותר קיום מסגרת משותפת הנקראת הליכוד ביתנו, אי לכך אנחנו נפנה בימים הקרובים לוועדת הכנסת בבקשה להקים סיעה נפרדת – ישראל ביתנו".

שר החוץ אביגדור ליברמן. החיבור לא עבד. צילום: רפי מיכאלי
שר החוץ אביגדור ליברמן. החיבור לא עבד. צילום: רפי מיכאלי

שר החוץ הדגיש בדבריו, כי "האמת שהחיבור לא עבד בבחירות ולא עבד אחרי הבחירות ועד היום היו לא מעט בעיות טכניות. אבל, שהבעיות הטכניות הופכות לבעיות עקרוניות אז אין טעם להשאיר את הדבר".

אין אלטרנטיבה לקואליציה הנוכחית

יחד עם זאת אמר ליברמן, כי הפרידה מהליכוד לא תפגע או תחליש את הקואליציה, שלדבריו היא הטובה ביותר הקיימת היום ו"שאין שום אלטרנטיבה יותר טובה מלבד הממשלה הזו". הוא גם ציין שגם בחירות לא ישנו משמעותית את חלוקת המנדטים בין הגושים. אנחנו נשארים חברים נאמנים לקואליציה. אני לא רואה סיבה לפרק אותה".

יו"ר הקואליציה יריב לוין טען, כי "היה נכון לגלות אחריות ולנסות להמשיך לעבוד במשותף בכנסת בזמנים מורכבים כאלה בהם לא נכון לעסוק בפוליטיקה מפלגתית".

יו״ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה בישיבת הסיעה על הפרישה של ליברמן מסיעת הליכוד: "ממשלת נתניהו מחשבת את קיצה לאחור. לצערי ליברמן, שהביע היום אי אמון בראש הממשלה, ימשיך להיות שר החוץ שמחרב את יחסי החוץ של ישראל, כל עוד הממשלה הזו קיימת״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן