Skip to content

השר כץ הורה להשעות את יו"ר ועד התפעול בנמל אשדוד

אבינועם שושן הנחה את העובדים להפסיק את העבודה בנמל אשדוד. ההסתדרות פנתה למנכ"ל הנמל בדרישה להרגיע מיד את המצב תוך השבת העבודה במגבלות הבטיחות כולל ביטול השעייתו של יו"ר ועד העובדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הנחה את מנכ"ל נמל אשדוד בפועל, יצחק בלומנטל, להשעות מיד מתפקידו את יושב ראש ועד התפעול בנמל אשדוד, אבינועם שושן, לאחר שהורה לעובדים להפסיק את עבודתם.

עיצומים בנמל אשדוד. צילום: דובר צה"ל
עיצומים בנמל אשדוד. צילום: דובר צה"ל

השר כץ הנחה את מנכ"ל הנמל בפועל לפעול להחזרה מידית של כל העובדים בנמל אשדוד לעבודה סדירה. מדובר בהתנהלות שערורייתית של יושב ראש ועד שקיבל החלטה בלתי חוקית על דעת עצמו.

נטישת תחנות עבודה

שר התחבורה ציין כי יושב ראש ועד התפעול של הנמל חרג מסמכותו ופגע פגיעה קשה באינטרסים של מדינת ישראל ונמל אשדוד, כאשר הורה לעובדים להפסיק את עבודתם בניגוד לכל הנהלים. "מדובר בהוראה בלתי חוקית לעובדים לנטוש את תחנות העבודה בנמל בזמן שמדינת ישראל נמצאת במצב חירום", הוסיף כץ.

בתוך הורה ועד עובדי נמל אשדוד לעובדים, בגיבוי ההסתדרות, שלא לחזור לעבודה, אלא אם כן תבוטל ההשעייה של יו"ר ועד העובדים, אבינועם שושן. לדברי הועד, "הנהלת הנמל עושה ניצול ציני במצב הביטחוני, אותו היא מנסה לרתום לניהול מאבק בעובדים, בשעת חירום זאת".

להרגיע את הרוחות

ההסתדרות פנתה בשעה האחרונה למנכ"ל נמל אשדוד בדרישה להרגיע מידית את המצב בנמל אשדוד תוך השבת העבודה תחת מגבלות הבטיחות וביטול הצעדים החד-צדדים מצד הנהלת הנמל – כולל ביטול השעייתו של יו"ר ועד העובדים, אבינועם שושן. בשעה קשה זו יש לפעול תוך גילוי אחריות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס להודעתו של השר כץ שהורה להשעות את אבינועם שושן: "במקום להרגיע את המצב בעת הקשה הזו ולפעול באחריות כפי שנהגתי אמש בביטול הצעדים הארגונים של הסתדרות עובדי המדינה, השר כץ מנצל את המצב באופן ציני בכדי להתנגח בוועד העובדים".

בינתיים הורה יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי לוועד העובדים בנמל אשדוד שאנשי צוות פינוי חומרים מסוכנים יעבדו ויפעלו ללא קשר לאירועים המתרחשים בשעה האחרונה בנמל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן