Skip to content

ביקור בית טבעוני: קפה עלמה

גל הצמחונות והטבעונות ששוטף את מסעדות הארץ מתחזק גם בבתי הקפה ובמאפיות • ביקור בקונדיטוריית 'פיס אוף קייק' וב'קפה עלמה' מוכיח, שאם אין בשר, אוכלים עוגות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסעדות, בתי קפה ומאפיות בארץ החלו להפנים את העובדה, כי מספר הצמחונים והטבעונים בארץ הולך וגדל. יתכן שזהו טרנד חולף, אולם גם יש חוזי עתיד, בינהם תזונאים, שטוענים שזהו תחילתו של עידן חדש בתולדות התזונה האנושית. אין זה משנה, כיוון שפלח נמנעי הבשר ותוצריו מתחזק ומתאחד, ובעיקר דורש תפריטים שעונים על הדרישות.

'קפה עלמה' ברחוב יהודה הימית ביפו (צילום: אמיר ענבר)'קפה עלמה' ברחוב יהודה הימית ביפו (צילום: אמיר ענבר)

שניים מהמקומות שמציעים תפריט מכובד לקהילה הטבעונית / צמחונית הם בית 'קפה עלמה' וקונדיטוריית 'פיס אוף קייק', הצמודים, ברחוב יהודה הימית ביפו (ל'פיס אוף קייק' גם סניף נוסף ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב). התפריט ב'קפה עלמה' מציע מנות טבעוניות, כמובן ללא רכיבים מן החי, אבל הייחוד הוא שהקונדיטוריה המשותפת לשניהם מציעה מגוון עוגות, עוגיות וקינוחים בריאים, ושם מחליפים את החמאה בשמן חמניות או במרגרינה מזולה (פחות מ-1% שומן טראנס).

'פיס אוף קייק' מציעה אינספור קינוחים, החל מעוגות גזר עם אגוזי מלך וקינמון, קראנץ' שוקולד/פרג, קסטה ביסקוויטים מדהימה בטעמה ועד עוגת שוקולד בחושה. עוגיות שאפשר למצוא במקום כוללות שקדים אפויים בקרמל בציפוי שוקולד ועוגיות פיסטוק ובקלוואה. בקינוחים יש קינוח שוקולד נוגט או גרסה מקומית לעוגת גבינה מטופו.

הטבעונות מגיעה לשכונה ביפו (מתוך: מבצע של רשת הקונדיטוריה)הטבעונות מגיעה לשכונה ביפו (מתוך: מבצע של רשת הקונדיטוריה)

מחורבות המאפיה קמה קונדיטוריה מצליחה

קונדיטוריית 'פיס אוף קייק' הוקמה בשנת 2004 על חורבותיה של מאפיה עתיקה ברחוב יהודה הימית ביפו. בין היזמים היה משה אהובי, אשר רואה את עצמו "יותר כמסעדן מאשר קונדיטור". אולם מעל הכל, הוא רואה עצמו כאיש השכונה היפואית, ועל כן בנה את הקונדיטוריה בסמל הפלורליזם, ומעסיק יהודים, מוסלמים, נוצרים, וכך גם דואג לפתח מגוון מטעמים לכל הדתות והמנהגים.

לאחר כעשור של הצלחה, החליט אהובי לפתוח מעבר לכביש את "קפה עלמה", על שם בתו. כיום, המקום משמש לא רק לתושבי השכונה, אלא כמקום הקינוחים של החומוסיות הצמודות ועד לחדר האוכל החלופי של חיילי תחנת גלי צה"ל הסמוכה. מעבר לתפריט הרגיל, הכולל מגוון קפה, כריכים וארוחות בוקר, אפשר למצוא את מגוון העוגות והעוגיות הטריות של 'פיס אוף קייק'.

עוגת קסטה טבעונית: שכבות ביסקוויטים עם קרם מוקה, קרם וניל וקרם שוקולדעוגת קסטה טבעונית: שכבות ביסקוויטים עם קרם מוקה, קרם וניל וקרם שוקולד

על בריאות וגרנולה

אם כן, הקהל הטבעוני נכנס השנה לראייה התפריטית בקרב צוות הקונדיטוריה, ואלו החליטו ליצור מגוון מוצרים מעוררי תאווה ומפתיעים בטעמים, ובעיקר העונים על צורך החוויה המתוקה.

מה לא לפספס?

עוגת פרנצ'סקה – מוס שוקולד עדין במילוי קרם ברולה ופירות יער, תחתית דקואז שקדים אפוי. לעוגה בקוטר 20 סנטימטר, המחיר הוא 98 שקל.

עוגת קסטה טבעונית – עוגת שכבות ביסקוויטים עם קרם מוקה, קרם וניל וקרם שוקולד. מחיר: 39 שקל.

עוגיות פלורנטין – עוגיות הדגל של 'פיס אוף קייק', שבגרסה הטבעונית מיוצרות מדפי שקדים בקרמל, ובציפוי שוקולד בלגי מריר – ללא תוספת קמח. מחיר: 35 שקל.

עוגיות פלורנטין של 'פיס אוף קייק' - שווה כל ביס וכל קלוריהעוגיות פלורנטין של 'פיס אוף קייק' – שווה כל ביס וכל קלוריה

לפירוט מבחר מוצרים טבעוניים נוספים, הקישו כאן.

בקיצור, אם חשקה נפשכם במשהו קטן וטוב – טבעוני וגם לא טבעוני, זה בהחלט שווה את הנסיעה ליפו, והעובדה המשעשעת, שגם אם אתם ממהרים, תמיד אפשר לעשות טייק אווי.

'פיס אוף קייק' – יהודה הימית 17, טלפון: 03-6822163 / 'קפה עלמה' – יהודה הימית 19, טלפון: 074-7037474.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן